Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderStjernebarna/ Lysarbeidere

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Stjernebarna/ Lysarbeidere

Innlegg av Maya »

Stjernebørn (Lysarbejder)

Hvem er Lysarbejderne ?

- Lysarbejderne er dem som frivilligt ( før de bliver født, hjælper jorden og dens befolkning), healer for effekten af frygt !
- Hver Lysarbejder er her for en bestemt opgave/mission.
- At leve i den tætte atmosfære på jorden, med dens tilbøjelighed af materielle goder, skaber det en slags " hukommelsestab" hos Lysarbejderne.
De glemmer deres Guddommelige identitet sammen med deres evner til at hjælpe og heale.
Når Lysarbejdere bliver "væk" fra deres livs-opgave føler de sig alene/ensomme og bange, men véd at et eller andet vigtigt mangler i deres liv.

Du er måske en Lysarbejder hvis du :
* Føler dig "kaldt" til at heale andre.
* Gerne vil "løse" verden´s sociale og miljøet´s problemer.
* Tror på at Spirituelle metoder kan heale enhver situation.
* Har haft mystiske oplevelser, såsom psykisk forvarsler/forudanelser eller Engle møder/træfninger.
* Har udholdt et hårdt "livs erfaring" som har tæret på din forbindelse til Gud.
* Gerne vil heale dit eget liv som første skridt til at heale Verden.
* Føler en uimodståelig trang til at skrive, undervise eller vejlede omkring dine healing´s erfaringer.
* Du véd, at du er her af en "højere mening", også selv om du er usikker på hvordan du skal fuldgøre/-føre dét.

- Mange Lysarbejdere opdager ( eller genopdager) deres medfødte Spirituelle gaver såsom psykisk kommunikation´s evner og Spirituelle healing´s evner.
- Dette er de gaver vi frivilligt valgte at bruge igennem de afgørende årti´er omgivet af årtusinder.
- Profeter har forudsagt vores kommen og nu er det tid for os at fuldføre vores Guddommelige opgave.
Verden er afhængig af os !

- Vi har alle en speciel og unik "Lysarbejder mission".
- Vi inkarnérer uden nogen hukommelse eller retningslinier, alle vågner på det rette tidspunkt for dem.
- Din Passion bliver din Guide.
Gå ind i dig selv og spørg dit "højere Selv" : Hvad er det jeg behøver/skal gøre ?
Lyt til dit indre væsen.
- Vores "livs plan" involverer altid noget som vi Elsker at gøre.
- Tillad dit nye, strålende Selv at opstå/dukke op !
- Find din Passion !

Hilsen en Lysarbejder : Tina
Antall ord: 383
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MATRIX
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 75
Startet: 26 Aug 2003 17:39
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondhjems omerådet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av MATRIX »

Er det Tina fra mindbodysoul som har skrevet dette???
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Stjernebarna/ Lysarbeidere

Innlegg av Maya »

Hehe :lol: jupp
Jeg leter etter mer stoff om hvilkene dimensjoner og hvor vi alle kommer ifra.
Antall ord: 16
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Jeg må si at jeg får skikkelig vondt i magen og vond smak i munnen av dette.
Jeg er helt overbevist om at dette kan sammenlignes som en religion.
Jeg har ikke lest om stjernebarna på mange år nå, men ser at den er forandret. Slik jeg leser, forandret OG manipulert til å få med seg flest mulige tilhengere. Som en slags sekt. For noen år siden var det også kommersiellt men vet ikke hvor de står hen i forhold til dette nå.

Dette er til å få frysninger nedover ryggen av.
Beklager om jeg tråkker noen på tærne nå, men det er ikke ment som noe personlig til noen bestemte personer, kun en personlig mening.

Alarmklokkene mine ringer så hardt at hele mellomgulvet sjelver. Noe sier meg; "Hold deg langt unna dette. Det er manipulasjon og fanatisme uten rot og innhold i det virkelige liv. Her kan man fange opp alle mennesker som ønsker å føle tilhørighet." For meg er dette en "ny (verdens?) religion (eller sekt) under oppseiling".

Tenkt litt på alle andre sekter dere kjenner eller har hørt om. Ønsker dere eller TØR dere virkelig å bli med på en slik "tro"?

Høres ut som en misjonær jeg nå.... :oops: .... ikke meningen, men dette er jeg helt overbevist om er av skummel karakter. Jeg ønsker bare ikke at dere skal ledes til å noe som er usunnt og kanskje uvettig.
Og hvem vet? Kanskje er denne lik alle andre "sekter" eller "religioner"?
Hva skiller denne fra andre? At det får noen til å føle seg spesiell betyningfull for verden? Har ikke andre religioner også det? De andre sier jo at man må "redde verden fra synd" og at "alle som tror på meg skal få evig liv"? Eller at 14 000 skal få plass i himmelen ved siden av Gud osv osv?
Hva sier denne?
At du skal redde verden og tro at du er født til denne planeten for en oppgave?

Vel, da jeg født til denne verden for å redde "alle fortapte sjeler som villedes av hunndyret". For dette lukter det vondt av!

Nå er jeg skikkelig engasjert og oppjaget. Men det er fordi dette er MIN tro, og jeg er livredd for at noen skal "bite på" dette.
Jeg sier det samme som mange andre kristne sier om de antikristne; "Stakkars fortapte sjel".

Beklager. Mulig jeg IKKE burde ha skrevet dette innlegget. Jeg vet ikke....
Jeg vet ikke....

:(
Antall ord: 410

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Og en ting til. I følge denne "oppskriften" på lysbarn så er ALLE lysbærere/lysbarn. Barn med ADHD, downsyndrom, stille barn, utagerende barn.... ja alle. Og "alle" skal ha et "problem". Hvem har ikke det slik det er blitt satt frem fra denne "religionen"?

Ikke skal man oppdra de, ikke bruke medisiner og det som rarere og værre er.... Ikke noe for leger og sykehus, men kun forståelse for den vanskelige tilværelsen disse stakkars frustrerte barna har det. Vi kan ikke gjøre annet enn å forstå og la de takle dette, og å støtte det.
Hiv barneoppdragelsen på båten og glem alt du har lært eller tror du har forstått, for disse menneskene vet virkelig hvordan man skal forstå seg på barn! :( :cry:

Fy ***** så farlig!!! :evil:
Uvettugt! Og skremmende!!!! Sinnsykt skremmende!

Går å legger meg å gråter nå tror jeg..... Frustrerende skremmende.... :(
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Jeg vet ikke jeg. Men jeg forstår ikke helt at de kan beskrive det som om lysarbeider og stjernebarn er det samme?
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Unicorn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 15 Aug 2004 22:01
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av Unicorn »

Tror at alle er født til denne jorden med en misjon, ja.. Og at man må starte med å heale seg selv før man kan utrette det helt store for verden.. Men jeg syns det blir feil å skulle lage slags religion av det. Syns vi har hatt nok av det, jeg. :roll:
Tror det viktigste for hvert enkelt menneske i dag er å finne sin egen vei og sin egen sannhet- det er kun på den måten man kan oppnå ekte erkjennelse.. Nøyer meg med å kalle meg et søkende menneske, jeg 8)
Antall ord: 93
Den stjernen som gråter mest, er den som skinner klarest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Stjernebarna/ Lysarbeidere

Innlegg av Maya »

Jeg er bare på leting etter informasjon om disse, og om dimensjonene.
Jeg kommer fortsatt til å lete og finner jeg mer kommer jeg tilbake.

Om dette ikke er riktig ok, men jeg gir meg ikke jeg skal finne informasjon om dette, og vil dele det med dere.
Antall ord: 47
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Selvfølgelig Maya. :wink:
Hadde bare et så enormt behov for å gjøre det jeg gjorde.

Tror jeg er ferdig med det. Min "misjon" er gjort. :lol:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Her kommer bitte litt om stjernebarna osv.

Innlegg av Maya »

Maya

Hvordan kan man vite hvem man er?
Det er ok at være i tvivl om hvem man egentlig er, og tit oplever man at man først får svaret ved livets slutning.
Hvem er hvem?
Man er det som man nu er, man kan ikke vælge det, man er det.
Hvem er jordbarna?
Jordbørn det er dem, som er her for at værne og beskytte jorden.
Hvem er englebarna?
Englebørn er dem, som Gud har sendt, for at hjælpe.
Hvem er stjernebarna?
Stjernebørn er dem som har oplevet andre verdener, og som har deres viden og erfaringer med derfra.
Og hvem er alvebarna?
Elverbørn er jordbørn, som har været her siden den sidste opstigning.
Antall ord: 126
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Unnskylde meg også da. Men her har vi igjen et eksempel på at noen har funnet ut at hvis man tillegger oss alle en eller annen egenskap, fordeler arbeidsopgaver og gir oss en forklaring på hvorfor det må være sånn så biter folk gjerne på. Det være seg innen religion, arbeidsliv og alle andre områder. Spiller kynisk på folks behov for trygghet og trang til å føle seg spesielle og nært tilknyttet det spirituelle universet. Noe vi selfølgelig er men på en mye mindre konkret og en mer altomfattende måte spør du meg!! Såh deht såh!!!!

Husk, dette er et diskusjonsforum, ingen bør bli såret for at man fremsetter subjektive synspunkter her inne, ikke sant. Skal prøve det jeg også når noen tråkker på mine teorier.... :lol:
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Stjernebarna/ Lysarbeidere

Innlegg av Maya »

Jeg vil bare finne stoff om emnet og henter alt jeg kan for å få en forståelse av, alle disse barna man snakker om.

Noen påstår de er alvebarn, englebarn osv, og jeg vil gjerne vite mer.

Og hvis dette er et problem for deg Thomas synes jeg du kan gi meg en strekkende hånd og hjelpe meg å finne mer informasjon om stoffet.

:wink:
Antall ord: 66
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
raVn

Innlegg av raVn »

Thomas_31 skrev:Unnskylde meg også da. Men her har vi igjen et eksempel på at noen har funnet ut at hvis man tillegger oss alle en eller annen egenskap, fordeler arbeidsopgaver og gir oss en forklaring på hvorfor det må være sånn så biter folk gjerne på. Det være seg innen religion, arbeidsliv og alle andre områder. Spiller kynisk på folks behov for trygghet og trang til å føle seg spesielle og nært tilknyttet det spirituelle universet. Noe vi selfølgelig er men på en mye mindre konkret og en mer altomfattende måte spør du meg!! Såh deht såh!!!!

Husk, dette er et diskusjonsforum, ingen bør bli såret for at man fremsetter subjektive synspunkter her inne, ikke sant. Skal prøve det jeg også når noen tråkker på mine teorier.... :lol:

Eva sier:
Jeg må si at jeg får skikkelig vondt i magen og vond smak i munnen av dette.
Jeg er helt overbevist om at dette kan sammenlignes som en religion.
Jeg har ikke lest om stjernebarna på mange år nå, men ser at den er forandret. Slik jeg leser, forandret OG manipulert til å få med seg flest mulige tilhengere. Som en slags sekt. For noen år siden var det også kommersiellt men vet ikke hvor de står hen i forhold til dette nå.

Dette er til å få frysninger nedover ryggen av.
Beklager om jeg tråkker noen på tærne nå, men det er ikke ment som noe personlig til noen bestemte personer, kun en personlig mening.

Alarmklokkene mine ringer så hardt at hele mellomgulvet sjelver. Noe sier meg; "Hold deg langt unna dette. Det er manipulasjon og fanatisme uten rot og innhold i det virkelige liv. Her kan man fange opp alle mennesker som ønsker å føle tilhørighet." For meg er dette en "ny (verdens?) religion (eller sekt) under oppseiling".

Tenkt litt på alle andre sekter dere kjenner eller har hørt om. Ønsker dere eller TØR dere virkelig å bli med på en slik "tro"?

Høres ut som en misjonær jeg nå.... .... ikke meningen, men dette er jeg helt overbevist om er av skummel karakter. Jeg ønsker bare ikke at dere skal ledes til å noe som er usunnt og kanskje uvettig.
Og hvem vet? Kanskje er denne lik alle andre "sekter" eller "religioner"?
Hva skiller denne fra andre? At det får noen til å føle seg spesiell betyningfull for verden? Har ikke andre religioner også det? De andre sier jo at man må "redde verden fra synd" og at "alle som tror på meg skal få evig liv"? Eller at 14 000 skal få plass i himmelen ved siden av Gud osv osv?
Hva sier denne?
At du skal redde verden og tro at du er født til denne planeten for en oppgave?

Vel, da jeg født til denne verden for å redde "alle fortapte sjeler som villedes av hunndyret". For dette lukter det vondt av!

Nå er jeg skikkelig engasjert og oppjaget. Men det er fordi dette er MIN tro, og jeg er livredd for at noen skal "bite på" dette.
Jeg sier det samme som mange andre kristne sier om de antikristne; "Stakkars fortapte sjel".

Beklager. Mulig jeg IKKE burde ha skrevet dette innlegget. Jeg vet ikke....
Jeg vet ikke....

Thomas og eva :)
Har ikke dere deres egne teorier da? Har vi ikke alle våre egne teorier om hvordan ting er, og hvem av oss kan egentlig påberope seg at vår teori er den rette?
Om en er ateist , kristen , muslim , buddist , wiccaner , tilber Odin og Tor , tror på stjernemennesker spiller absolutt ingen rolle for meg. Jeg tror det som skaper krig og ufred er at vi ikke aksepterer andres meninger. Jeg skjønner bare ikke hvorfor man til stadighet må rakke ned på andres livssyn på dette forumet og ellers i verden , er det for å hevde seg selv og sin tro?

Litt irritert
Hilsen fra raVn :wink:
Antall ord: 666

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eva

Innlegg av Eva »

Jeg aksepterer andres tro. Jeg rakker ikke ned på dere eller andre her på forumet.
Men det er jo akseptert å komme med advarsler? Er ikke det gjort her inne ang andre temaer?
Er det ikke lov å komme med små frarådinger eller vise at man er bryr seg og er redd for hverandre?

Min hensikt med innlegget over er å danne noen tanker om at det kan bryte ut "sekter" (i negativ forstand). Vi har jo fått ganske mange eksempler på hvor "farlig" visse "new age´ere", "bevegler" eller andre type religioner som kan være fanatiske eller av det mindre gode. All fanatisme er farlig etter min mening.
Jeg får et inntrykk av at dette er forledelse til et eller annet, der alt er forklart og gitt en annen mening enn hva sunt er.
Ser ikke noe "farlig" i hensikten demmes, men en slik forklaring på alt som er naturlig og å gi det en "overnaturlig" forklaring for å "opphøye" andre mennesker, er etter min oppfatning "farlig" og en avsporing fra det som er naturlig og så langt vekke fra det "menneskelige" at vi til slutt tror vi er "åndevesener" eller "ikke av denne jord". Den plasserer oss som om vi skulle vært "alien" som er "dømt" å redde menneskeheten fra hva det nå måtte være som er så grusomt. Vi har fått en "tittel" og et kall, som vistnok skal være forutbestemt av andre eller oss selv FØR vi ble født.
VET vi at dette er sant? Eller bare føler vi det på oss?
Hvorfor føler jeg at dette KAN være farlig, når andre føler at dette er trygt, godt og "sant"???
Hva er forskjellen? Hvem har rett som du sier?
Hvordan vet vi at dette er "rent"? Hva slags sjanser er vi villige til å ta? osv osv. Det er disse spørsmålene jeg ønsker at folk skal stille seg.
Det er ikke annet jeg vil.

Dere står selvfølgelig fritt for meg å velge vilken "bevegelse" man ønsker å være tilhenger av, om det er det som er temaet. Men jeg føler meg forpliktet å komme med en "advarsel" først.

Jeg ønsker IKKE å så splid eller ødelegge andres "tro", håp eller hva det kan være, om det er ufarlig - til noe godt eller er trygt.

Jeg aner selvfølgelig ikke om jeg eller andre har rett ang denne "bevegelsen". Det kan bare tiden vise.
Jeg forsøker bare å være en "rettesnor" slik som man gjør med gode venninner som man ønsker alt godt.
Hvem av oss har ikke fortalt hva vi føler og tror om div saker? Med god intensjon og hensikt om å kunne være til hjelp (OM det er til hjelp). Men vi vet ingenting, bare forsøker å "se", gi råde, forberede noe som KAN skje, gi/ta forhåndsregler osv osv.

Intensjonen min er ikke mer - eller mindre - enn det.

Håper dere finner det dere søker, og at det gjør dere godt. :wink:
Antall ord: 511

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 169
Startet: 22 Nov 2003 08:22
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Stjernebarna/ Lysarbeidere

Innlegg av Maya »

Kjære Eva i dette forumet legger vi ut alt av våre meninger, tro og oppfatninger av alt mellom himmel og jord.

Og det er også lov til å lege ut nye tråder, og det jeg har gjort her, er å hente noe om disse barna.

Jeg er ikke i noen form for sekt selv, da jeg har min frie vilje til å gjøre akkurat det som passer meg, og det har vi alle.

Og hente en link eller en informasjon en annen plass for å dele med andre, hva er egentlig så galt med det?

Og diskutere barna var min misjon og hvis du også har så mye i mot å diskutere alle disse dimensjonene, så ta din frie vilje å la det ligge, eller du kan hjelpe med å finne informasjonen vi trenger for å diskutere den.

Vanskeligere enn det er det ikke.
Antall ord: 140
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links