Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Fortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg,
Hvem skulle da vært han/hun/det? Du blir jo ikke "deg" (som deg i dette livet). Den "deg"-versjonen dør jo og forsvinner inn i verdenshistorien..
Fortidens fange. skrev:
men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Hvem ellers? Hadde du ikke vært du, så hadde jo det (ikke du) vært en annen, og da hadde ikke du eksistert.
Ja på en måte så vil jeg ikke bli meg i neste liv men på en annen måte er jeg jo den samme.. for jeg vil ha den samme erfaring, jeg vil sitte med minner fra tidligere liv som former meg til den jeg er, selv om jeg ikke husker disse minnene bevisst så har de en stor innvirkning på mine daglige valg og ikke minst så påvirker det min reaksjon på det som skjer rundt meg i nåværende liv. Slik jeg ser det så har jeg ikke bare en sjel for jeg er en sjel. Og siden jeg er en sjel så vil jeg ikke bare dø hen og forsvinne i verdenshistorien, jeg vil ta med meg min visdom og erfaring til neste liv og har da nødt til å finne den igjen slik som nå.
Du har sikkert lagt merke til at jeg kaller meg fortidens fange? Årsaken til det er at jeg vet at fortiden har formet meg, på godt og vondt. Jeg har tidligere fryktet ting uten å forstå hvorfor men etter regresjon vet jeg , jeg måtte gjennoppleve disse hendelsene noen ganger for å klare å legge vekk frykten og for å forstå hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.
Så det jeg mente er at hvis jeg kunne vært en annen så ville jeg ønsket å vært en annen sjel enn den jeg er.. You see? Hele pointet mitt er det at jeg skulle ønske å være en annen enn meg selv, f.eks deg.. bare sånn for å ta et eksempel Men jeg er fornøyd med den jeg er jeg så egentlig er det ikke et ønske i den forstand, det var bare av ren nysgjerrinhet hvis muligheten skulle ha vært der
Enten en katt eller en fugl som kan fly høøøøyt i lufta uten høydeskrekk Men jeg liker ikke helt tanken på å spise mark eller insekter da Ikke mus heller... Kanskje det ikke hadde vært så dumt å være menneske en gang til
Antall ord: 45
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."
Fortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg,
Hvem skulle da vært han/hun/det? Du blir jo ikke "deg" (som deg i dette livet). Den "deg"-versjonen dør jo og forsvinner inn i verdenshistorien..
Fortidens fange. skrev:
men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Hvem ellers? Hadde du ikke vært du, så hadde jo det (ikke du) vært en annen, og da hadde ikke du eksistert.
Ja på en måte så vil jeg ikke bli meg i neste liv men på en annen måte er jeg jo den samme.. for jeg vil ha den samme erfaring, jeg vil sitte med minner fra tidligere liv som former meg til den jeg er, selv om jeg ikke husker disse minnene bevisst så har de en stor innvirkning på mine daglige valg og ikke minst så påvirker det min reaksjon på det som skjer rundt meg i nåværende liv. Slik jeg ser det så har jeg ikke bare en sjel for jeg er en sjel. Og siden jeg er en sjel så vil jeg ikke bare dø hen og forsvinne i verdenshistorien, jeg vil ta med meg min visdom og erfaring til neste liv og har da nødt til å finne den igjen slik som nå.
Du har sikkert lagt merke til at jeg kaller meg fortidens fange? Årsaken til det er at jeg vet at fortiden har formet meg, på godt og vondt. Jeg har tidligere fryktet ting uten å forstå hvorfor men etter regresjon vet jeg , jeg måtte gjennoppleve disse hendelsene noen ganger for å klare å legge vekk frykten og for å forstå hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.
Så det jeg mente er at hvis jeg kunne vært en annen så ville jeg ønsket å vært en annen sjel enn den jeg er.. You see? Hele pointet mitt er det at jeg skulle ønske å være en annen enn meg selv, f.eks deg.. bare sånn for å ta et eksempel Men jeg er fornøyd med den jeg er jeg så egentlig er det ikke et ønske i den forstand, det var bare av ren nysgjerrinhet hvis muligheten skulle ha vært der
I see! Litt vanskelig å bli noen andre enn den man er da. Men tanken var jo interessant!
Skulle jeg velge så måtte det blitt en T-Rex :twisted:
Eller en annen predator på en annen planet der evolusjonen ikke har kommet så langt, kunne hvertfall tenkt meg å spasere en tur på den tiden dinosaurene hersket!
Man må jo bare ha respekt for de som sitter på toppen av næringskjeden
orkan skrev:Skulle jeg velge så måtte det blitt en T-Rex :twisted:
Eller en annen predator på en annen planet der evolusjonen ikke har kommet så langt, kunne hvertfall tenkt meg å spasere en tur på den tiden dinosaurene hersket!
Spred the love!
Er det da ikke et evt tidligere liv du beskriver istedenfor et senere et?
Hvis noen er dinosaurus så er det vel i den epoken det eksisterer dinosaurer?
Og, hvis du tenker det sånn at i skillet mellom dette og neste liv så kan man fint ende et annet sted på tidslinjen, hvordan skiller man da hva som er forrige og neste liv?
orkan skrev:Skulle jeg velge så måtte det blitt en T-Rex :twisted:
Spred the love!
Er det da ikke et evt tidligere liv du beskriver istedenfor et senere et?
Hvis noen er dinosaurus så er det vel i den epoken det eksisterer dinosaurer?
Og, hvis du tenker det sånn at i skillet mellom dette og neste liv så kan man fint ende et annet sted på tidslinjen, hvordan skiller man da hva som er forrige og neste liv?
Kanskje han var en dinosaur i et tidligere liv og husket dette som en god opplevelse
paraunormal skrev:En ape eller kanskje en dinosaur Men aller helst så vil jeg bare dø
Kunne du ikke tenke deg å leve flere liv?
Jeg har ikke noe behov for å kunne tenke meg det nei
Ikke det at jeg ikke liker å bruke fantasien til hvordan det kunne vært, men om jeg hadde dødd i dette øyeblikk så hadde jeg ikke følt meg ukomfortabel uten å tro på senere liv.
Vi har alle våre synspunkter og de er festlige å høre av og til.
Skulle jeg ha blitt en dino så måtte det ha blitt en Triceratops
Jeg er jo faktisk av den sorten som mener at enkelte av jordens
eldgamle arter fremdeles trasker, svømmer og flyr på denne kloden!
Hvem vet hva som kan være innblandet/årsaken til det? Jeg skulle tro noe paranormalt, overjordisk teknologi eller rett og slett en enorm slump flaks har skylda i noen tilfeller her og der. Men ikke fylla! [/quote]
En katt hjemme hos noen snille mennesker som jeg kunne utnytte med sjarmen min for å få det som jeg ville. Ligge på sofaen, bli klødd på magen, matet, skjemt bort akkurat når det passet meg.
Har nemlig vært på menneske-siden i dette livet og vil gjerne ha litt igjen for strevet.
Hmm. En person med store åndelige evner kanskje?? Vanskelig spørsmål egentlig. Men jeg tror vi velger hvordan vårt neste liv skal være. I tiden MELLOM de ulike inkarnasjonene. Så får vi håpe vi gjør oss opp en mening da den dagen en gang kommer.
Ellers syns jeg Bart Simpsons hadde et fint ønske på SIN neste inkarnasjon: "In my next life i wanna Be a Butterfly." Lisa Simpson: "Why?" Bart: "Cause noBody suspect the Butterfly. "Bwa ha ha ha ha ha ha."
Kunne ikke tænke mig at komme tilbage til denne verden som et dyr, de bliver som oftes ikke behandlet pænt, og som et kæle dyr bliver fejl, det er ikke naturligt, ( skal da lige sige at jeg har hunde selv) men det er bedst for dyr at være i naturen. Jeg ville helst komme tilbage som mig selv igen, jeg er glad for mit liv, selvom jeg har oplevet mange ubehagelige ting, ville jeg godt gøre det hele om igen, og hvis jeg nu var rigtig heldig kunne jeg med det jeg ved i dag, forbedre mit næste liv som mig.
Antall ord: 107
Et venligt ord et venligt ord
hvor gør det sjælen godt
som duggen på den tørre jord det lokker frem et blomster flor O tak for hvert et venlig ord
Ja for det mindste blot.