Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler
Moderatorer:Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Manolo skrev:Det var så mitt første innlegg her på forumet. Ble litt lettere irritert etter å ha lest her en stund, klarte liksom ikke å stoppe meg selv i å registrere meg. Håper at jeg slipper å høre "Hvorfor skal vi høre på deg når du er helt ny".
Velkommen.
Og, nei. Slikt skal du neppe behøve å høre. Alle har vært nye her en gang.
Først har jeg et spørsmål til BA
Du sier: "Du har fortsatt ikke sannsynliggjort at USA har noen fordel av å hemmeligholde alternativer til olje, som de er så avhengig av å importere fra andre land."
Spørsmålet er enkelt og greit: Tror du virkelig at det i så fall er USA, altså hele landet vi snakker om her? Du skjønner vel at det ikke er de som styrer landet, som bryr seg om hvorvidt de har olje eller ikke? Er ikke deres problem det da!
Har jo hørt endel om Bush sine eierskap i diverse oljefirmaer ikke sant, og det vil jeg gjerne seg deg tilbakebevise som løgn, ok. Ikke ta en "Det er bare tull" greie sånn som du har gjort i dine andre innlegg her hele tiden, please. Tilbakebevis at Bush har rettigheter i Oljefirmaer på en seriøs måte du, sånn at vi gidder å høre på det.
Selv om G.W.Bush er president i USA, er det ikke bare opp til han hva som skal informeres om.
Jeg er klar over at Bush-familien har interesser i olje, så jeg skal ikke avblåse dette, men det bryr ikke Pentagon seg om. De bryr seg om at de selv har olje nok til sine militære oppgaver. Derfor passer det dårlig med at de hemmeligholder mulighetene for å senke oljeprisene.
Har nok et par andre spørsmål til deg også BA, hvis jeg gidder å stille dem da.
Forøvrig så er jeg lite interessert i å drøfte om Kornsirkler er fake eller ikke med noen som ikke har vært å sett dem selv eller i hvert fall starter med et åpent sinn. Det er sunt og være usikker på ting, men det er langt fra det å være usikker til det og bare ha det helt klart for seg at en ting er tull, kun fordi man ikke vet om det er sant.
Det har du rett i, akkurat som det også er langt fra å være sikker på at det er sånn eller slik, fordi det ikke kan motbevises.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Manolo skrev:Det var så mitt første innlegg her på forumet. Ble litt lettere irritert etter å ha lest her en stund, klarte liksom ikke å stoppe meg selv i å registrere meg. Håper at jeg slipper å høre "Hvorfor skal vi høre på deg når du er helt ny".
Først har jeg et spørsmål til BA
Du sier: "Du har fortsatt ikke sannsynliggjort at USA har noen fordel av å hemmeligholde alternativer til olje, som de er så avhengig av å importere fra andre land."
Spørsmålet er enkelt og greit: Tror du virkelig at det i så fall er USA, altså hele landet vi snakker om her? Du skjønner vel at det ikke er de som styrer landet, som bryr seg om hvorvidt de har olje eller ikke? Er ikke deres problem det da!
Har jo hørt endel om Bush sine eierskap i diverse oljefirmaer ikke sant, og det vil jeg gjerne seg deg tilbakebevise som løgn, ok. Ikke ta en "Det er bare tull" greie sånn som du har gjort i dine andre innlegg her hele tiden, please. Tilbakebevis at Bush har rettigheter i Oljefirmaer på en seriøs måte du, sånn at vi gidder å høre på det.
Har nok et par andre spørsmål til deg også BA, hvis jeg gidder å stille dem da.
Forøvrig så er jeg lite interessert i å drøfte om Kornsirkler er fake eller ikke med noen som ikke har vært å sett dem selv eller i hvert fall starter med et åpent sinn. Det er sunt og være usikker på ting, men det er langt fra det å være usikker til det og bare ha det helt klart for seg at en ting er tull, kun fordi man ikke vet om det er sant.
Jeg har som dere sikkert har forstått allerede vært i flere Kornsirkler, men jeg var absolutt ikke overbevist jeg heller før jeg kom dit. Jeg var i England.
Første dagen jeg var der så møtte vi Engleske Militær helikoptere som for det meste var umarkert (Ikke Lov) ca 20 ganger. De hadde noe på seg som lignet på måleinstrument eller lignende. Jeg fikk tatt endel bilder av helikopterene som jeg tenkte å legge ut på nett etterhvert. Tenkte å lage en side om dette faktisk:)
DEn tredje dagen så var vi i en sirkel som vi kalte for det Keltisk Korset. Jeg trodde ikke noe særlig på det med energier i disse sirklene så når folk brukte staver så trodde jeg at de innbilte seg at de rørte på seg og at faktisk var det som skjedde, men jeg skiftet plutselig mening etter å ha prøvd det selv.
Som sagt så trodde jeg ikke noe på det, så jeg ville ikke se ut som en raring heller, så jeg gikk til en annen sirkel enn den de andre var i for å prøve det selv:) Jeg gikk fra utkanten av sirkelen og inn mot midten. Når jeg kom til ca en halv meter før midten så begynte metallstaven og svinge motsatt vei av klokka. Jeg ble litt forbauset og måtte prøve igjen, men det samme skjedde da. Jeg trodde ikke mine egne kontaktlinser å prøvde mange ganger. til og med prøvde jeg å bikke litt på Metallstaven slik at den skulle få litt motstand, men den flyttet seg fortsatt. Syns det var ganske kult dette har og etter det så var jeg litt hekta på dette. Prøvde også og holde hendene mine over midten av sirkelen og den ene hånden ble illrød og til slutt litt blålig.
Vel, dette var lit av det jeg opplevde der borte og jeg skal definitivt tilbake neste år. Skulle egentlig vært der hele sommeren hadde det ikke vært for at jeg har litt ting å gjøre her hjemme også:)
Vel, ok. Kan ikke love at alle mine innlegg blir like lange, men forøvrig kan jeg love at de ikke vil kun inneholde et sitat fra en annen persom også en kjapp linje med en eller annen bortforklaring som kan lett kan finne på TV:)
Det er en kjennsgjerning at folk snakker stygt om det de ikke forstår. Har alltid vært slik:)
Folk som er redde pleier også å gjøre det samme. De tenker: Hva visst alt dette er sant, hva gjør jeg da. Helt vanlig og nekte da selvfølgelig. SÅ vi burde la alle disse menneskene fortsette å gå med skylappene sine for hvis det er meningen at de skal forstå så gjør de det nok engang:)
Mvh
Manolo
Veldig bra og overbevisende første innlegg. Akkurat det denne tråden trengte, et førstehåndsvitne faktisk Jeg har selv ikke vært inne i noen kornsirkel, men har lest mye om forskningen rundt det, og også sett den Norske dokumentaren som Oslo spirituelle filmklubb viste for en liten stund siden. Den gjorde meg overbevist.....Jeg kunne absolutt tenke meg å oppleve hvordan det er å være i en ekte kornsirkel
Antall ord: 855
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.
Har også sett den filmen. Må virkelig si at det er beundringsverdig hvis noen har greid å lage de store, kompliserte sirklene på kort tid uten å knekke stråene.
jovian skrev:Det som mange glemmer er at kornsirklene selvsagt kan være laget av mennesker (mest sannsynlig er det jo det, det er logisk ettersom det ikke er bevist at det finnes noe annet intelligent liv i universet, eller på kloden forsåvidt). Problemet er bare at man vet ikke HVORDAN disse menneskene lager dem (hvis det er mennesker da).
Ett annet alternativ er andre energier her på jorden, som man rett og slett ikke kjenner enda.
Hva er f.ex det som skjer i Hessdalen laget av ( lysene) ?
Eller er det en "gal" vitenskapsmann som eksperimenterer med ett eller annet "glupt" våpen ;-) ?
Finnes det noen flue-spesialister her?? HAR fluer tunge?? Og bare for å spore helt av; har fluer hjerter?? Leste nemlig en litt høytflyvende historie i Ildsjelen om ei som hadde en nær døden opplevelse og da fikk hun se hjertenen på fluene som banket!! Kan dette stemme tror dere??? Jeg må si jeg er skeptisk (og DET HAR JEG LOV TIL Å VÆRE UTEN Å BLI ARRESTERT av noen her!!!)
Spørgsmål:
Har fluer indre organer eks. et hjerte?
Heidi Hove Pedersen, Odense
Svar:
Hej Heidi
Ja. Inde i selv de mindste fluer er der hjerte, hjerne, nyreorganer osv. Insekter har godt nok ikke nogen lunger - i stedet har de rør, der går fra ydersiden ind i dyret og forsyner vævene med ilt.
Med venlig Hilsen
Henrik Hestbech
Blåvand Mini-Zoo
Svart Sol skrev:jeg støtter ba... mange her inne tar alt for god fisk... jo sikrere mennesker er jo mer sikkert er d at de tar feil er d noe som heter... skepsis vitner om at man er smart...
enkelte HÅPER at romvesen lager disse sirklene at d er latterlig. tenker da på disse new age folka som ikke tenker men er heelt overbevist...
Helt enig. Det at man er skeptisk til ting viser at men er om ikke smart så at man i hvertfall har tankegang som funker. Men, og et stort MEN. Det gjelder begge veier. Både for NewAge folka som er overbevist om aliens og de skeptikerne som er overbevist om det motsatte.
Jeg er ikke overbevist om at det er aliens som har laget kornsirklene, men jeg holder muligheten åpen. At 60 000 kornsirkler årlig lages kun av mennesker er litt for utrolig for meg.
Har dere vært inni en?
Det har jeg( i flere)!!!
Var en uke i England i sommer. Og jeg er ikke i tvil, de jeg har sett er ikke menneskelagd. Det finnes flere teorier om hvordan de lages.
Også har jeg med aks hjem som har ca 45 grader bøy og med ledd som er forstørret.
Det skal være fordrag i Sandefjord 12 sept om kornsirkler ( kl 18.45 på Forsmann) Vel møtt!!!
Jeg er en av de største ildsjelene når det gjelder dette kornsirkel-fenomenet.
Det er så mye mer omfattende enn det dere krangler om i denne tråden.
Det er snakk om meget avanserte teknikker her, både i utførelsen av formasjonene og de til tider ufattelig vakre mønsterene. Problemet til alle skeptikerene er at de kan like lite bevise hvordan disse formasjonene blir laget som "oss" som tror de IKKE er laget av mennesker.
Det er altfor lett å si at de er menneskelaget når man ikke setter seg inn i dette fenomenet. Jeg trodde selv for ikke så lenge siden at de var nettopp det.
Min erfaring er at enten blir folk bitt av denne "basillen" eller så er de temmelig likegyldige. Jeg kjenner folk som bare sier: "Ja, de er flinke", som i at det er mennesker som står bak.
Det jeg da vil er at noen, uansett hvem det er, bare NOEN kan fortelle meg hvordan de lager disse. (Nå snakker jeg ikke om de som er påvist lagd av mennesker)
Kan ikke noen være så snille å fortelle meg hvordan de gjør det?
Da skal jeg kaste inn håndkleet, bøye meg i støvet osv.. Æresord!
Visste dere at CDen har en melding?
Man brukte ASCII koden (binært kodet og 8 bit ) og fikk frem en beskjed.
Mønstret på cden består av 8 felt med stående eller liggende korn og så et lite felt hvor kornet er lagt halvveis ned.
Meldingen lød slik med blanding av store og små bokstaver:
Beware of the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but still time. (så kommer et ødelagt ord) There is GOOD out there. We OPpose DECEPTION. Conduit CLOSING (BELL SOUND)
På norsk: " Ta deg i vare for dem som gir falske gaver & de brutte løftene deres. Mye smerte men ennå tid. ( skadet ord) Det gode finnes der ute. Vi motsetter oss bedrag. Melding slutt ( Ringeklokke)
F.eks vil bokstaven a ha ASCII-kode 0110 0001 og hvor 0 vil tilsvare liggende korn og 1 stående korn.
Mens A har kode 0110 0001
Og det er jo spennende!!! OG JEG HAR BLITT HELT HEKTA
Sist redigert av Tone på 19 Aug 2005 17:25, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 166