Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBegrensing av healing?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »


MEGET interresann lesning !

Asbjørn
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Jeg må bare komme med noen tanker jeg fikk da jeg leste igjennom tråden.

Hvorfor skal vi alltid ha en forklaring på hva det er? Blir vi egentlig noe klokere av det?
Burde vi ikke heller være glad for at det faktisk ser ut til at det fungerer, at mennesker faktisk blir friske av å gå til en healer, istedet for å regelrett demontere og analysere oss grønne over hva det er som gjør at mennesker faktisk blir helbredet for en plage de har?

Kanskje er svaret enkelt, kanskje er det såpass komplekst at det ikke er meningen at vi helt skal forstå hva healing egentlig er for noe, og hvilke energier som blir satt i sving?

Kanskje det hadde blitt enklere hvis vi bare hadde klart å godta at sånn er det bare? :mozilla_undecided:
Antall ord: 137
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

nattlyset skrev:Jeg må bare komme med noen tanker jeg fikk da jeg leste igjennom tråden.

Hvorfor skal vi alltid ha en forklaring på hva det er? Blir vi egentlig noe klokere av det?
Burde vi ikke heller være glad for at det faktisk ser ut til at det fungerer, at mennesker faktisk blir friske av å gå til en healer, istedet for å regelrett demontere og analysere oss grønne over hva det er som gjør at mennesker faktisk blir helbredet for en plage de har?

Kanskje er svaret enkelt, kanskje er det såpass komplekst at det ikke er meningen at vi helt skal forstå hva healing egentlig er for noe, og hvilke energier som blir satt i sving?

Kanskje det hadde blitt enklere hvis vi bare hadde klart å godta at sånn er det bare? :mozilla_undecided:
Vi bør absolutt forsøke å få forklaringer på hvorfor ting virker. Det er grunnlaget for all viten.
Når folk går til en healer, og blir nær drept med kaliumtabletter fordi healeren ikke vet hvordan ting virker må vi si fra. Dette kan ikke bare bortforklares med at leger også kan gjøre feil.
Hvem som helst kan gå og kalle seg en healer og bruke sin sjarme til å lure folk med for 500 kr/timen. Det er ikke et slikt samfunn vi vil ha.
Når noen skal tukle med helsa vår, vil vi ha folk som vet hva de gjør, ikke kvakksalvere.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

1 ting er at det funker, men en annen ting er hvorfor. Jeg tror ikke forskere sier; Vi har en pille for hodepinne og det funker ekstremt bra. Vi vet ikke hvorfor, men so what? Det viktigste er at den funker.


Man trenger selvfølgelig ikke bry seg om hvorfor og hvordan, men jeg personlig synes det er veldig interessant fordi det er lærerrikt.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

BA skrev:Når folk går til en healer, og blir nær drept med kaliumtabletter fordi healeren ikke vet hvordan ting virker må vi si fra. Dette kan ikke bare bortforklares med at leger også kan gjøre feil.
Hvem som helst kan gå og kalle seg en healer og bruke sin sjarme til å lure folk med for 500 kr/timen. Det er ikke et slikt samfunn vi vil ha.
Når noen skal tukle med helsa vår, vil vi ha folk som vet hva de gjør, ikke kvakksalvere.
Selvfølgelig skal de vite hva de gjør! Det bør jo være det absolutte krav. Og det å finne på å gi mennesker kalium-tabletter, det er utenfor min fatteevne. Ikke for å forsvare healere som tar seg betalt, men de skal jo leve de også. Helst skulle jeg sett at det var gratis å gå til healer, men de bruker jo av tiden sin de også, så jeg har ikke problemer med at de tar seg betalt. Det jeg heller vil til livs er disse som ikke er seriøse, de som jobber for egen vinning og gir seg en god faen i resten! Det er desverre de som ødelegger for de som faktisk er en seriøs aktør på markedet eller hva jeg nå skal kalle det for!

Men etterhvert tror jeg og håper jeg at disse vil bli mer og mer avslørt!
Antall ord: 240
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

nattlyset skrev:Men etterhvert tror jeg og håper jeg at disse vil bli mer og mer avslørt!
Man kan jo håpe, men når Aarbakkeutvalget klarte å få fjernet kvakksalverloven så vi jo hvordan Høybråten og co vurderte slike saker.

Om vi klarer å avsløre en av disse svindlerne dukker det opp tre nye, og markedet er dessverre ikke mettet. Folk vil bli lurt.

Bare la meg si dette med en gang, jeg ser jeg ikke på alle healere som svindlere. Noen tror nok at de faktisk kan helbrede folk, men de som tviler, men likevel fortsetter, dem regner jeg som svindlere.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1428 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

de som tviler, men likevel fortsetter, dem regner jeg som svindlere.
Både og !
Hva med de som har slike evner, nettopp oppdaget ? "Kan virkelig jeg har slike evner?"

Noe annet er det når de har testet i årevis, og fremdeles tviler- men ser det er penger i dette...

De som har evner, det vet det med seg selv, problemet med bevis er der hele tiden.
Jeg har hatt endel klaff, men da ikke verifisert på noen måte som vil bli godtatt av BA og andre skeptikere.
Jeg har og forsøkt å legge ut etpar mulige "tilfeller" for å se om det klaffet denne gangen....
Det har og andre gjordt, og noen med meget gode resultater !

En ting er å sende inn ett bilde, med bildet av kongen, alle vet og ser med en gang hva det er.

Men de som har synske evner - de snakker på en måte sammen i dårlige radiosett til andre siden av jorden, så det blir stykkevis og delt - og misforståelser lett dukker opp.

Wiz med 24 kontra 48 timer ?
Hadde Wiz sagt "i løpet av 48 timer" hadde det vært 100% klaff når det gjaldt tidsangivelsen.... Bilde
Og han "så x antall mennesker - et "blodig bilde" .... MANGE mennesker....
Men han TALTE de nødvendigvis ikke, han bare anslo utifra det bildet han så.
Å se slike bilder setter ett menneske litt ut , man tenker ikke alltid at "her må jeg ha med mest mulig detaljer" - synet er gjerne grotesk nok uten at man skal "sikle i det".

Det er nemlig ett av problemene man har som synsk ; bildene er ikke komplette,
der står ikke oppført alle detaljer en etterforsker kan tenke seg.
Og opplevelsen av bildet - stykkevis og delt - vil gjerne fremkalle reaksjoner hos den som ser dette,
både psykisk og fysisk, når det gjelder ulykker.

Men kjenner jeg deg BA rett, så kverulerer du vel videre på dette og...
(skjønt, du kaller det vel ikke å kverulere, da, selv om mange oppfatter deg slik...) ;-)

Men hvordan ville du BA reagert hvis du plutselig havna midt inn i ett nykrasjet fly - folk stønner, hyler og skriker... Går du da og teller opp hver enkelt? hvor mange barn, voksne, ( menn og kvinner) - hvor mange kvinner er gravide, hvor mange menn er skallet, osv ?
VILLE DU kunne svare for deg, slik som du ber folk her inne svare for seg ?


Asbjørn
Antall ord: 406

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 216
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

BA skrev:
nattlyset skrev:Men etterhvert tror jeg og håper jeg at disse vil bli mer og mer avslørt!
Man kan jo håpe, men når Aarbakkeutvalget klarte å få fjernet kvakksalverloven så vi jo hvordan Høybråten og co vurderte slike saker.

Om vi klarer å avsløre en av disse svindlerne dukker det opp tre nye, og markedet er dessverre ikke mettet. Folk vil bli lurt.

Bare la meg si dette med en gang, jeg ser jeg ikke på alle healere som svindlere. Noen tror nok at de faktisk kan helbrede folk, men de som tviler, men likevel fortsetter, dem regner jeg som svindlere.
Vi får se hva som skjer rett og slett. Er bare magefølelsen som sier meg det at de vil bli avslørt etterhvert. Har vel noe med tiden vi lever i nå, det vi ser nå er bare toppen på isfjellet! Men det er min mening det da! :mozilla_undecided:
Antall ord: 158
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Asbjørn skrev:
de som tviler, men likevel fortsetter, dem regner jeg som svindlere.
Både og !
Hva med de som har slike evner, nettopp oppdaget ? "Kan virkelig jeg har slike evner?"

Noe annet er det når de har testet i årevis, og fremdeles tviler- men ser det er penger i dette...

De som har evner, det vet det med seg selv, problemet med bevis er der hele tiden.
Jeg har hatt endel klaff, men da ikke verifisert på noen måte som vil bli godtatt av BA og andre skeptikere.
Jeg har og forsøkt å legge ut etpar mulige "tilfeller" for å se om det klaffet denne gangen....
Det har og andre gjordt, og noen med meget gode resultater !

En ting er å sende inn ett bilde, med bildet av kongen, alle vet og ser med en gang hva det er.

Men de som har synske evner - de snakker på en måte sammen i dårlige radiosett til andre siden av jorden, så det blir stykkevis og delt - og misforståelser lett dukker opp.

Wiz med 24 kontra 48 timer ?
Hadde Wiz sagt "i løpet av 48 timer" hadde det vært 100% klaff når det gjaldt tidsangivelsen.... Bilde
Og han "så x antall mennesker - et "blodig bilde" .... MANGE mennesker....
Men han TALTE de nødvendigvis ikke, han bare anslo utifra det bildet han så.
Å se slike bilder setter ett menneske litt ut , man tenker ikke alltid at "her må jeg ha med mest mulig detaljer" - synet er gjerne grotesk nok uten at man skal "sikle i det".

Det er nemlig ett av problemene man har som synsk ; bildene er ikke komplette,
der står ikke oppført alle detaljer en etterforsker kan tenke seg.
Og opplevelsen av bildet - stykkevis og delt - vil gjerne fremkalle reaksjoner hos den som ser dette,
både psykisk og fysisk, når det gjelder ulykker.

Men kjenner jeg deg BA rett, så kverulerer du vel videre på dette og...
(skjønt, du kaller det vel ikke å kverulere, da, selv om mange oppfatter deg slik...) ;-)

Men hvordan ville du BA reagert hvis du plutselig havna midt inn i ett nykrasjet fly - folk stønner, hyler og skriker... Går du da og teller opp hver enkelt? hvor mange barn, voksne, ( menn og kvinner) - hvor mange kvinner er gravide, hvor mange menn er skallet, osv ?
VILLE DU kunne svare for deg, slik som du ber folk her inne svare for seg ?


Asbjørn
Må bare vere enig med deg her , bra at du skriver det med Ba, jeg har prøvd men er vel litt for færsk til at noen gidder og lese det :o

Og jeg takker deg for den private samtalen vi hadde Asbjørn, og jeg kan medele alle andre her om at du fremsto som kjempe seriøs for meg. Takker :mozilla_wink:
Antall ord: 473

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Ok. Hva er placebo?
Wiz - dette er nok for langt for deg så du trenger ikke å lese det om du ikke vil. La heller være å lese det enn å beklage deg over hvor langt det er. For jeg er ikke interessert i å diskutere lengden på innlegget, jeg er kun interessert i å diskutere hva jeg faktisk sier.
Placebo er ordet som brukes når en person får eks sukkertøy og tror det er medisiner - og at personen faktisk blir frisk av sukkertøyet - som om de hadde fått medisiner. Det er en måte vi kan si at medisinene ikke har den virkning vi tror den har, fordi at kroppen kan bli frisk uten.

Men - blir personene friske uten liksom medisinen? Stort sett gjør de ikke det. Dette er placebo. En tilstand blir synlig bedre fordi at personen tror h*na har mottatt det som skal føre til bedring. Altså - personen lurer seg selv på en måte. Personen tror h*n skal bli frisk, og blir det.

Hva beviser dette? Jo, det beviser kroppens evne til å kunne fikse ting selv.

Healing.

Hva er healing. Jo, healing er at en person via håndspåleggelse, tanker eller bønn prøver å hjelpe en annen person å bli frisk. Altså, den andre personen mottar hjelp for å bli frisk. Vet vi om kroppen er i stand til å helberede alle problemer selv? Kan det hende at kroppen faktisk er det, hvis personen bare tror nok på det? Kan det hende at healing egentlig er noe som virker på samme måte som placebo?

Ja, faktisk kan det hende. Hvem har bevis på at ånder kommer ned å gjør det? Ingen som jeg vet. Men, vi vet at det virker. Vi vet at folk som driver med healing faktisk opplever at kunden blir frisk eller bedre.

Så kan vi diskutere om det er tilfeldigheter eller om det er ånder eller om det er placebo. Hvordan skal vi kunne vite det?

Hvor går grensen mellom kroppens evne til å helberede seg selv og at noe utenifra hjelper? Vi er jo alle opplyste om at kroppen er sammensatt og at tanker styrer reaksjoner som styrer hendelser som faktisk kan virke å gjøre oss syke. Vi kan være deprimerte og få mageknip av det - og lignende. Hvis vi da får vekk depresjonen, så vil faktisk mageknipen også forsvinne.

Vi kan diskutere det åndelige i det vide og det brede til vi går trill rundt i en firkant - og så i enda en firkant - vi kan gå rundt og rundt til evig tid. Så lenge noen krever ikke-eksisterende svar vil der ikke komme noe konklusjon utav det. For faktisk, der er så mange forskjellige holdninger om healing og hvorfor og hvordan - og i kan ikke vite hvem som har rett, hvem som har funnet riktig svar. Men vi kan vite at det virker og at mange blir bedre - uansett hvorfor - de blir bedre av det. Og, når noe virker, da har det en verdi enten skeptikere liker det eller ikke.

Dette med å prate om kreft og å erstatte behandling med healing - det oppfatter jeg som litt på siden. Jeg syns nemlig også at healing bør gjøres i tillegg, ikke som erstatning for annen behandling. Alltid. Jeg har nemlig svært liten tro på at behandling kan ødelegge healing. Og ja, healing kan være farlig dersom noen velger det fremfor behandling. På grunn av at til tross for at vi vet healing i mange tilfeller har god virkning, så vet vi også at i mange tilfeller klarer ikke healeren å fjerne problemet.

Der er flere ting vi ikke har noen garanti for. Eks en psykiater kan ha suksess med mange pasienter, men også mislykkes med mange. Det betyr ikke at psykiateren er en dårlig person eller useriøs - det er bare slik det er. Vi har ikke garantier, livet er ikke garantert. Stort sett er det sikkert å kjøre bil, men noen ganger eksploderer dekket og følgene er katastrofale. Vi slutter ikke å selge biler fordi der er en manglende garanti.


Noen steder er der en større sikkerhet enn andre steder. Eks, det er ganske sannsynlig at bildekket ikke vil eksplodere, derfor kjøper de fleste bil likevel. Ved psykiatri og healing er sikkerheten mindre, kan virke som tilfeldigheter noen ganger. Likevel sier erfaringen at der er en sjanse for at det gjør stor nytte - altså vil mange mene det er verdt å prøve.

For den som ikke ønsker å prøe psykiater fordi det ikke er sikkert det hjelper - da er det greit. Men det gjør det ikke greit å kjefte ut psykiateren av den grunn.

Så kan vi diskutere hva det er som gjør at healing virker. Om det er ånder eller placebo, eller om det hele er lureri. Men vi kan ikke vite. Og de som har opplevd å bli frisk etter healing, de vil nok føle det som ganske så overtramp at en annen person påtar seg retten til å si at der er noe galt med dem som tror de er friske. Liksom - litt respekt må man ha for folk, og dersom de sier de er blitt friske så har de det. Spekulasjoner rundt om det er placebo eller innbildning eller ånder - har lite med saken å gjøre. Dersom personen kunne gå til en person som maktet å lure dem så grundig, da er det jammen en flink lurendreier. Og best av alt - det virket. Plagene er borte og livet er bedre.

Jeg tror bestemt at å ta på hverandre har en gunstig effekt. Altså tror jeg at en del av healing er så enkelt. Noen bryr seg og dette setter i gang prosesser som gjør at personen blir bedre - som å fjerne depresjonen og bli frisk mageplager.

Andre ganger vil jeg påstå å vite at der er større krefter i sving. Eller, la oss si det slik at der er en forskjell i styrke som gjør at det i det minste oppfattes og kjennes som større krefter i sving. Om det bare er en økning av psykiske muligheter, det er vanskelig å vite - jeg er ikke GUd, så jeg har ikke disse svarene.

Men vi opplever - og faktisk. Jeg syns det virker veldig nyttesløst og si at vi ikke skal forholde oss til opplevelser - men lete etter grunner for at opplevelsene er sykelige. Skal vi sykeliggjøre vårt eget hode, vår egen kropp og måten kroppen virker på?

Hvis noen healere tar betalt og kundene ikke er fornøyd, i stor grad - da bør healeren tenke seg om og revurdere sitt yrke. Dersom der er mange fornøyde kunder, da syns jeg det må være tragisk om healeren velger å slutte fordi det er mulig det hele er placebo og kundene teoretisk sett kunne blitt friske uansett. Hva hjelper det? Det gjør ikke kunden frisk uten healeren - da det faktisk er healeren som setter i gang prosessen.

Nei - jeg kan ikke klare å forstå at det skal være et problem faktisk.

Hvorfor drive å lete og spekulere i ting vi ikke har innsikt til å vite. Selv om noen er skeptiske så betyr ikke det at de har rett, det betyr at de har en annen mulig innfallsvinkel. De kan være temmelig irriterende noen ganger ved sine evinnelige krav til bevis - men selv de, med mindre de lider av manglende iq, bør klare forstå at noen ting har vi ikke bevisene for. Vi kan motbevise noen ting - men med litt peiling vet vi også at utvikling skjer ved å bevise og motbevise tidligere teorier - derfor kan endatil en vitenskapelig bevist ting endres - da vitenskapelige sannheter stadig vekk motbevises - nye detaljer som tidligere ble oversett blir funnet osv.

Altså - vi vet ikke. Vi kan ikke vite og vi kan kun mene og tro og vurdere ut fra det vi har å forholde oss til. Det vi har å forholde oss til, det som er mest synlig og tydelig av alt, det er våre personlige opplevelser.

Atmi
Antall ord: 1338

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Heia skrev:
BA skrev: Placebo er uvirksom medisin, og placeboeffekten er at man blir bra av uvirksom medisin fordi man forventer å bli bra.
Så denne psykologiske effekten er ikke selvhelbredelse?
Nei. Eller, vi vet jo ikke hva det er, selv om vi kan utelukke noen alternativer. :)

Iom at placebo er uvirksom medisin, vil en healingteknikk som baserer seg på placeboeffekten være virkningsløs og ethvert tilfelle av placeboeffekten må slik jeg ser det fjernes fra listen over virksomme behandlinger.
Vi vet jo heller ikke hva healing er, som Atmi sier i innlegget ^.
Antall ord: 95
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Atmi:

Hvorfor lager du en ny, nesten riktig definisjon på placebo når det står en riktig definisjon fra før?

Placebo er uvirksom medisin, og brukes som referanse når man skal teste virksomme medisiner.
Man ser hvor mange som blir bra av placebo og hvor mange som blir bra av medisinen. Hvis dette er omtrent samme antall virker ikke medisinen heller, da blir den medisinen forkastet.

Placeboeffekten er at noen faktisk blir bra av uvirksom medisin også. Hvis placeboeffekten utnyttes i healing, betyr det pr.def. at healing ikke virker.

Kroppen har et immunforsvar som i de aller fleste tilfeller klarer å rydde opp i sykdommer man skulle få. Det trenger ikke noen katalysator. Immunforsvaret settes igang når bakterier/virus blir oppdaget, før symptomene blir merkbare. Det er derimot ikke sikkert at det er ferdig med jobben før en healer kommer inn i bildet.

Man må skille på om folk blir bedre og om folk tror de de blir bedre etter endt healing. Det er vanskelig nok å huske hvordan tilstanden var for en time siden, om man hadde det vondere da, om det var like vondt ellr om det har blitt litt vondere. En måned senere, når smertene kanskje går litt opp og ned, er det enda vanskeligere. Tilvenning til smertene kan også påvirke hukommelsen.

Dette og mye annet gjør at healerne tar kreditt for mye de ikke har noen grunn til å krediteres for.

Jeg synes ikke det er OK å ta 500kr/time for å lure folk. Faktisk synes jeg ikke det er i orden å lure folk gratis heller.

Noen ganger, når lyspæra på bilen er gåen, hjelper det å riste litt på den, så virker den en stund til. Hvis lyset på bilen ikke virker, og du setter den på verksted, synes du det da er iorden at man bare rister litt på lyspæra, men tar betaling for full jobb?
Forventer du ikke at lyset blir fikset ordentlig?

Du er like fornøyd når du reiser fra verkstedet uansett, fordi lyset virker og alle er fornøyde.
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Heia skrev:Vi vet jo heller ikke hva healing er, som Atmi sier i innlegget ^.
Nei, og det kommer delvis av at man ikke vil lage en definisjon på hva det er. Om man kunne spesifisere det mer, f.eks. avgrense de forskjellige healingteknikker, slik at Jesushealing får et annet navn en krystallhealing, osv, kunne man ihvertfall sagt at det ene er slik og det andre slik, og det tredje kunne man ha bevist/motbevist.

Når alt ligger i en sekk, og skal vurderes samtidig, kanskje uten at man vet nøyaktig hva som er i sekken heller, er ting mye vanskeligere å definere.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:
de som tviler, men likevel fortsetter, dem regner jeg som svindlere.
Både og !
Hva med de som har slike evner, nettopp oppdaget ? "Kan virkelig jeg har slike evner?"
De bør finne ut mer før de begynner å heale andre fremmede.
Noe annet er det når de har testet i årevis, og fremdeles tviler- men ser det er penger i dette...

De som har evner, det vet det med seg selv, problemet med bevis er der hele tiden.
Jeg har hatt endel klaff, men da ikke verifisert på noen måte som vil bli godtatt av BA og andre skeptikere.
Jeg har og forsøkt å legge ut etpar mulige "tilfeller" for å se om det klaffet denne gangen....
Det har og andre gjordt, og noen med meget gode resultater !
Iom at jeg ikke har lest alle innlegg her, har jeg nok ikke sett disse. Vil du gi meg linker?
En ting er å sende inn ett bilde, med bildet av kongen, alle vet og ser med en gang hva det er.

Men de som har synske evner - de snakker på en måte sammen i dårlige radiosett til andre siden av jorden, så det blir stykkevis og delt - og misforståelser lett dukker opp.

Wiz med 24 kontra 48 timer ?
Hadde Wiz sagt "i løpet av 48 timer" hadde det vært 100% klaff når det gjaldt tidsangivelsen.... Bilde
Og han "så x antall mennesker - et "blodig bilde" .... MANGE mennesker....
Men han TALTE de nødvendigvis ikke, han bare anslo utifra det bildet han så.
Å se slike bilder setter ett menneske litt ut , man tenker ikke alltid at "her må jeg ha med mest mulig detaljer" - synet er gjerne grotesk nok uten at man skal "sikle i det".
Nå spekulerer du, men det er ikke så viktig.
Dette er fra en annen tråd, og der var faktisk >wiz enig med meg.

Om han hadde sagt noe annet, hadde han hatt riktig. Selvfølgelig kunne han ha sagt noe annet, men han gjorde ikke det.
Hadde han sagt i løpet av året, hadde han vært enda sikrere, men da hadde også spådommen vært mindre verdt. Dette er en avveining man må ta. Presisering for å gjøre spådommen mer verdifull, eller mindre presis for å øke sjansen for å få rett.

Det er nemlig ett av problemene man har som synsk ; bildene er ikke komplette,
der står ikke oppført alle detaljer en etterforsker kan tenke seg.
Og opplevelsen av bildet - stykkevis og delt - vil gjerne fremkalle reaksjoner hos den som ser dette,
både psykisk og fysisk, når det gjelder ulykker.

Men kjenner jeg deg BA rett, så kverulerer du vel videre på dette og...
(skjønt, du kaller det vel ikke å kverulere, da, selv om mange oppfatter deg slik...) ;-)
Ja, er ikke dette rart? Hvis vi er uenige, er det meg som kverulerer?
Men hvordan ville du BA reagert hvis du plutselig havna midt inn i ett nykrasjet fly - folk stønner, hyler og skriker... Går du da og teller opp hver enkelt? hvor mange barn, voksne, ( menn og kvinner) - hvor mange kvinner er gravide, hvor mange menn er skallet, osv ?
VILLE DU kunne svare for deg, slik som du ber folk her inne svare for seg ?
Vet ikke.
Antall ord: 551

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jaja Atmi. Det var et langt innlegg og jeg leste faktisk alt. Jeg skjønner ikke hvorfor vi krangler, jeg er jo enig i nesten alt du sier.

Jeg driver selv med healing og jeg har hele tiden vært inneforstått med at healing kan være placebo. MEN; Jeg tror mye placebo handler om mennesker som føler seg syke eller har lidelser som følge av stress. Når "medisinen" blir tatt blir de lettet og kroppen slapper av og spenninger løsner og smerten kan senkes eller bli borte. Jeg tror ikke det er alltid er tilfellet, men noen ganger.

Selvhypnose; Det er også interessant. Jeg har god erfaring med det. Jeg går da dypere ned enn meditasjon til hypnosenivå. Så bruker jeg visse teknikker på å fjerne smerte eller sykdommer. Sider jeg også liker healing blir det ofte en blanding av hypnose og healingteknikker. Jeg forteller enkelt og greit kroppen min at det er frisk og det funker. For min del er ikke det noe annet enn det som skjer med mennesker som får godterier som medisiner. De som opplever en placeboeffekt blir så overbevisst om medisinens virkning at kroppen blir frisk. Det samme gjelder hypnose, derfor ser jeg ingen direkte motsetning mellom placebo, healing og selvhypnose. Jeg selv kunne sikker fått samme effekt av å TRO på en pille. Men det er ikke så lett å overbevise seg selv om at en tyrkisk pepper gir samme vikrning som influensavaksine, derfor bruker jeg andre teknikker. Og felles for alle teknikkene er at man finner en måte å lure hjernen på.

Så kan man spørre om healing er noe annet enn placebo? Er det det? Who knows? Men jeg vil si ja til det. Jeg har selv utført fjernhealing som har funket. Det har skjedd på følgende måte. Jeg blir spurt så sier jeg ja, men jeg må ta det når jeg får tid. Det er kanskje ganske sært å vente lenge med å utføre healing når det tar 10-20 minutter, men sånn er jeg. Er jeg ikke i form eller har tid gidder jeg ikke for da er jeg selv overbevist om at healingen funker dårligere og da gjør den det også. Men det har skjedd at jeg blir spurt på mandag. Så utfører jeg healingen Tirsdag kveld. Onsdag får jeg beskjed om at det er ikke noe vits i å utføre healingen fordi personen har blitt frisk. Det har skjedd ved flere anledninger. Det er ikke tilfeldig fordi det handler om litt andre ting enn snufsete nese.

En annen sak er; Hvis skeptikkere er så forbanna fan at placebo. Hvorfor bruker de det ikke mer? Hvorfor bruker de ikke hypnose? Jeg vet om iallfall 1-2 steder i USA hvor de bruker det med suksess, men det er ikke mye utbredt.

Sånn som jeg ser det har vi en latterlig situsjon hvor vi har alternative mennesker som ved hvordan, så har vi vitenskapsmenn som ikke skjønner hvorfor så blir hele greiene betvilt.
Antall ord: 513

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links