Oj!Maya skrev: Du er måske en Lysarbejder hvis du :
* Føler dig "kaldt" til at heale andre.
* Gerne vil "løse" verden´s sociale og miljøet´s problemer.
* Tror på at Spirituelle metoder kan heale enhver situation.
* Har haft mystiske oplevelser, såsom psykisk forvarsler/forudanelser eller Engle møder/træfninger.
* Har udholdt et hårdt "livs erfaring" som har tæret på din forbindelse til Gud.
* Gerne vil heale dit eget liv som første skridt til at heale Verden.
* Føler en uimodståelig trang til at skrive, undervise eller vejlede omkring dine healing´s erfaringer.
* Du véd, at du er her af en "højere mening", også selv om du er usikker på hvordan du skal fuldgøre/-føre dét.
Den traff meg midt i magen!
Takk for at du la ut denne Maya!
¨Eva skrev:Og en ting til. I følge denne "oppskriften" på lysbarn så er ALLE lysbærere/lysbarn. Barn med ADHD, downsyndrom, stille barn, utagerende barn.... ja alle. Og "alle" skal ha et "problem". Hvem har ikke det slik det er blitt satt frem fra denne "religionen"?
Ikke skal man oppdra de, ikke bruke medisiner og det som rarere og værre er.... Ikke noe for leger og sykehus, men kun forståelse for den vanskelige tilværelsen disse stakkars frustrerte barna har det. Vi kan ikke gjøre annet enn å forstå og la de takle dette, og å støtte det.
Hiv barneoppdragelsen på båten og glem alt du har lært eller tror du har forstått, for disse menneskene vet virkelig hvordan man skal forstå seg på barn!
Ikke for å være ekkel, Eva, men har du mye erfaring med slike annerledes barn?! Eller barn i det hele tatt?
Jeg jobber med barn og har gjort det lenge. Hovedsaklig med problem-barn av ulike typer. Min erfaring er at altfor mange barn blir puttet inn i en diagnose fordi det forenkler situasjonen for dem rundt. Har du sett hvor "dødt" et barn på Ritalin kan bli? Hvor liten livskraft det har igjen?
I USA går 1 av 5 (eller er det 4...?!) barn på medisiner pga ADHD eller liknende diagnoser. Det til tross for at forskning viser at bare ca 5% av befolkningen har en slik fysisk lidelse... Barn med emosjonelle problemer (grunnet omsorgssvikt eller andre følelsesmessige påkjenninger i livet) har ofte akkurat de samme symptomer som vises i en ADHD-diagnose (ADD, MBD osv...). Mange barn kunne fått en bedre tilværelse uten medisin - hvis man bare hadde ressurser og tid til å følge dem godt nok opp i hverdagen. Hvis man kunne gitt dem følelsen av å bli sett og emosjonelt "holdt"..... Men det forutsetter jo en omsorgsfull og kjærlig oppdragelse da.
Mulig at mye rundt dette med Lysbarn kan oppfattes som en religion - det har jeg liten informasjon om dessverre. Men troen på at alle barn har noe positivt å tilføre verden, og at "problemer" de bærer med seg kan sees i et annet lys - den er jeg med på!
Et spørsmål til sist - hvis man opplever en stadig økende mengde av disse barna, kan det kanskje knyttes til at den store bevisstheten vi alle beveger oss mot stadig blir større? Er kanskje disse barna sjeler med en større bevisshet enn "gjennomsnittet"? Eldre sjeler?
Bare lurer jeg....