Drømmer, NDO & ut av kroppenHvis du kunne velge - hva ville du bli reinkarnert som?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Hvis du kunne velge - hva ville du bli reinkarnert som?

Innlegg av Dan »

Ble inspirert av denne tråden og lager så denne tråden.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ukjent rase
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jul 2005 17:48
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansund

Innlegg av ukjent rase »

Kanskje en søt liten hund :D
Menneskets beste venn det vettu! Hehe :D
Eller så vill jeg vært dovendyret som spiller i Is-Tid:D (Værdens diggeste film og værdens diggeste dovendyr!)

Hva ville du vært Dan?

:D
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19

Innlegg av Dan »

Hehe - leste du ikke den andre tråden?

Tror kanskje jeg ville vært et virus - da kan men gjemme seg bort og har ingen naturlige fiender - eller kanskje en meitemark fordi jeg er så glad i å fiske? nei det blir kanskje dumt ...

Neimen om jeg vet - tror vel egentlig ikke så mye på reinkarnasjon heller da :wink:
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ukjent rase
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jul 2005 17:48
19
Lokalisering: Kristiansund

Innlegg av ukjent rase »

Egentlig ikke jeg heller! Trives kjempe godt som å være menneske jeg!:D
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
VikingF
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jul 2004 00:25
20
Lokalisering: Østlandet

Re: Hvis du kunne velge - hva ville du bli reinkarnert som?

Innlegg av VikingF »

Dan skrev:Ble inspirert av denne tråden og lager så denne tråden.

Hvis jeg blir gjenfødt, vil jeg helst (slik som denne gang) bli født i et I-land, og ikke i f eks Afrika eller Midt-Østen, der man må leve stort sett hele livet i frykt og/eller hunger. Ellers så vil jeg fremdeles være menneske.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Creepy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Apr 2005 18:37
19
Lokalisering: Horten

Innlegg av Creepy »

Samme her, eller så vil jeg bli en konge ørn ! det er sikkert kult :D
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fortidens fange.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2005 03:16
19
Lokalisering: Ja

Innlegg av Fortidens fange. »

Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg, men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Fortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg, men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Som om jeg skulle sagt det selv :wink:

Jeg av den tro at vi setter opp vår egen livsplan mellom hver inkarnasjon, ergo velger vi faktisk selv hva vi vil erfare...
Antall ord: 63
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fortidens fange.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2005 03:16
19
Lokalisering: Ja

Innlegg av Fortidens fange. »

Eireen skrev:
Fortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg, men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.

Jeg av den tro at vi setter opp vår egen livsplan mellom hver inkarnasjon, ergo velger vi faktisk selv hva vi vil erfare...

Ja det mener jeg også at vi gjør, vi velger våre prøvelser som vi skal erfare og vi velger også vår familie. :wink:
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
VikingF
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av VikingF »

Fortidens fange. skrev:
Eireen skrev:

Ja det mener jeg også at vi gjør, vi velger våre prøvelser som vi skal erfare og vi velger også vår familie. :wink:

Hva med dem som fødes inn i "dårlige" familier? Eller, som jeg nevnte i forrige innlegg, de som fødes f eks i et land som er preget av sult eller terror? Kan det ikke være at det er uflaks som råder i slike tilfeller? Vi vil jo ikke ha et dårlig liv.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
VikingF
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av VikingF »

Fortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg,
Hvem skulle da vært han/hun/det? Du blir jo ikke "deg" (som deg i dette livet). Den "deg"-versjonen dør jo og forsvinner inn i verdenshistorien..
Fortidens fange. skrev: men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Hvem ellers? Hadde du ikke vært du, så hadde jo det (ikke du) vært en annen, og da hadde ikke du eksistert. :D
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

VikingF skrev:Hva med dem som fødes inn i "dårlige" familier? Eller, som jeg nevnte i forrige innlegg, de som fødes f eks i et land som er preget av sult eller terror? Kan det ikke være at det er uflaks som råder i slike tilfeller? Vi vil jo ikke ha et dårlig liv.
Trenger vi ikke å oppleve det som er mindre bra også da? Jeg tror vi må det, hvilket betyr å bli født inn i et U-land og/eller en dårlig familie ikke beror på uflaks, men er en del av helheten.
Antall ord: 102
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
VikingF
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av VikingF »

Eireen skrev:
VikingF skrev:Hva med dem som fødes inn i "dårlige" familier? Eller, som jeg nevnte i forrige innlegg, de som fødes f eks i et land som er preget av sult eller terror? Kan det ikke være at det er uflaks som råder i slike tilfeller? Vi vil jo ikke ha et dårlig liv.
Trenger vi ikke å oppleve det som er mindre bra også da? Jeg tror vi må det, hvilket betyr å bli født inn i et U-land og/eller en dårlig familie ikke beror på uflaks, men er en del av helheten.

Joda, men jeg ser liksom ikke for meg at det er sånn det fungerer. Men selv om jeg stiller meg litt skeptisk til det, betyr det jo ikke at det ikke er sånn da. :wink:

Who know?

For å gjøre en lang histore - om mulig - enda lengre så kan jeg prøve å gi en alternativ tolkning (til det alternative) av gjenfødsel:

Tenk deg at du ikke har en sjel - slik den ofte defineres i metafysiske/paranormale forklaringer, men at "du" kun er et resultat av diverse tilfeldigheter i naturen.
Hvis da: (1) tiden er uendelig OG (2) det at "du" eksisterer er en teoretisk og praktisk mulighet, så vil de tilfeldighetene som gjorde at "du" ble til inntreffe uendelig mange ganger, med x ant tidsenheter (sekunder, måneder, år, mileniumer, årtusen,...) imellom hvert utfall.

Betingelse (1) er jo vanskelig å verifisere hverken fra eller til. (Hvem kan leve en uendelighet og se hvorvidt tiden fremdeles eksisterer?).
Betingelse (2), derimot, er lettere å verifisere. (At "du" eksisterer er du jo selv et bevis på!).

Slik sett kan også reinkarnasjon forklares "vitenskapelig" og ikke bare "metafysisk/paranormalt". :wink:

Vet ikke om det var noe særlig mer forståelig jeg.... Og på spørsmålet om hvorvidt jeg faktisk tror på reinkarnasjon eller ei, så er svaret ganske enkelt: "Det vet jeg ikke". :lol:
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Lokalisering: Nærøy

Innlegg av shocola. »

en alv..m masse visdom,og masse..eh ja en alv..eller menneske...lære dt jg ikke lærer i dette livet ..
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keelan

Innlegg av Keelan »

Shaolin munk.. må begynne tidlig i livet for å få en sjanse :D
Antall ord: 11

Link:
BBcode: