VikingF skrev:Hvem skulle da vært han/hun/det? Du blir jo ikke "deg" (som deg i dette livet). Den "deg"-versjonen dør jo og forsvinner inn i verdenshistorien..Fortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg,
Hvem ellers? Hadde du ikke vært du, så hadde jo det (ikke du) vært en annen, og da hadde ikke du eksistert.Fortidens fange. skrev: men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Ja på en måte så vil jeg ikke bli meg i neste liv men på en annen måte er jeg jo den samme.. for jeg vil ha den samme erfaring, jeg vil sitte med minner fra tidligere liv som former meg til den jeg er, selv om jeg ikke husker disse minnene bevisst så har de en stor innvirkning på mine daglige valg og ikke minst så påvirker det min reaksjon på det som skjer rundt meg i nåværende liv. Slik jeg ser det så har jeg ikke bare en sjel for jeg er en sjel. Og siden jeg er en sjel så vil jeg ikke bare dø hen og forsvinne i verdenshistorien, jeg vil ta med meg min visdom og erfaring til neste liv og har da nødt til å finne den igjen slik som nå.
Du har sikkert lagt merke til at jeg kaller meg fortidens fange? Årsaken til det er at jeg vet at fortiden har formet meg, på godt og vondt. Jeg har tidligere fryktet ting uten å forstå hvorfor men etter regresjon vet jeg , jeg måtte gjennoppleve disse hendelsene noen ganger for å klare å legge vekk frykten og for å forstå hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.
Så det jeg mente er at hvis jeg kunne vært en annen så ville jeg ønsket å vært en annen sjel enn den jeg er.. You see? Hele pointet mitt er det at jeg skulle ønske å være en annen enn meg selv, f.eks deg.. bare sånn for å ta et eksempel Men jeg er fornøyd med den jeg er jeg så egentlig er det ikke et ønske i den forstand, det var bare av ren nysgjerrinhet hvis muligheten skulle ha vært der