Så fint at du tok på deg jobben UriGneller
fiiiine bildene. Fikk lyst til å bruke bilde nummer to som inspirasjon til et maleri, får jeg lov til det unge mann?
Prince.. *rynker på nesa*
Mulig jeg skal ta noen spøkelsesbilder selv i kveld,
men det er litt begrenset hva jeg får gjort med lukketid på digitalkameraet mitt tror jeg. Skal i allefall gjøre et forsøk.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøkelsebilder, en tankevekker
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Antall ord: 70
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Jan 2005 12:54
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: one bedroom apartment
det siste bildet var helt utrolig tøft
Antall ord: 8
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind
Sending me out of my mind
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Dersom vi skal ha "fake spøkelsesbilder " konkurranse, vil jeg være med ;-) * GLIS *
( har etpar stiiilige... men fake )
A
( har etpar stiiilige... men fake )
A
Antall ord: 20
Hide post links |
Re: hehe
Det som er litt merkelig er at alle medier snakker om ektoplasma, men det er ikke et stoff som er kjent innen vitenskapen. I følge Marion kan det komme ut av kroppen hennes som flytende væske. Hadde vel vært lurt å samle litt i en kopp og sende til analyse?Olav er ikke her lenger skrev:der var kvervulanten på plass, selvsagt kan jeg ikek være sikker. men bildet med kanonen der, Dem fenomene som dukker opp der, er helt vanlige, og jeg har set flere av lignende type. Dette blir vel så kalt for ektoplasma.UriGneller skrev:Disse bildene tror du vel ikke på? eller
Antall ord: 109
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Aug 2005 01:25
- 19
- Lokalisering: langevåg
Først hjertelig takk for hjelp å legge ut bilder Asbjørn
Og så vitenskap
Det andre bildet er meg som går rolig foran kameraet med en lighter
Det tredje står jeg rett foran kamera med en lighter i hver hånd å lager sirkler. Vannvittig enkelt, men tøft.
Og så vitenskap
Det som avgjør gjennomskinnheten er hvor lang tid det tar før objektet blir tatt bort. Evt en person hopper ut av bildet. Mitt bilde er jo i kontrollerte former, og det går mye raskere å nappe vekk en slik liten ting ut av at bilde en det vil ta for en person å ta et skritt til siden. Jeg tok og noen bilder av vanlige lys fra stolper ute. Et med vanlig eksponering og et med 3 sekunder. Det siste ble slik som bildet av jentene her. Det er jo unaturlig mye lys av stolpene i bagrunnen der, og det kommer av kameraet fanger opp lyset over en lengre periode.Legg merke til at i ditt bilde er lighteren jevnt belyst, mens handa på "damebildet" ikke viser damas arm under.
Det er og vesensforskjeller i lysstyrke og gjennomskinnelighet på "spøkelset" på damebildet, i forhold til LIGHTERbildet....
Det er og grunnen til at det bildet ikke har blitt erkært for "fake", såvidt jeg forstår.
Det andre bildet er meg som går rolig foran kameraet med en lighter
Det tredje står jeg rett foran kamera med en lighter i hver hånd å lager sirkler. Vannvittig enkelt, men tøft.
Antall ord: 218
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Aug 2005 01:25
- 19
- Lokalisering: langevåg
Klart du kan, men da må du love å dele med oss andre hvordan resultatet blir.Zind skrev:Fikk lyst til å bruke bilde nummer to som inspirasjon til et maleri, får jeg lov til det unge mann?
Antall ord: 37
Hide post links |