Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan klær gå igjen??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Gjesten

Kan klær gå igjen??

Innlegg av Gjesten »

Det er så mangen som sier de har sett "noe" det så ut som ....... med lang kjole osv. Så kommer det et medie og sier det er en gammal dame som går igjen , ca fra 1765 og hun har kjole på, heter noe som karin eller karen osv. ?? Ok en ånd kan gå igjen men ikke klær eller?? Tror det er mangen som tror de har "sett" men egentlig er det bare en drøm eller fantasi !!

Dette er ikke en påstand men en tråd for og få litt seriøse innlegg på temaet
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Altså, hva forventer du da, en naken gjenganger? :D

Seriøse svar ja... Uhm.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

jovian skrev:Jaktmann, jeg synes det er et bra spørsmål.
Det er ulike teorier -
Gjenferd er avtrykk av hendelser, dyr, mennesker og annet, som er bundet til et bestemt sted (f.eks en skikkelse med klær), mens Ånder er noe annet enn det, og som kan bevege seg over større områder (eller overalt)
Å sammnligne gjenferd med ånd er det samme som og sammenligne et levende mennesket med et bilde. Så enkelt er det.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

>wiz skrev:
jovian skrev:Jaktmann, jeg synes det er et bra spørsmål.
Det er ulike teorier -
Gjenferd er avtrykk av hendelser, dyr, mennesker og annet, som er bundet til et bestemt sted (f.eks en skikkelse med klær), mens Ånder er noe annet enn det, og som kan bevege seg over større områder (eller overalt)
Å sammnligne gjenferd med ånd er det samme som og sammenligne et levende mennesket med et bilde. Så enkelt er det.
Wiz
kan du utdype hvorfor det er så enkelt, jeg vet ikke men vil lære :D
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Et gjenderd er ikke en ånd. Det er bare pr definisjon et energiavtrykk. Hvis du ser et gjenferd vil du bare se energi. Det vil også mest sannsynlig oppføre seg likt hver gang. Feks at gjenferdet går over veien og og forsvinner. Det er veldig vanlig.

En ånd er en sjel som er bevisst. Den er der fysisk.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Dette kan sikkert et medium svare bedre på enn meg. Men et gjenferd er et av våre aura-lag som sitter igjen i denne dimensjonen. Det laget husker hvordan vi så ut i livet vårt, hvilke klær vi hadde, hva vi gjorde, osv. Det er derfor noen påstår de har sett en av sine avdøde kjære i en "vant" situasjon, f.eks at "jeg så han satt i kontorstolen sin og røkte som han pleide, og han hadde på seg yndlingsblazeren sin". Eller noe sånt :mozilla_smile:
Antall ord: 96
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Flott
Jeg har jo selv sett ting men tror ofte vi ikke tør helt og tro på det vi ser, fantasien ligger utrolig nærmt til og si det vi ønsker og se.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det jeg tenker, er at gjengangeren egentlig bare er et bilde på noe som har vært før. Kanskje et plagg som personen som det er ''bilde'' av brukte veldig ofte, på en måte har satt det sterkeste sporet når det gjelder personens ''outfit'', dermed velges dette plagget i det bildet som lages i gjengangeren. Hvis noen skjønte det da :mozilla_tongue:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
AMS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Okt 2005 23:34
19

Innlegg av AMS »

Men.... Ånder kan sees som mennesker, med klær?
Høres sikkert dumt ut, men er ikke så veldig inne i tingene enda, men en hører jo om at medier ser en gammel kone i en kjole osv, og at dette er en ånd som går igjen.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Haafingar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Feb 2005 18:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør Trøndelag

Innlegg av Haafingar »

Det er greie forklaringer på noe som har vært litt uklart for meg!
Men om det man ser reagerer på vår tilstedeværelse, f.eks. ved å snakke direkte til oss eller å løpe etter oss - da må det vel være en ånd?
Hvis det var et avtrykk så hadde det vel ikke kunnet gjort det, eller har noen erfarne opplevd det? :mozilla_undecided: Bra med nye smileys!
Antall ord: 68
Vær aldri 100% sikker på det/aldri si aldri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

>wiz skrev:Et gjenderd er ikke en ånd. Det er bare pr definisjon et energiavtrykk. Hvis du ser et gjenferd vil du bare se energi.
Så et energiavtrykk kan ikke tolkes som en ånd? Har man i det hele tatt en felles definisjon av en ånd? Er det ikke slik at forskjellige personer alltid vil se forskjellige energiavtrykk og igjen tolke disse energiavtrykkene forskjellig?
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links