Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBarn VS eldre

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Barn VS eldre

Innlegg av Jan-Olav »

Kom bare til å tenke på en ting da jeg leste en kommentar til en av gjestehistoriene:

https://www.paran.no/b_story.php?id=676

Det sies jo, og er nesten en enighet om at barn kan lettere se og føle paranormale ting. De er mer åpne sies det. Grunnen til dette kan jo være så mangt. De tenker ikke så komplisert som voksne, de har enda ikke "lært" at dette bare er tull eller de står nærmere åndverdenen og enda har litt hukommelse derfra, da de nesten nettopp kom derfra. (Tar utgangspunkt i at man blir gjenfødt jeg nå da)

Men når det blir fortalt, slik som i den historien jeg linket til, at ett eldre menneske ser noe, så blir det fort bortforklart med at de...ja er sløve, gamle, nesten senile. Men kan ikke dette da være akkurat grunnen til deres opplevelser? At de tenker litt lettere, ikke så kritiske, og at de i denne fasen faktisk står ganske så nære åndeverdenen igjen? Når man blir eldre tenker man vel mye på hva som vil komme etter sin død, man får ett mer avslappet forhold mange ganger til døden. Kan det være redselen som forsvinner, og åpner "øynene" igjen??

Bare noen tanker ...
Antall ord: 221
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Ja, ikke så dumt kanskje. Må være kjipt å ikke bli tatt seriøst iallefall.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

tror det er mye riktig i dette ja. datteren min ser "dama" når vi er på kirkegården, og bestemoren min visste hvilken natt hun skulle dø. hun hadde vært oppe lenge og ryddet ut av håndvesken sin. medisiner var satt høyt oppe på en hylle og alt var perfekt etter henne... bestefar "så" at "jesus" sto og ventet på ham...

men så er det dette med å gå å lure på hvordan ting henger sammen da. jeg vil helst ikke vite det. jeg vil fortsette å gruble meg grønn, for den dagen jeg får vite sannheten, vil nok ikke livet bli det samme for min del. da ville livet blitt forutsigbart, og det hadde jeg nok ikke vært fortrolig med. :)
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror det er veldig riktig at barn og eldre er mer åpne enn vi "i midten". Har lest en gang at de har til felles en "Gudsbevissthet" , men jeg vet jo ikke hvor pålitelig kilden min er :D
Antall ord: 39
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jan-Olav »

Nå trenger ikke teorien min å være helt rett , med tanke på at alle barn og eldre er/blir så åpne. De eldre som begynner å sense, kan også ha gjort det som barn. Deretter blitt mer sneversynt og fortrengt dette gjennom livet, til det dukker opp når de blir gamle. Slik at ett barn som ikke ser slike ting , ikke har mulighet til å se som gammel heller.. Har hørt historier om eldre "finere" kvinner som begynner å kalle sykehjemspersonell for både KU* og FI*** når de har blitt senile, disse var sikkert trassige som barn også, men lært seg å kontrollere seg som voksen :) bare sånn til sammenligning....[/b]
Antall ord: 113
Jan-Olav aka Redfalk

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Midt i livet er vi jo fysisk lengst unna åndeverden da. Barn kommer derifra og de gamle er snart på vei inn.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av JUNE »

>wiz skrev:Midt i livet er vi jo fysisk lengst unna åndeverden da. Barn kommer derifra og de gamle er snart på vei inn.
litt enig, men ikke helt... et feilskjær og du er stein dau!!!
vi vet aldri når vi er lengst unna åndeverdenen. det er bare statistikken som sier så...
her må vi jo gå ut fra livet til hver enkelt person isolert.
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jan-Olav »

JUNE skrev:
>wiz skrev:Midt i livet er vi jo fysisk lengst unna åndeverden da. Barn kommer derifra og de gamle er snart på vei inn.
litt enig, men ikke helt... et feilskjær og du er stein dau!!!
vi vet aldri når vi er lengst unna åndeverdenen. det er bare statistikken som sier så...
her må vi jo gå ut fra livet til hver enkelt person isolert.
Hmm, så nesten litt skummelt om man plutselig begynner å få evner da, nærliggende å tro at man snart skal stupe?? hehe..
Antall ord: 90
Jan-Olav aka Redfalk

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av JUNE »

:D :D
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: Barn VS eldre

Innlegg av madjava »

Jan-Olav PPV skrev:Kom bare til å tenke på en ting da jeg leste en kommentar til en av gjestehistoriene:

https://www.paran.no/b_story.php?id=676

Det sies jo, og er nesten en enighet om at barn kan lettere se og føle paranormale ting. De er mer åpne sies det. Grunnen til dette kan jo være så mangt. De tenker ikke så komplisert som voksne, de har enda ikke "lært" at dette bare er tull eller de står nærmere åndverdenen og enda har litt hukommelse derfra, da de nesten nettopp kom derfra. (Tar utgangspunkt i at man blir gjenfødt jeg nå da)

Men når det blir fortalt, slik som i den historien jeg linket til, at ett eldre menneske ser noe, så blir det fort bortforklart med at de...ja er sløve, gamle, nesten senile. Men kan ikke dette da være akkurat grunnen til deres opplevelser? At de tenker litt lettere, ikke så kritiske, og at de i denne fasen faktisk står ganske så nære åndeverdenen igjen? Når man blir eldre tenker man vel mye på hva som vil komme etter sin død, man får ett mer avslappet forhold mange ganger til døden. Kan det være redselen som forsvinner, og åpner "øynene" igjen??

Bare noen tanker ...
Trur og at barn er meir åpne, men fordi dei bruker underbevisstheten sin annleis enn vi gjere. Etter kvart som vi lærer og byrjar å ta til oss meir og meir kunnskap, vert underbevisstheten satt til side. Dette gjelde ikkje alle. Mange av dei som er foreldre i dag tør å være seg sjøl og let barna få ein oppvekst utan påtrykkt religion/livssyn. Men desse foreldra er få enda.

Desse som er gamle reagerer veldig forskjellig på at dei nærmer seg døden. Veldig få av dei har ei indre ro rundt det å dø. Dødsangst er veldig vanlig. Dei få som dør med sine nærmaste rundt seg og har ei indre ro til det å dø, utstråler ein styrke ein knapt skulle tru var mulig for eit menneske som er i ferd med å dø. Eg har ikkje opplevd at eldre kjem i betre kontakt med sin underbevissthet når dei vert eldre eller når dei nærmer seg døden, så det kan eg ikkje uttale meg om.

Eg trur vi menneska oppnår større innsikt ved å være kritisk enn ved å være for åpne, det bør helst være ein god og naturlig balansegang liksom. :)
Antall ord: 433
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

JUNE skrev:tror det er mye riktig i dette ja. datteren min ser "dama" når vi er på kirkegården, og bestemoren min visste hvilken natt hun skulle dø. hun hadde vært oppe lenge og ryddet ut av håndvesken sin. medisiner var satt høyt oppe på en hylle og alt var perfekt etter henne... bestefar "så" at "jesus" sto og ventet på ham...

men så er det dette med å gå å lure på hvordan ting henger sammen da. jeg vil helst ikke vite det. jeg vil fortsette å gruble meg grønn, for den dagen jeg får vite sannheten, vil nok ikke livet bli det samme for min del. da ville livet blitt forutsigbart, og det hadde jeg nok ikke vært fortrolig med. :)
Vi kan vel aldri vite om det er sannheten vi trur på eller om det er vår eigen fiksjon, kan godt være at nokon allereie har svara på alt. Det vil ikkje ha noko å seie alikevel. Vi menneska er ikkje i stand til å samlast rundt ein tanke, vi er ikkje påvirka av samme miljø og arven vår er ganske så ulikt fordelt rundt om. Difor vil aldri livet verte forutsigbart heller. Det vil alltid verte påvirka av mange sjølutnevnte guder. :D
Antall ord: 213
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Veldig godt poeng syns jeg...
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

jeg har tre små som alle har snakket om de jeg ikke ser... og dem gjør det forsåvidt enda... har vært mange spørsmål om spøkelser fins etc, og dette svarer jeg så klart ja til... men prøver og å forklare hva ett spøkelse er... (ikke så lett...) men sønnen min på fem år snakker stadig om da han levde forrige gang, og dette er utrolig interessant... de to eldste har pgså hatt felles "lekekamerater". men jeg tror det er veldig viktig for barnas utvikling at man snakker om disse synene som om dette er vanlig for oss alle.. så de ikke føler seg unormale og lar underbevisstheten stenge kanalene av.

det er jo også noe å spekulere litt på.... lekekameratene mange barn har i barndommen, som må ha sin plass ved middagsbordet, sin plass i bilen... man må ofte stoppe å vente for "skybert" har ikke kommet til bilen enda... m.m

hvem er disse?? er det barnas hjelper på dette stadiet i livet, er det "normale" ånder?!
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links