Drømmer, NDO & ut av kroppenKan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Aug 2004 18:23
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

kaboom
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Aug 2004 18:23
20

Innlegg av Isilelda »

slett
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amora.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Feb 2005 14:10
19
Lokalisering: Kristiansand

hei

Innlegg av amora. »

dette har jeg opplevd mange ganger, men følelsen er der sterkere om personen er åndelig tilknyttet.
Antall ord: 17
THE TRUTH IS WITHIN!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

tanja3434 skrev: Vi møttes etter festen selvfølgelig:) men ved vårt første møte, begynte vi plutselig å gråte begge to, og vi spurte hverandre hvorfor den andre gråt(samtidig), endelig fant jeg deg igjen sier han, det har vært forferdelig å være borte fra deg, det samme følte jeg, ja sa jeg, vi fortalte hvilke tanker og følelser vi hadde, og vi kunne begge fortelle at vi hadde blitt revet fra hverandre, ved at han måtte reise, og ble borte, mens jeg hadde blitt igjen hjemme og ventet på min kjære, som aldri kom tilbake.

Hvilken tid og hvorfor han måtte reise, vet vi ikke, mulig pga krig
For en nydelig historie - så heldig du/dere er. :)
Antall ord: 128
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Drøm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jul 2005 21:40
19

Innlegg av Lille Drøm »

mennesker går ikke fra og være mennesker til dyr igjen!
Men de kan dele sin sjel med sin med et dyr for og passe på deg!
Vi som går igjen, møter hverandre for at vi alltid har bestemt det på forhad!
Vi deler... Alltid, men det finnes mange sjeler, vi kan ikkke møte alle på en gang vi fordeler det!
Lytt til sjelen din, den viser deg fler sannheter enn du tror!
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Drøm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jul 2005 21:40
19

Innlegg av Lille Drøm »

Mennesker går ikke fra og være mennesker til dyr igjen!
Men de kan dele sin sjel med sin med et dyr for og passe på deg!
Vi som går igjen, møter hverandre for at vi alltid har bestemt det på forhad!
Vi deler... Alltid, men det finnes mange sjeler, vi kan ikkke møte alle på en gang vi fordeler det!
Lytt til sjelen din, den viser deg fler sannheter enn du tror!
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lenaM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Feb 2005 21:14
19

Innlegg av lenaM »

Ja jeg tror på dette! Kort og godt!
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blææææ
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Jul 2005 00:58
19

Re: Kan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Innlegg av blææææ »

KristinKreuk skrev:Er det noen her som tror at man kan møte på en person og bare vite plutselig at den personen har man kjent før? At man får en menge overveldene følelser og at man "husker" mye om den personen, kanskje at man vet en god del om personen selv om man aldri har møtt hverandre før?
Jeg har opplevd dette en gang. Lurer bare på om det er andre her som tror på det eller som har opplevd det selv....
:twisted:
Sist redigert av blææææ på 27 Jul 2005 14:47, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Nov 2003 08:22
21
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

qinqong skrev:
zind skrev:
Irmelena Sara Sol skrev:
Angelica skrev:Har nettopp lest en bok om livet før livet. En i USA som hypnotiserte 750 personer ned til fødsel og før fødsel. Der var det jaggu mye interessant og spennende!!
Var mange som sa der at de valgte å bli født igjen på ny da de gjorde det, fordi da visste de at de kom til å treffe igjen personer som de kjente.
Den boka må jeg lese. Husker du navnet på den, eventuelt forfatter?
Denne boka er jeg interessert i tittel eller forfatter på også :)
Uten å vite sikkert så høres dette ut til å være en av bøkene til Raymon Moody, som har foretatt tusener av regresjoner, og skrevet utallige bøker om liv før liv, etter liv og mellom liv, så om du finner noe med han så har du nok lesestoff, og han er vel den med mest seriøs bakgrunn innenfor emnet tross alt..

Lykke til og god lesning....
Tar jeg ikke helt feil nå, så skal boka hete: Livet etter livet.
Antall ord: 182
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Takk qinqong og Maya :wink:
Antall ord: 4
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Re: Kan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Innlegg av Eireen »

KristinKreuk skrev:Er det noen her som tror at man kan møte på en person og bare vite plutselig at den personen har man kjent før? At man får en menge overveldene følelser og at man "husker" mye om den personen, kanskje at man vet en god del om personen selv om man aldri har møtt hverandre før?
Jeg har opplevd dette en gang. Lurer bare på om det er andre her som tror på det eller som har opplevd det selv....
Jeg tror absolutt det er mulig å huske personer fra tidligere liv, men etter å ha lest Sylwia Brownes bok "Past Lives, Future Healing" har jeg forstått at feks det som oppleves som en sjelevenn, ikke nødvendigvis bygger på en god relasjon i et tidligere liv.
Antall ord: 134
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Evita
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2005 21:44
19
Lokalisering: bergen

Innlegg av Evita »

Jeg opplevde noe som jeg kansje tror har noe med dette å gjøre.For tre uker siden skulle jeg og en venninde jobbe som bartendere på ozzy osbourn konsert,da vi kom dit ble vi delt opp i grupper og barer også hadde vi en barsjef for gruppa.Da jeg så denne mannen som skulle være barsjef for gruppa vår sa jeg til vennina mi "Å han har jeg fra et sted"Når han pratet til meg eller såg på meg kilte det i magen min en rar følelse.Og jeg kom bare ikke på hvor jeg hadde denne mannen fra.Så traff jeg han igjen på gata for en uke siden,vi smilte sjenert og hilste,magen min kilte igjen.Bare så det er sagt så har jeg samboer og en datter og vi har det fint sammen.Men iallefall natt til i går så drømte jeg om denne mannen,i drømmen gråt vi og vi hadde sex(en rotete og uforklarli drøm)jeg var vertfall kjempe forelsket.Da jeg våknet fra drømmen kjente jeg en lengsel etter han.Puh.Jeg fortalte dette til venninna mi som også jobbet unna denne konserten,hun har heller ikke truffet han før vi jobbet der.Hun lo litt da jeg fortalte om drømmen,senere på kvelden fikk jeg meld av venninna mi(hun var i bursdag til en kamerat) Hun skrev"Gjett hvem som er her?Jo "HAN".Jeg går og tenker på denne mannen mye nå!Lurer på hvem han er og om det er en grunn jeg drømmer om han og alt dette???Dere som vet litt mer om dette,eller har lest mer om dette tror dere det er en jeg kjenner fra tidligere liv?
Sist redigert av Evita på 28 Jul 2005 20:05, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Åndevandreren »

Hei alle sammen!
Dette spennede emne har vi vel ikke svar på noen av oss selv om vi skulle ønske oss det. det illustreres av alle de avvikende svar som forsøkes gitt. Jeg konfererte en av mine, og hun sa at det var vanlig at en sjel inkarnerte 4 ganger med et mellomrom på ca 1000 år hver gang. Og at vi inkarnerer annenhver gang som mann og kvinne. Det at vi kan føle det som om vi kjenner igjen andre ,i utgangspunket ukjente beror på at vi har la oss kalle det "tvillingsjeler". På samme måte som vi alle et eller annet sted på jorden har en utseendemessig dobbeltgjenger,hvorfor skulle vi ikke ha en åndelig?
Hvis noen skulle føle seg støtt av det jeg nå skriver så vit at den informasjon jeg her har gitt ikke er noe jeg har funnet på for å være interessant. Jeg har fått den. Den som vil får ta den for det den er. Ta vare på hverandre!

Med vennlig hilsen
Antall ord: 176
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Judith

reinkarnasjon

Innlegg av Judith »

Vi inkarnerer fire ganger med ca 1000 års mellomrom? Forsto jeg Åndevandreren rett her?
Dette høres som noe a la det jeg har hørt/lest hos antroposofene og Rudolf Steiner.
Hvorfor skal vi tro mer på det enn på andre som vil være troverdige i dette spørsmålet?
I Bibelen står det at "for Gud er en dag som tusen år og tusen år som en dag", så det er klart at sett fra den "andre " siden av evigheten er ikke tusen år noe å mase med.
Sørsmålet om reinkarnasjon og de svar man får, reiser bare flere spørsmål.
Jeg har også hørt , fra noen som vil være troverdig, at en som tar selvmord, der havner sjelen i karantene. og en som død brått eller svært ung, kommer raskere tilbake.
Jeg var svært opptatt at reinkarnasjon for noen år siden da jeg møtte flere som jeg kjente igjen.
Noen var jeg meget glad i , andre kunne je gikke utstå. Jeg sier var, for noen av dem er gått over til andre siden igjen, og noen er forsvunnet ut av mitt liv.
Jeg svelger ikke 1000-års regelen sånn med det samme. Slik jeg aldri svelger andres påstander med det samme.
Men jeg nekter ikke for den.
Sant og si har jeg en hel del spørsmål til Skaperen når jeg kommer Hjem....
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Åndevandreren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2005 23:36
19
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Åndevandreren »

Har ikke lest om det Antroposofene sier om dette spørsmålet. Jeg søker min innsikt ad andre veier. Hvorfor skal jeg kritiseres for dette. Med sådanne hentydninger? Hvis noen tror at jeg sier dette for å gjøre meg selv interessant så ber jeg om tilgivelse for at jeg entret dette forum og skal aldri forstyrre mer. Det er ikke derfor jeg svarte.

Med vennlig hilsen
Antall ord: 68
Åndevandreren

Live a life you like, use a God you trust and dont take it all too seriously......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links