Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Hvis du kunne velge - hva ville du bli reinkarnert som?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Hvis du kunne velge - hva ville du bli reinkarnert som?
Ble inspirert av denne tråden og lager så denne tråden.
Antall ord: 12
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jul 2005 17:48
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Kristiansund
Kanskje en søt liten hund
Menneskets beste venn det vettu! Hehe
Eller så vill jeg vært dovendyret som spiller i Is-Tid:D (Værdens diggeste film og værdens diggeste dovendyr!)
Hva ville du vært Dan?
Menneskets beste venn det vettu! Hehe
Eller så vill jeg vært dovendyret som spiller i Is-Tid:D (Værdens diggeste film og værdens diggeste dovendyr!)
Hva ville du vært Dan?
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
Hehe - leste du ikke den andre tråden?
Tror kanskje jeg ville vært et virus - da kan men gjemme seg bort og har ingen naturlige fiender - eller kanskje en meitemark fordi jeg er så glad i å fiske? nei det blir kanskje dumt ...
Neimen om jeg vet - tror vel egentlig ikke så mye på reinkarnasjon heller da
Tror kanskje jeg ville vært et virus - da kan men gjemme seg bort og har ingen naturlige fiender - eller kanskje en meitemark fordi jeg er så glad i å fiske? nei det blir kanskje dumt ...
Neimen om jeg vet - tror vel egentlig ikke så mye på reinkarnasjon heller da
Antall ord: 57
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jul 2005 17:48
- 19
- Lokalisering: Kristiansund
Egentlig ikke jeg heller! Trives kjempe godt som å være menneske jeg!:D
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jul 2004 00:25
- 20
- Lokalisering: Østlandet
Re: Hvis du kunne velge - hva ville du bli reinkarnert som?
Dan skrev:Ble inspirert av denne tråden og lager så denne tråden.
Hvis jeg blir gjenfødt, vil jeg helst (slik som denne gang) bli født i et I-land, og ikke i f eks Afrika eller Midt-Østen, der man må leve stort sett hele livet i frykt og/eller hunger. Ellers så vil jeg fremdeles være menneske.
Antall ord: 63
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Apr 2005 18:37
- 19
- Lokalisering: Horten
Samme her, eller så vil jeg bli en konge ørn ! det er sikkert kult
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jul 2005 03:16
- 19
- Lokalisering: Ja
Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg, men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Apr 2004 14:45
- 20
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 2 ganger
Som om jeg skulle sagt det selvFortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg, men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Jeg av den tro at vi setter opp vår egen livsplan mellom hver inkarnasjon, ergo velger vi faktisk selv hva vi vil erfare...
Antall ord: 63
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.
*Bear Heart*
*Bear Heart*
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Jul 2005 03:16
- 19
- Lokalisering: Ja
Eireen skrev:Som om jeg skulle sagt det selvFortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg, men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Jeg av den tro at vi setter opp vår egen livsplan mellom hver inkarnasjon, ergo velger vi faktisk selv hva vi vil erfare...
Ja det mener jeg også at vi gjør, vi velger våre prøvelser som vi skal erfare og vi velger også vår familie.
Antall ord: 91
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Fortidens fange. skrev:Eireen skrev:Som om jeg skulle sagt det selvFortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg, men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Ja det mener jeg også at vi gjør, vi velger våre prøvelser som vi skal erfare og vi velger også vår familie.
Hva med dem som fødes inn i "dårlige" familier? Eller, som jeg nevnte i forrige innlegg, de som fødes f eks i et land som er preget av sult eller terror? Kan det ikke være at det er uflaks som råder i slike tilfeller? Vi vil jo ikke ha et dårlig liv.
Antall ord: 152
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Hvem skulle da vært han/hun/det? Du blir jo ikke "deg" (som deg i dette livet). Den "deg"-versjonen dør jo og forsvinner inn i verdenshistorien..Fortidens fange. skrev:Jeg kunne tenkt meg å bli en annen enn meg,
Hvem ellers? Hadde du ikke vært du, så hadde jo det (ikke du) vært en annen, og da hadde ikke du eksistert.Fortidens fange. skrev: men det går ikke for jeg vet at jeg kommer til å være den samme sjel til evig tid.
Antall ord: 88
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 27 Apr 2004 14:45
- 20
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 2 ganger
Trenger vi ikke å oppleve det som er mindre bra også da? Jeg tror vi må det, hvilket betyr å bli født inn i et U-land og/eller en dårlig familie ikke beror på uflaks, men er en del av helheten.VikingF skrev:Hva med dem som fødes inn i "dårlige" familier? Eller, som jeg nevnte i forrige innlegg, de som fødes f eks i et land som er preget av sult eller terror? Kan det ikke være at det er uflaks som råder i slike tilfeller? Vi vil jo ikke ha et dårlig liv.
Antall ord: 102
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.
*Bear Heart*
*Bear Heart*
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 20
Eireen skrev:Trenger vi ikke å oppleve det som er mindre bra også da? Jeg tror vi må det, hvilket betyr å bli født inn i et U-land og/eller en dårlig familie ikke beror på uflaks, men er en del av helheten.VikingF skrev:Hva med dem som fødes inn i "dårlige" familier? Eller, som jeg nevnte i forrige innlegg, de som fødes f eks i et land som er preget av sult eller terror? Kan det ikke være at det er uflaks som råder i slike tilfeller? Vi vil jo ikke ha et dårlig liv.
Joda, men jeg ser liksom ikke for meg at det er sånn det fungerer. Men selv om jeg stiller meg litt skeptisk til det, betyr det jo ikke at det ikke er sånn da.
Who know?
For å gjøre en lang histore - om mulig - enda lengre så kan jeg prøve å gi en alternativ tolkning (til det alternative) av gjenfødsel:
Tenk deg at du ikke har en sjel - slik den ofte defineres i metafysiske/paranormale forklaringer, men at "du" kun er et resultat av diverse tilfeldigheter i naturen.
Hvis da: (1) tiden er uendelig OG (2) det at "du" eksisterer er en teoretisk og praktisk mulighet, så vil de tilfeldighetene som gjorde at "du" ble til inntreffe uendelig mange ganger, med x ant tidsenheter (sekunder, måneder, år, mileniumer, årtusen,...) imellom hvert utfall.
Betingelse (1) er jo vanskelig å verifisere hverken fra eller til. (Hvem kan leve en uendelighet og se hvorvidt tiden fremdeles eksisterer?).
Betingelse (2), derimot, er lettere å verifisere. (At "du" eksisterer er du jo selv et bevis på!).
Slik sett kan også reinkarnasjon forklares "vitenskapelig" og ikke bare "metafysisk/paranormalt".
Vet ikke om det var noe særlig mer forståelig jeg.... Og på spørsmålet om hvorvidt jeg faktisk tror på reinkarnasjon eller ei, så er svaret ganske enkelt: "Det vet jeg ikke".
Antall ord: 324
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Apr 2005 13:23
- 19
- Lokalisering: Nærøy
en alv..m masse visdom,og masse..eh ja en alv..eller menneske...lære dt jg ikke lærer i dette livet ..
Antall ord: 23
Hide post links |
Shaolin munk.. må begynne tidlig i livet for å få en sjanse
Antall ord: 11
Hide post links |