Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBskyttelse mot onde ånder/energi

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
>wiz

Innlegg av >wiz »

For meg er faktisk ånder en lavere sfære. Og det er mye nyttig å hente der, men den overordnede informasjonen, den finnes i den hvite verden (var et fint ord Wiz brukte der syns jeg)
Akkurat der er jeg enig, men man kan også komme i kontakt ganske høyt opp med ouija, men de som har den muligheten trenger stort sett ikke brettet til hjelp.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Nov 2005 13:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Horus^ »

>wiz skrev:
For meg er faktisk ånder en lavere sfære. Og det er mye nyttig å hente der, men den overordnede informasjonen, den finnes i den hvite verden (var et fint ord Wiz brukte der syns jeg)
Akkurat der er jeg enig, men man kan også komme i kontakt ganske høyt opp med ouija, men de som har den muligheten trenger stort sett ikke brettet til hjelp.
Kan du fordype hva du mener med å komme høyt opp med ouija >wiz?
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

kjære dere.. om det så er snakk om brettet eller pendelen eller u name it... det er kun verktøy og er ikke intensjonen som ligger bak formålet som er det viktigste.. både ouija og pendel og u name kan misbrukes og spørsmålene man stiller kan være like tåpelig...

man kommer langt med respekt for det man jobber med.... lengre enn skremselspropaganda eller like gjerne dårlig rykte og også overdrevent skryt av det eller det verktøye...

noen finner det mer vel på den ene måten enn den andre....

det ser like teit spør du meg om en gjeng tenåringer skal sprite opp hverdagen sin med å spørre ånder via et brett om de kommer til å gifte seg eller er ånden virkelig død... eller bruker pendel for å vite hvor mange barn de kommer til å få eller om de kommer til å bli rike...
Antall ord: 154
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

jovian skrev:Tja, jeg vet ikke hva jeg skal si jeg. For det første kaller jeg sjelden eller aldri noen for idioter. Det passer seg som regel ikke. Det jeg reagerer på, er alle de ulike meningene, og da spesielt blant klarsynte, om hva som er en bra måte å komme i kontakt med åndeverdenen på, og hva som er en dårlig måte. Mine erfaringer med klarsynte over flere år, er; tusenvis av ulike teorier, alle har like sterke meninger, og alle andre tar feil. Er det rart hvis jeg noen ganger smiler av dette? kanskje, Kanskje ikke..
Pssst.. håper du ikke flirer deg halvt ihjel av meg da.... hehehe :D
Antall ord: 114
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Horus^ skrev:
>wiz skrev:
Kan du fordype hva du mener med å komme høyt opp med ouija >wiz?
Ja, altså det å komme i kontakt med entiteter som er endel høyere utviklet enn "vanlige" ånder. Men det blir vel stort sett begrenset til de du har rundt/over deg. Sånn som jeg ser det tilhører vi alle forskjellige "raser" der oppe. En slags balanse om du vil.
Ånd, hjelpere, engler og guder. Det er noe som mangler her. Det er de jeg mener.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Astral projection for beginners er å anbefale. Første gang jeg leste boken tenkte jeg jaha. Andre gangen etter litt erfaring hadde jeg større utbytte. Alt som står i boken stemmer på en prikk med mine egne erfaringer. Bortsett fra det med Lucid-dreaming som forfatter ikke gir noe bra svar på.

http://bokhandel.arwen.no/boker/bok0023.php
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

pleeze.. fortelle meg litt om det dere prater om, hvis det er det jeg tror det er så har jeg det i gjenommsnitt en gang i uka.. noen ganger mer...

de første gangen jeg kan huske ble jeg veldig redd og det har skjedd ikke bare når jeg ligger i den spesielle sove/ikke sove stunden men også lys våken, i dyp meditasjon.. så dyp at jeg kan også bli svimmel og kvalm...

men det skjedd endelig en dag at jeg overkom frykten og nå er bla en spesiell lyd forvarselet om denne åpningen.. nå har jeg også begynt å styre lyden... at jeg får den til å starte slik at jeg åpner opp... jeg har også blitt beveget/holdt på mens jeg har ligget i denne merkelige situasjonen....kan ikke få meg til å tro at dette er kun fantasi og normal drøm

det er ganske uforutsigbart hva som kan komme, hva jeg ser og hva jeg kan høre.. jeg hører gjerne at det er "stemmer" som snakker etc...

Før jeg kjøper bok om det.. vil jeg gjerne at dere forteller om dette og er ovenstående beskrivelser av noe av det jeg opplever det dere snakker om?

På forhånd tusen takk!! :)
Antall ord: 210
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

jovian skrev:Tja, jeg vet ikke hva jeg skal si jeg. For det første kaller jeg sjelden eller aldri noen for idioter. Det passer seg som regel ikke. Det jeg reagerer på, er alle de ulike meningene, og da spesielt blant klarsynte, om hva som er en bra måte å komme i kontakt med åndeverdenen på, og hva som er en dårlig måte. Mine erfaringer med klarsynte over flere år, er; tusenvis av ulike teorier, alle har like sterke meninger, og alle andre tar feil. Er det rart hvis jeg noen ganger smiler av dette? kanskje, Kanskje ikke..
Lenge siden jeg sluttet å høre på klarsynte og begynte høre på meg selv :)

neida. Men, vel, mener det litt og. De klarsynte, de er vel somregel bare de som roper høyest - det er sjelden at de som roper høyest er de som svømmer dypest. Derfor ser jeg ikke noen grunn til å tro mer på det de sier enn det vi sier.

Atmi
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:
Nei, ouija vil bare gjøre det vanskeligere fordi det åpner for så mye at hva som helst kan komme til. Den hvite verden kommuniserer bra uten hjelpemidler. Det går mer på visjoner og drømmer osv. Der er noen kanaler da. Noen flotte, som Kirael osv.

Det snakkes om et hierarki. Og jeg tror nok det er slik. Der vi som mennesker er nederst og Gud/kilden/kjærlighet/kalldethvaduvil er øverst. Og da er avdøde mennesker som blir kontaktet ved ouijabrett faktisk på samme nivå som oss, bare på andre siden. Oppover = bedre svar.

Atmi
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

snuppedilla skrev:pleeze.. fortelle meg litt om det dere prater om, hvis det er det jeg tror det er så har jeg det i gjenommsnitt en gang i uka.. noen ganger mer...

de første gangen jeg kan huske ble jeg veldig redd og det har skjedd ikke bare når jeg ligger i den spesielle sove/ikke sove stunden men også lys våken, i dyp meditasjon.. så dyp at jeg kan også bli svimmel og kvalm...

men det skjedd endelig en dag at jeg overkom frykten og nå er bla en spesiell lyd forvarselet om denne åpningen.. nå har jeg også begynt å styre lyden... at jeg får den til å starte slik at jeg åpner opp... jeg har også blitt beveget/holdt på mens jeg har ligget i denne merkelige situasjonen....kan ikke få meg til å tro at dette er kun fantasi og normal drøm

det er ganske uforutsigbart hva som kan komme, hva jeg ser og hva jeg kan høre.. jeg hører gjerne at det er "stemmer" som snakker etc...

Før jeg kjøper bok om det.. vil jeg gjerne at dere forteller om dette og er ovenstående beskrivelser av noe av det jeg opplever det dere snakker om?

På forhånd tusen takk!! :)
Jeg vet ikke helt hvor gammel du er.

Men da jeg var... tja, fra 10 til 20, hadde jeg vanvittig masse opplevelser av typen uko. Det var slitsomt, speseilt rundt 16 - 2o års alderen, fordi jeg kunne nesten ikke kontrollere det. Hele tiden ville kroppen min i denne merkelige tilstanden der hodet gikk fort, fort og kroppen seint seint - og noen ganger var jeg så langt borte. Nærmest sså jeg klarte ikke gjøre rede for meg. Husker spesielt en gang, det var virkelig flaut. Jeg var ute å spiste med en familie - var på utveksling i USA. Alt var bare kaos i hodet mitt, samtidig var jeg helt klar - jeg måtte bare si at "uff, jeg er visst ikke helt meg selv i dag" og skjerpe meg så godt jeg kan. Men det var ikke lett. hadde jeg ikke visst bedre ville jeg i dag sagt at det var noe psykt eller at jeg hadde føling eller noe slikt. Men - det forsvant faktisk, jeg har ingen psykiske plager og heller ingen sukkerproblemer. Så... vel, har fått beskjeder i ettertid om at det var uko opplevelser.

Jeg har ikke nok interesse for det til at jeg har forkset mer i det. Jeg vet at jeg flyr ute av kroppen en del, spesielt om nettene. Ellers skjer det under meditasjon. Men jeg har kun interesse av å fly til wiz's hvite verden, derfor tar jeg ingen prøveturer rundt hos naboene :) og derfor kan jeg heller ikke si noe særlig om det.

Men - syns det er greit å fortelle hvordan jeg hadde det. Da der nok er andre som har det likt og kanskje syns det er veldig skremmende.

For det var ikke så greit. Uff - sprang rundt om nettene og reddet jorden, husker det klart som bare det at jeg fikk jordkloden lagt i hendene mine og den puffa (ja, som en fotball som mister luften) ... Besvimte og rom av bommull og gummitenner og... you name it. Og det er faktisk sterkt også. Merkelige greie, jeg er glad jeg ikke har det slik lenger.

Men det som vel var verst var at jeg fikk det når jeg jobbet. Jeg konset og det pang - hodet gikk veldig veldig fort. og kroppen virket å jobbe så forferdelig seint. Da måtte jeg bare holde tunga rett i munnen og være klar over hva dette var. Jeg visste at kroppen ikke egentlig jobbet seint, men at det var oppfattelsen min som ikke stemte helt., så jeg lot skalpellen gå i det tempoet kroppen gjorde mest naturlig - og det gikk faktisk veldig bra. Men veldig ekkelt å sitte der med en skalpell i ene hånden og et hode som ikke virker i andre enden.

Noen ganger tenker jeg at kanskje det ikke var uko. k an det være at det er noe som skjer mange ungdommer i en fase. Ett eller annet, eller var det uko. Fortsatt, i dag er jeg slik som lett går i dyp meditasjon. Og når jeg gjør noe statisk, som den jobben var, da forsvinner jeg... helt naturlig for meg det. Som når vi kjører bil det, tankene er helt andre steder. Men pleier vi få uko lignende oppelvelser i bilen? Kanskje jeg gjorde det, husker ikke. Husker bare de gangene jeg måtte jobbe vanvittig hardt med å holde hodet i denne verden så jeg ikke mistet totalt kontroll på det jeg holdt på med.

Men - vet ikke helt når siste gangen var jeg. Men etter jeg var sånn rundt 20 har det faktisk aldri skjedd igjen. Ikke en eneste gang.

Atmi
Antall ord: 817

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

det har for min del vært mest intenst tror jeg siste året.. men jeg må innrømme at jeg alltid har opplevd ting før som jeg tar tatt som min fantasi.. eller likegjerne overfølsom, sårbar og sliten... men nå som jeg er bevisst så tar jeg siste par årene i regnskapet for det meste med slikt... det er nå jeg er bevisst mye av det som skjer.. hvis det er forståelig det jeg skriver nå?

noen av de "drømmene" er som du skriver Atmi ganske sære og jeg lurer på om jeg ser for mye på hehehe... skrekkfilmer eller likegjerne sciense fiction.. siste var idag.. hvor noe som lignet erkeengler, døde fra annen verdenskrig, og flere andre som alle var involvert i en eller annen slags kamp om et slags lys... og jeg ble på en måte drevet til å prøve å redde dette lyset fra engelene og mange andre.. de var ikke så gode likevel.. så hørte jeg en dame som snakket et fremmed men likevel forståelig språk.. kanksje det lignet litt på slavisk... og da de ble borte alle sammen så "hentet" jeg den spesielle lyden og slik fortsatte det hehehe... men det har aldri skjedd at jeg har fullstendig mistet kontroll.. jeg hentet meg inn hvis jeg merket jeg var på "tur"..

men i motsetning til mange har jeg nok hatt en styrke til å ikke la noe ta overhånd hos meg... jeg har alltid hatt en slags retningssans om hvor jeg skal gå uansett hvor ille det har vært... jeg vet om mange som ofte har fått hetta der jeg har faktisk beina på jorden :mozilla_wink: og det er viktig fo rmeg å overkomme det som skremmer eller å lære av det du opplever..
Antall ord: 301
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

snuppedilla skrev:
noen av de "drømmene" er som du skriver Atmi ganske sære og jeg lurer på om jeg ser for mye på hehehe... skrekkfilmer eller likegjerne sciense fiction.. siste var idag.. hvor noe som lignet erkeengler, døde fra annen verdenskrig, og flere andre som alle var involvert i en eller annen slags kamp om et slags lys... og jeg ble på en måte drevet til å prøve å redde dette lyset fra engelene og mange andre.. de var ikke så gode likevel.. så hørte jeg en dame som snakket et fremmed men likevel forståelig språk.. kanksje det lignet litt på slavisk... og da de ble borte alle sammen så "hentet" jeg den spesielle lyden og slik fortsatte det hehehe.....
Det kan jo godt være at du ser litt for mye sånn ..., og at det påvirker drømmene dine en aldri så liten anelse :) Men essensen i det du drømmer kan du jo ta med deg og kanskje legge fictionen sammen med saltet og klypen?

Atmi
Antall ord: 176

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

Atmi skrev:
snuppedilla skrev:
noen av de "drømmene" er som du skriver Atmi ganske sære og jeg lurer på om jeg ser for mye på hehehe... skrekkfilmer eller likegjerne sciense fiction.. siste var idag.. hvor noe som lignet erkeengler, døde fra annen verdenskrig, og flere andre som alle var involvert i en eller annen slags kamp om et slags lys... og jeg ble på en måte drevet til å prøve å redde dette lyset fra engelene og mange andre.. de var ikke så gode likevel.. så hørte jeg en dame som snakket et fremmed men likevel forståelig språk.. kanksje det lignet litt på slavisk... og da de ble borte alle sammen så "hentet" jeg den spesielle lyden og slik fortsatte det hehehe.....
Det kan jo godt være at du ser litt for mye sånn ..., og at det påvirker drømmene dine en aldri så liten anelse :) Men essensen i det du drømmer kan du jo ta med deg og kanskje legge fictionen sammen med saltet og klypen?

Atmi
Nu.. det er vel det en skulle likt å kalle det... for mye av den slags filmer... (ca to sånne filmer i mnd... hahaha :D ) og en måte å gjøre det harmløst... men det kan ikke få vekk det faktum som irriterer meg litt med slike situasjoner.. at jeg føler jeg får en slags info som jeg sliter med å tolke, skjønne.. og ikke minst huske alt ved!!

en annen gang var det også en kvinne som pratet til meg.. lang enetale som kun gjorde meg frustrert og jeg "truet" med å kutte seansen hvis hun ikke snakket mer forståelig... det ble litt bedre.. men husker pokker ikke hva hun ville med det hun sa... vet bare at den dama var ikke mitt fantasiprodukt.. :mozilla_undecided:

men jeg har ikke helt fått svar på dette.. er det noen som har gode norske linker til dette: astral projektion?
Antall ord: 327
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

jeg kunne ikke dy meg så jeg søkte selv på nettet og fant bla en slik side:
http://home25.inet.tele.dk/kael/unknown ... ektion.htm

og så gikk det opp et lys for meg... hvorfor jeg opplever dette så ofte når jeg av og til pga helsen tar middagsluren....
:oops:
Antall ord: 52
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links