Drømmer, NDO & ut av kroppenKan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

KristinKreuk

Kan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Innlegg av KristinKreuk »

Er det noen her som tror at man kan møte på en person og bare vite plutselig at den personen har man kjent før? At man får en menge overveldene følelser og at man "husker" mye om den personen, kanskje at man vet en god del om personen selv om man aldri har møtt hverandre før?
Jeg har opplevd dette en gang. Lurer bare på om det er andre her som tror på det eller som har opplevd det selv....
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Caramba

Re: Kan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Innlegg av Caramba »

XfilesGRL skrev:Er det noen her som tror at man kan møte på en person og bare vite plutselig at den personen har man kjent før? At man får en menge overveldene følelser og at man "husker" mye om den personen, kanskje at man vet en god del om personen selv om man aldri har møtt hverandre før?
Jeg har opplevd dette en gang. Lurer bare på om det er andre her som tror på det eller som har opplevd det selv....
Helt klart mulig.
Vet ikke helt om jeg har opplevd dette men kanskje noe lignende.
Kan man kjenne igjen steder kan man kjenne igjen personer.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Nov 2003 08:22
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Aabenraa

Innlegg av Maya »

Ja det kan man, jeg også har hatt sånne opplevelser, om at det mennesket er det noe med,når du reinkarneres ned på jordelivet igjen, er det som regel de samme menneskene du omgåes.
Maya
Antall ord: 38
Perfeksjonisme findes ej...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

gunni

Innlegg av gunni »

Ja! Jeg har møtt mennesker i dette livet som jeg har møtt i tidligere liv. En person i dette livet som jeg kjenner meget godt har i et av mine tidligere liv vært min egen far. :)
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
21

Innlegg av Maya »

Det kan gå på en følelse om at det er noe med det mennesket du treffer, og kan ikke helt få tak i hva det er?
Slik tror jeg det føles, slik er det for meg iallefall.
Maya
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

gunni

Innlegg av gunni »

Jeg møtte en av mine tidligere fedre i regresjonsterapi. I regresjonsterapien var jeg et lite barn som satt på fanget til en mann. Jeg var da en liten jente i 4 -års alderen. Jeg så ham inn i øynene og fikk glimt av hans tidligere personligheter og fram til den han er i dag i dette livet. Viste seg å være en nær bekjent som jeg har kjent fra jeg var tenåring og som tilfeldig og sporadisk har kommet inn i livet mitt i alle år.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tord

Innlegg av Tord »

Jeg har ikke direkte opplevd det, men et medie som ser tilbake fortalte meg at jeg har karma med min bestemor. Vi var visst nok kjerester, men ble skillt mot vår vilje på grunn av klasseskille. Nå er vi veldig gode venner og står hværandre svært nær.

Flere i familien min også har karma med bestemor, men ikke fra samme tidspunkt som meg, så vidt vi vet.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
21

Jovian

Innlegg av Maya »

Hva mener du om dette da???
Skal ikke legge meg ut på en krangel, men savner litt av dine meninger her ute også????? :D
Maya
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

tanja3434

Innlegg av tanja3434 »

Jepp det har jeg stor tro på :)
Vi har vel alle opplevd en eller flere ganger at man treffer et menneske og føler at man har kjent hverandre hele livet, eller at man har sett hverandre før?

Jeg må bare fortelle om da jeg møtte min samboer, det var spesielt :)

Ca 3 mnd før vi møttes hadde jeg en drøm, hvor jeg var satt sammen med en fremmed mann, det var voldsom varme og kjærlighet følte jeg, i drømmen så dukker plutselig min eks mann opp og spør meg om et er dette jeg vil. Jeg og denne mannen ser på hverandre og nikker til hverandre. Det som er spesielt er at jeg ser ansiktet til denne mannen, noe som ikke er vanlig at man får i en drøm.
Etter denne drømmen gikk jeg stadig og lurte på hvem i all verden dette var.

Etter ca 3 mnd dro jeg på en fest sammen med ei venninne, og idè vi går inn i stua ser jeg en mann og han ser på meg. Det sier "pang" det føltes som om verden gikk rundt mens jeg selv ikke klarte å "røre" meg.
Det var noe med denne mannen, og jeg grublet veldig. Han kom bort til meg, og varmen og kjærligheten jeg hadde følt så sterkt i drømmen kom tilbake, det var noe kjent med han, så smatt drømmen inn.
Jeg trodde jeg skulle svime av, det var han jeg hadde drømt om, og mens vi pratet sammen, følte vi begge to at vi hadde kjent hverandre hele livet.

Vi møttes etter festen selvfølgelig:) men ved vårt første møte, begynte vi plutselig å gråte begge to, og vi spurte hverandre hvorfor den andre gråt(samtidig), endelig fant jeg deg igjen sier han, det har vært forferdelig å være borte fra deg, det samme følte jeg, ja sa jeg, vi fortalte hvilke tanker og følelser vi hadde, og vi kunne begge fortelle at vi hadde blitt revet fra hverandre, ved at han måtte reise, og ble borte, mens jeg hadde blitt igjen hjemme og ventet på min kjære, som aldri kom tilbake.

Hvilken tid og hvorfor han måtte reise, vet vi ikke, mulig pga krig
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Zarizza
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mai 2004 18:57
20

Innlegg av Zarizza »

Har ikke opplevd noe sånt, tror jeg, men ofte så har mennesker jeg møter dårlig innflytelse på meg. Jeg ser det med en gang dersom jeg ikke liker personen. Det er litt ekkelt å, akkurat som om jeg dømmer etter utseende, men jeg gjør jo ikke det heller..
Antall ord: 52
Lenoxis Zarizza - the outlaw of believers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Solfrid

Re: Kan man huske mennesker man har kjent i tidligere liv?

Innlegg av Solfrid »

XfilesGRL skrev:Er det noen her som tror at man kan møte på en person og bare vite plutselig at den personen har man kjent før? At man får en menge overveldene følelser og at man "husker" mye om den personen, kanskje at man vet en god del om personen selv om man aldri har møtt hverandre før?
Hei&Hå :)
jeg har opplevd det..Og mange har spurt slik;hvor har jeg deg ifra? Hvor har jeg sett deg...osv..og der står du å tenker etter :shock:
Så jeg er helt overbevist at vi har levd før
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Tobben
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Mai 2004 17:32
20

Innlegg av Tobben »

Har opplevd det selv jeg. Ser på en person jeg snakker med også PANG! "Hvor er det jeg har deg fra?" Og personen ser :shock: sånn på meg.
Antall ord: 28
And the memories comes back to haunt me, haunt me like a curse!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Maya
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
21

Innlegg av Maya »

Hvis du møter et menneske på gaten og du vet at det er noe kjent med han, du går inn i hardisken din og roter litt frem minner, men nei du finner ingenting, mennesket kommer bort til deg og sier: har ikke jeg sett deg før?
Dere begge begynner å rote i minnene og fortiden men kan ikke finne en forklaring på hvorfor dere kjenner hverandre.
Hva er så forklaringen på dette, dere begge kjenner en nærkontakt om at dere kjenner hverandre.
Dette kan være minner fra tidligere liv.

Maya
Sist redigert av Maya på 04 Jun 2004 17:23, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

tanja3434

Innlegg av tanja3434 »

Ja Maya det e så sant så sant :)
det har jeg opplevd noen ganger, men tidligere tenkte jeg igrunn ikke så mye over dette med tidligere liv, tanken lå der, men det hørtes liksom for sprøtt til å være tilfelle.

Da jeg møtte min samboer, drømmen jeg hadde forut og ikke minst hva vi to opplevde sammen, ga meg på en måte et tegn, en bekreftelse 8)
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

crackuh

Innlegg av crackuh »

hey,
La meg ta et eksempel;
for ca 15 år siden, så bodde det en mann og en dame vest i USA, dama hadde leukemi og døde i etter x antall år.
DERETTER;
Øst, ca 7 timer fra stedet der hun bodde, ble det født en liten jente, når jenta ble rundt 3-4 år, begynte hun og snakke om folk som familien ikke visste om i det hele tatt, hun snakket også om ektemannen og barna sine (hun hadde 2 barn, husker ikke alder). Foreldrene trodde jo det var spinnhakk, men når hun ble 7 år gammel var hun gammel nok til å gå i detaljer og fortelle spesifikk om HVEM og HVOR de personene hun snakket om bodde og var. Familien var naive nok til å la det gå til spille, men i ettertid reiste de ned og besøkte denne 'familien' som hun hadde snakket om i noen år, det viste seg at den lille jenta var HUSTRUEN til ektemannen, som hadde reinkarnert exactly på samme tidspunkt som hun døde, og 'husket' alle tingene om familien hun hadde. TENK DEG, at; er det virkelig mulig? eller er det et sammentreff? tell me whatcha think :D
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links