Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBegrensing av healing?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

>wiz

Innlegg av >wiz »

For det første er healernes timelønn adskillig høyere enn det du betaler hos en lege. (Egenandelen hos en lege er adskillig lavere enn 500 kr.)
For det andre, er ikke bilen frisk, det er bare symptomet som er borte, og det kan komme igjen neste uke.

Dere gjentar til stadighet at jeg mener det bare er placeboeffekt som funker hos healerne. Det er feil. Igjen får jeg si at immunforsvaret gjør noen ganger jobben, noen ganger bare tror man at man har blitt friskere, og noen ganger blir man frisk av sykdommer man aldri har hatt, m.m.m.
Hva så om timelønnen er høyere? Det er ikke det det er snakk om nå. Det vi betaler hos legen er egenandel. Legen får fortsatt lønnen sin av staten eller det private sykehuset.
En tur på legevakten koster 208 kr. Selv om det tar 2 min og han sier; Gå hjem og sov så går det over. Selv leger som tjener så bra og har kompetanse lover aldri resultater. Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i prisen på healere. Den er ikke speislelt høy hvis man sammenligner med vanlige service yrker. Healere jobber selvstendig og det koster ikke mer enn 1 times masssje, 1 time i frisørstolen eller 1 time i en taxi.

Tror du alle som reiser fra legen er friske? Folk vet hva de går til. Som jeg har sagt så healer jeg selv og jeg vurdere å gjøre mer ut av det senere. Healere kan ikke sammenlignes med leger. Healere må tas for det det er. 1 time hos en healer er sannsynligvis en fin time hvor man får mer energi og føler seg bedre etterpå. Det er det folk betaler for. Man betaler ikke for å bli frisk.

DU BA kan ikke pålegge healere evner dem ikke har. Folk vet hva dem går til. Ferdig med det. Om det funker er en annen sak, men det er pokker ikke uetisk å ta seg betalt for den type tjenester, like lite som det er uetisk med pedikyr andre jentegreier.

Bilen blir ikke frisk sier du? Nei kanskje ikke, men hvis pæra har gått bytter man pæra først. Hva gjør du hjemme? Ringer elektriker så fort ei pære går, just in case?
Hvis det er et problem med det elektriske på en bil så sjekker man det ut etter at man har luket ut de billige feilene. Går bilen din dårlig så bytt bensinfilter og luftfilter FØRST. Dessuten, healere er ikke leger. Healere er et suplement til skolemedisin.
Antall ord: 447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Ba

Du vil ikke helt høre hva jeg prøver å si. Placebo som medisin virker det som du prøver å snu det til.

Jeg prøver faktisk ikke å gjøre placebo til noe som helst. Jeg kommer kun med et faktua, noen mennesker blir friske uten at vi vet hvorfor, og noen ganger går det under definisjonen placebo. Og personlig vil jeg heller bli frisk av en uvirksom medisin enn å ikke bli frisk.

Hvorfor tror du egentlig jeg skrev to lange innlegg der jeg sa dette med tankens kraft og at jeg la en vekt på det selv om det kalles placebo.

Ikke si at du virkelig ikke forstå, jeg velger så langt å regne med at du ikke vil forstå det. Håper det er tilfellet - for din del. Jeg har nemlig alltid oppfattet deg som en person med høy intelligens og evne til å tenke.ø Fortsatt vil jeg gjerne tro det.

Men når du kverulerer frem og tilbake slik, da kan man lure.

Jeg respekterer deg som person, ikke dra det så langt i din morsomhet at jeg mister den respekten. Både for min og for din egen del. HVa har vi her å gjøre hvis vi mister diskusjonen?

Atmi
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz

For en pasient spiller ikke legens lønn noen rolle. Det er hva pasienten betaler som betyr noe.
En konsultasjon koster kr 125.- hos en lege og fra kr 450,- og oppover hos en healer.

En lege arbeider slik at riktig medisin til hvert enkelt tilfelle foreskrives. En healer bruker samme metode hver gang, uavhengig av hva som feiler pasienten. (Dette gjelder kanskje ikke alle healere, men det gjelder noen.)

Prisen var det deg som tok opp, da du skrev "Healere jobber vel på timeslønn. Om man må ta bilen på verksted så koster det deg minst 1 times arbeid. Hvis det bare er å riste på pæra synes du det er greit at de demonterer hele greia og tar flere tusen ekstra helt unødvendig?"
Disse prisene viser at din sammenligning blir snudd på hodet, da den som jukser tar de stiveste prisene.

Alle blir ikke friske hverken hos healer eller hos lege, men sjansen er størst hos en lege som arbeider etter vitenskapelige metoder.

Om ikke folk betaler for å bli friske/re, har jeg misforstått. Jeg trodde det var derfor trådstarter monni ville fjerne tinnitus hos en healer.

Hvis healeren faktisk tror på at h*n kan helbrede folk har jeg ikke sagt det er uetisk, men dersom healeren er en svindler er det uetisk.

Dersom healeren påstår at h*n kan helbrede, men ikke gjør dette blir kunden lurt, og får ikke den tjenesten vedkommende betaler for.

Eksempelet med bilen kunne vært en eldre dame eller en ung mann med moderne bil. Nyere biler er så kompakte at man ofte må sette bilen på verksted for å skifte lyspære.

I forrige innlegg virket det som du forsto eksemplet, så å prøve å latterliggjøre meg nå for manglende kunskap om biler er unødvendig.


Atmi:
Noen ganger blir folk friske uten at vi vet hvorfor. Nå nylig ble en engelsk mann visstnok frisk fra HIV. Dette blir nå undersøkt for å finne ut hva som har skjedd.
Noen ganger blir folk tilsynelatende friske etter å ha tatt uvirksomme medisiner, dette kan være placeboeffekten.
Man vet aldri hvor stor denne effekten er, derfor må man ved hvert forsøk med nye medisiner ha en kontrollgruppe som får placebo.

I en viss grad benytter man seg av uvirksom medisin ellers også, men det er etter nøye vurderinger. F.eks. en hypokonder bør helst få uvirksom medisin for at ikke en riktig medisin skal være til skade for pasienten.

Som sagt tidligere vil jeg heller ha byttet lyspæra på bilen enn å bli lurt med å riste den gamle lyspæra.
Antall ord: 443

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg må bare le BA. Mulig andre faller for din retorikk, men ikke jeg iallefall. Jeg vet ikke hva healere tar, men selv om de hadde tatt 1000 kr timen har vi noe som heter fri vilje. Folk vet hva de går til. Alle vet at healere ikke kan garantere noe. Ja, det finnes mange svindlere, men herregud, det finnes mange idioter også. Hadde det ikke vært så mange lettlurt mennesker har det ikke vært så mange falske healere heller.

En konsultasjon hos lege koster 125 kr ja. Hva så?????Er det prisen eller healeren som er problemet?
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Atmi

Innlegg av Atmi »

>wiz skrev:Jeg må bare le BA. Mulig andre faller for din retorikk, men ikke jeg iallefall. Jeg vet ikke hva healere tar, men selv om de hadde tatt 1000 kr timen har vi noe som heter fri vilje. Folk vet hva de går til. Alle vet at healere ikke kan garantere noe. Ja, det finnes mange svindlere, men herregud, det finnes mange idioter også. Hadde det ikke vært så mange lettlurt mennesker har det ikke vært så mange falske healere heller.

En konsultasjon hos lege koster 125 kr ja. Hva så?????Er det prisen eller healeren som er problemet?
Sånn litt utenom.

Vi betaler strengt tatt en del mer hos legen enn disse 125 (sist jeg var hos legen var det nå 80) vi betaler i egenandel.

Nå er der ikke egenandel hos en healer, og det kan jo sånn sett være bra, så slipper alle andre, som ikke er interessert i healing, betale for dem som vil bruke det.

Atmi
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

>wiz skrev:Jeg må bare le BA. Mulig andre faller for din retorikk, men ikke jeg iallefall. Jeg vet ikke hva healere tar, men selv om de hadde tatt 1000 kr timen har vi noe som heter fri vilje. Folk vet hva de går til. Alle vet at healere ikke kan garantere noe. Ja, det finnes mange svindlere, men herregud, det finnes mange idioter også. Hadde det ikke vært så mange lettlurt mennesker har det ikke vært så mange falske healere heller.

En konsultasjon hos lege koster 125 kr ja. Hva så?????Er det prisen eller healeren som er problemet?
Uten at jeg kan si om dette regnes som healing eller hva, viser det endel av det samme.

I introduksjonen til Maharishi Ayur-Veda Helsesenter finner man følgende påstand:
"Resultatene har vært svært positive for de fibromyalgipasientene som har fulgt opp programmet som anbefalt."

Her står det at man blir frisk dersom man følger programmet, uten at man gir garantier som kan følges opp av kundene.

Prissammenligning kan jeg jo gjenta at det var du som introduserte i dette innlegget, men at du forsøkte å skape et inntrykk av at det var dyrere å gå til vanlig lege. Dette ville jeg da avkrefte.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Atmi skrev:
>wiz skrev:Jeg må bare le BA. Mulig andre faller for din retorikk, men ikke jeg iallefall. Jeg vet ikke hva healere tar, men selv om de hadde tatt 1000 kr timen har vi noe som heter fri vilje. Folk vet hva de går til. Alle vet at healere ikke kan garantere noe. Ja, det finnes mange svindlere, men herregud, det finnes mange idioter også. Hadde det ikke vært så mange lettlurt mennesker har det ikke vært så mange falske healere heller.

En konsultasjon hos lege koster 125 kr ja. Hva så?????Er det prisen eller healeren som er problemet?
Sånn litt utenom.

Vi betaler strengt tatt en del mer hos legen enn disse 125 (sist jeg var hos legen var det nå 80) vi betaler i egenandel.

Nå er der ikke egenandel hos en healer, og det kan jo sånn sett være bra, så slipper alle andre, som ikke er interessert i healing, betale for dem som vil bruke det.

Atmi
http://www.trygdeetaten.no/default.asp? ... genandeler
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nå blir jeg faktisk sur BA. Jeg har ikke sagt at leger er dyrere enn healere. Jeg har ikke snakket om prisen i det hele tatt. Grunnen til at jeg brukte ordet timeslønn var i forbindelse med bileksempelet ditt.

Jeg blir mektig provosert at du prøver å pålegge meg meninger jeg ikke har. Spesielt når du omtrent tar det fra løse lufta.


Vil du vite hvorfor jeg snakket om timeslønn? Fordi du begynte å snakke om at verksteder som tok full pris for å riste på ei lyspære. Noe som er en teit sammenligning fordi alle opererer på timeslønn. Et merkeverksted koster rundt 7-900 kr timen. Da koster det faktisk 7-900 kr for alt UNDER 1 time og over 1 sekund.

Det samme gjelder healere. DE tar seg timesbetalt. Prisen ligger på alt fra 350 og oppover vil jeg anta. En time hos fastlegen koster rundt 125, men det er bare for konsultasjon. Utstyr må man betale for.

Du snakket om healere som tok seg betalt for å ikke gjøre pasienten frisk. Da sa jeg at leger på legevakten tar 208 kr bare du tråkker innenfor døren. Hvis du er der i 5 minutter er det en timepris på 2500 kr timen. Så alt er relativt.

Ikke kom her å fortell meg en gang til hva jeg har sagt og ikke sagt. Ikke tolk mine innlegg på din egen syke måte når jeg faktisk skriver rett ut hva jeg mener. Du misforstår med vilje. Og hvis du ikke misforstår med vilje så er du bare stokk stein dum.
Men ikke kom her å si at jeg begynte å snakke om pris. Det var det ikke. Jeg sa bare at de jobbet på timeslønn. Jeg hadde ikke vært borti nummertastene før du begynte å snakke om det.

Dessuten er pris irrelevant i denne diskusjonen.
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hva du mente med det du sa kan jeg ikke si mer om enn at det skapte et inntrykk, som jeg kommenterte.

"Hvis det bare er å riste på pæra synes du det er greit at de demonterer hele greia og tar flere tusen ekstra helt unødvendig?"

Dette var den første setningen som tok opp prissammenlikning. Med eller uten nummertastatur.

Mitt poeng med bileksempelet var at noen gjør arbeidet skikkelig, mens andre gjør det tilsynelatende. I begge tilfeller går kunden fornøyd ut av butikken.

Både healere og vanlige leger tar vel betalt pr konsultasjon og tillegg for forbruksmateriell, så det er ikke nødvendig å prøve å gi inntrykk av noe annet, og som du sier, pris er uinteressant i denne debatten.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
perlen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 12 Des 2005 02:58
18

Innlegg av perlen »

Hei.

For en healer skal det ikke finnes noen form for begrensinger, kommer du til en healer som har slike begrensinger, da er han/ hun ikkje en skikkelig healer.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !