Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBskyttelse mot onde ånder/energi

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:Feil feil feil....mange her kommer til å blir skuffet over den hvite verden som ikke eksisterer.
Joda, den eksisterer. Men du finner den ikke ved å bruke Ouija og lignende metoder. Når noen sier de ikke vil ha noe med mørke energier og derfor ikke bruker spiritistiske metoder, da er dette hva de mener. Men det blir bare masse roping og bæring om noen uttaler det som mørkt. For klart det er nok ikke bare vondt.

Men der er en hvit verden Wiz. Du vil bli overrasket :)

Atmi
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
>wiz

Innlegg av >wiz »

Atmi skrev:
>wiz skrev:Feil feil feil....mange her kommer til å blir skuffet over den hvite verden som ikke eksisterer.
Joda, den eksisterer. Men du finner den ikke ved å bruke Ouija og lignende metoder. Når noen sier de ikke vil ha noe med mørke energier og derfor ikke bruker spiritistiske metoder, da er dette hva de mener. Men det blir bare masse roping og bæring om noen uttaler det som mørkt. For klart det er nok ikke bare vondt.

Atmi
Helt enig i alt du skriver. Men husk at den hvite verden ikke er alt. Man må være bevisst på det også. Det er du siden du skriver at vi ikke kommer i kontakt med den gjennom ouija.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:
Atmi skrev:

Atmi
Helt enig i alt du skriver. Men husk at den hvite verden ikke er alt. Man må være bevisst på det også. Det er du siden du skriver at vi ikke kommer i kontakt med den gjennom ouija.
Du trenger ikke minne meg på hva jeg skal huske. Jeg klarer meg helt fint. ;)

Personlig lar jeg være å vanskeliggjøre prosesser og skape trøbbel ved å leke med ting som Quija og andre lignende unyttige saker.

Atmi
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

............................................................................................................
............................................................................................................
Sist redigert av madjava på 15 Aug 2008 16:08, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 0
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Atmi skrev:
>wiz skrev:
Atmi skrev:

Atmi
Du trenger ikke minne meg på hva jeg skal huske. Jeg klarer meg helt fint. ;)

Personlig lar jeg være å vanskeliggjøre prosesser og skape trøbbel ved å leke med ting som Quija og andre lignende unyttige saker.

Atmi
dette får meg straks til å tenke på at dog jeg har min frie vilje så finnes likevel en mørk verden som jeg ikke kan styre.... dvs at tiltross min vilje til å unngå den så er den en smule uforutsigbar og ganske så slem og at den kan finne på å gjøre deg pek/vondt som du ikke kanskje kan unngå eller jobbe mot for å bli kvitt?...
Antall ord: 245
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

>wiz

Innlegg av >wiz »

Du trenger ikke minne meg på hva jeg skal huske. Jeg klarer meg helt fint.
Du trenger ikke være nebbete bare fordi du har influensa. Har influensa jeg også. Hvor ble det av den atmi som var så opptatt av helheten???
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:
Du trenger ikke minne meg på hva jeg skal huske. Jeg klarer meg helt fint.
Du trenger ikke være nebbete bare fordi du har influensa. Har influensa jeg også. Hvor ble det av den atmi som var så opptatt av helheten???
Hehe

Syns du jeg er nebbete?

Wiz - nå fikk du meg i hvertfall til å le for første gang på maaange syyyyyyyke dager. Takk for det.

Begynner sikkert å bli frisk da jeg - håper det gjelder deg og. Og at du ikke har vært så vanvittig, sinnsykt syk som jeg har vært. Ingen må få dette altså, bare sier det. Vaksiner deg om du ikke har fått det, for dette her er det verste jeg har opplevd i mitt (hemmelig tall)årige liv.

Ellers Wiz. Jeg er fortsatt opptatt av helheten. Derfor jeg unngår ting som jeg sier, fordi tng er så sammensatt at for å være sikker er det lurt å bare holde seg helt vekke. Selvfølgelig kan man komme i kontakt med negative energier likevel, for all del - å hevde noe annet ville vært idioti. Men langt mindre sjanse.

Atmi :mozilla_laughing:

ps: Du skulle bare sett hvor spydig jeg var før jeg endret det du. LOL det hadde vært noe.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

>wiz

Innlegg av >wiz »

Morsomt å se at du ikke alltid beholder roen.

Joda, mye bedre jeg også. Håper dette var influensaen for denne vinteren.

Hvorfor nevner du alderen din??? Nå må jeg begynne å spekulere :mozilla_cool:
Jeg har jo sett bilde av deg før. Hmmmm. Naglene er vel bare siste halmstrå :mozilla_tongue:

Skal ikke være frekk jeg. :D
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:Morsomt å se at du ikke alltid beholder roen.

Joda, mye bedre jeg også. Håper dette var influensaen for denne vinteren.

Hvorfor nevner du alderen din??? Nå må jeg begynne å spekulere :mozilla_cool:
Jeg har jo sett bilde av deg før. Hmmmm. Naglene er vel bare siste halmstrå :mozilla_tongue:

Skal ikke være frekk jeg. :D
Hehe ikke beholder roen? Fordi jeg sier at du ikke trenger minne meg på ting?

Haha, dette blir bare merkeligere og merkeligere.

Nagler? har du sett bilde av meg med nagler? Da er du jammen heldig. Får håpe det ikke var intuitivit da, for.... ååå synd å si det, men... uff, da var nok intuisjonen din graverende feil kjære Wiz. :)

Atmi
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

>wiz

Innlegg av >wiz »

hmmm trodde det var deg jeg. Har jeg tatt feil da kanskje? Trodde du var en av dem som var på den første skillingmarkturen?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:hmmm trodde det var deg jeg. Har jeg tatt feil da kanskje? Trodde du var en av dem som var på den første skillingmarkturen?
hehe. Nei du. Der er nok ikke mye nagler å finne på meg :)

Har ikke vært på skillingmark heller jeg.

Atmi
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi

Innlegg av Atmi »

jovian skrev:Det som av og til forundrer meg er at Ouija-brettet liksom skal være så "farlig" når det gjelder åndekontakt. Hva er så farlig med å tiltrekke seg ånder via Ouija i forhold til å tiltrekke seg ånder med en "Pendel".

Her ser vi "klarsynte" på TV som tydeligvis bruker "dingler og dangler" til å få kontakt med åndene, men Ouija, nei - "Det er farlig det" ..

Jeg må innrømme jeg smiler litt innimellom.. mange sterke meninger ute og går! :mozilla_cool:
Men det er vel greit å mene noe annet enn du gjør? Eller er vi til å smile av om vi er teite nok til å mene noe annet enn du?

For det er slik det høres ut i innlegget du skriver her.

Sånn i forhold til Ouijabrett og pendel så er der nok ikke så veldig mange som mener det er galt med brett men rett med pendel. Det handler for det meste om vi skal eller ikke skal påkalle ånder med alskens spørsmål.

Atmi
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

>wiz

Innlegg av >wiz »

jovian skrev:Det som av og til forundrer meg er at Ouija-brettet liksom skal være så "farlig" når det gjelder åndekontakt. Hva er så farlig med å tiltrekke seg ånder via Ouija i forhold til å tiltrekke seg ånder med en "Pendel".

Her ser vi "klarsynte" på TV som tydeligvis bruker "dingler og dangler" til å få kontakt med åndene, men Ouija, nei - "Det er farlig det" ..

Jeg må innrømme jeg smiler litt innimellom.. mange sterke meninger ute og går! :mozilla_cool:
Jeg skiller ikke der. Noen mener pendel er å snakke med seg selv, men hvis man bruker pendel som et ouijabrett for å få tak i ånder er ikke det bedre eller verre. Det samme gjelder white noice hvor man prøver å fange opp lyder. Det er ingen forskjell.

Faktisk vil jeg gå så langt å si at ouija ikke er farligre enn om du sitter for deg selv og tenker: Skulle ønsker jeg opplevde mer kontakt med ånder. Jeg vil se en ånd, jeg vil se
en ånd.

Forskjellen er at rundt et brett så er alle lyder du hører ånder. Mens jeg har skrevet dette innlegget har det kommet 3 dunk i leiligheten som jeg ikke vet hvor kommer fra. Det betyr ingenting nå og det betyr ingenting når jeg sitter med brettet.
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

>wiz

Innlegg av >wiz »

"hvite verdenen" som Wiz sier ikke eksistere
Bare kjapt innpå. Det finnes helhvitt og helsvart, men det meste er grader av grått. Man kan også stille seg tvilende til hvor hvite de hvite er når de sender oss til det mange kaller helvete?

Bare mine tanker om dette.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi

Innlegg av Atmi »

Tar bort denne lange greia her.

Du sier at de ikke liker Oujia men bruker pendel på å påkalle ånder. Det kan jeg som sagt ikke svare så mye på. Jeg er av motsatt oppfatning. De som påkaller ånder, de gjør det enten de bruker Ouija eller pendel, ett fett det. Men pendel kan også brukes på mange andre måter. Der er måter å kommunisere med "andre" på som vi ikke kaller ånder.

For meg er faktisk ånder en lavere sfære. Og det er mye nyttig å hente der, men den overordnede informasjonen, den finnes i den hvite verden (var et fint ord Wiz brukte der syns jeg)

Og det er fult mulig å påkalle den hvite verden med pendel - men passer dårlig ved ouijabrett.

Ellers Jovian, om jeg reagerer på noe så er det ikke fordi jeg tar det så personlig alltid :) ikke såret eller noe jeg. Jeg bare reagerte på måten du hadde skrevet det på, hørtes ut som om alle var idioter hvis de ikke likte Ouija, men det var nok ikke slik du mente det tror jeg ikke.

Atmi
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links