UFO, Kornsirkler & fenomenRomvesnene, hvis de IKKE kommer i fredlige hensikter.

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Caramba

Innlegg av Caramba »

Dan skrev:Temaet interesserer meg.

Og da blir det litt kjedelig i lengden å skulle lese andres synspunkter på hvordan man må formulere bla bla bla en setning for å ikke misoppfattes på en slik måte at man egentlig er enige i å være uenige på et standpunkt man på forhold ikke har tatt stilling til utover de bla bla bla reaksjonære tilstandene enhver egenstående person synes å inneha i forbindelse med sakens karakter bla bla bla og videre utvikling inneforstående med hvorvidt alien kan komme med gode eller onde hensikter som Jesus sa med tanke på den andres tolkning av bibeltekstens egenrådende funksjonsbearbeidelse bla bla bla osv osv ....

Jeg mener fortsatt at det er unødvendig det dere driver med - men igjen - jeg kan da bare la vær å lese tråden (selv om utgangspunktet interesserte meg)
Hvis jeg forstår deg rett, så mener du at hvis en diskusjon forlater sitt opprinnelige tema, da bør man opprette en ny tråd et annet sted?

Og at debatanter ikke skal få lov til å ta ut enkeltelementer av hva som blir sagt for å diskutere disse seg i mellom og/eller med andre?

Du kan jo bare komme med et innlegg som sporer diskusjonen inn på det opprinnelige igjen, isteden for å kritisere 2 som synes det de diskuterer er interresant.

Jeg hørte noen som sa en gang. Hvis du ikke kan komme med noe positivt, så hold kjeft.

Det var egentlig godt sagt.
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Caramba skrev:Hvis jeg forstår deg rett, så mener du at hvis en diskusjon forlater sitt opprinnelige tema, da bør man opprette en ny tråd et annet sted?
Ja det mener jeg. Og dette er faktisk ganske vanlig i de forskjellige diskusjonsforaene rundt omkring.
Caramba skrev:Og at debatanter ikke skal få lov til å ta ut enkeltelementer av hva som blir sagt for å diskutere disse seg i mellom og/eller med andre?
Joda, så lenge det er innen trådens tema. Kan vel ikke akkurat si det om de siste innleggene her ...
Caramba skrev:Du kan jo bare komme med et innlegg som sporer diskusjonen inn på det opprinnelige igjen, isteden for å kritisere 2 som synes det de diskuterer er interresant.
Uhm - på hvilken måte? Det jeg var redd for har jo likevel skjedd. Jeg blir trukket inn i en diskusjon jeg egentlig ikke ønsker å være del av.
Caramba skrev:Jeg hørte noen som sa en gang. Hvis du ikke kan komme med noe positivt, så hold kjeft.
Det var slett ikke negativt ment. Jeg sa hva jeg mente akkurat på linje som dere gjør. Hvis du oppfattet det som negativ kritikk beklager jeg det og trekker meg stille og rolig ut av denne tråden igjen.
Caramba skrev:Det var egentlig godt sagt.
Ja. Kanskje det burde gjelde flere ... :wink:
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Tja det finnes mennesker med gode hensikter, og det finnes mennesker med onde hensikter. Hvorfor skulle det ikke også være sånn med utenomjordiske?? Nå er jeg ikke så god på historie, så jeg tar vel kanskje feil, men jeg vil nå tro at mange kriger er basert på hva jeg ville kalle onde hensikter.. Og hva er gode og onde hensikter??? Nå kommer jo den historiebiten jeg ikke har oversikt over, men dersom man tenker seg at Hitler startet andre verdenskrig for å skape et stort rike med gode levevilkår og fremgang for den ariske rasen(er ikke det noe som heter). Dette er sikkert ikke historisk korrekt, men det er ikke interresangt heller. Poenget er at for den ariske rasen så var det kanskje en god hensikt, men for dem dette ikke gavnet var det en direkte ond hensikt.. Da gjaldt det jo å utrydde alle andre.. Og det må jo kalles for onde hensikter..
Så hvordan definere gode og onde hensikter.

Vår sivilasjon er jo begrenset til jorden, og da angriper et land et annet land med tilsynelatende onde hensikter. Dersom vi tenker oss den samme situasjonen for en evt. interstellar sivilasjon, så er kanskje ikke planetene oppdelte i land slik som her. Da kan det hende grupperingene går mere på planeter eller solsystemer. I og med et land går til angrep på et annet i vår sivilasjon så ville den samme målestokken i en interstellar sivilasjon være å angripe en planet eller et solsystem..

Og at land går til angrep på andre land vet vi jo skjer her på jorden, så det er vel ikke grunn til å tro at dette ikke også kunne skje i eventuelle andre sivilasjoner og at det kunne komme til å ramme oss..

Dersom det faktisk skjedde at vi ble angrepet av en utenomjordisk rase, så ville denne utvilsomt ha avansert teknologi da sådann kreves for interstellare reiser. Så da ville det være grunn til å frykte det værste. Men på en annen side. Avansert teknologi er jo ofte sårbar på et eller annet vis.. Dersom strømmen gikk på den tiden man brukte skrivemaskiner, kunne man bare tenne et stearinlys og fortsette skrivingen. Datamaskinen er jo mye bedre og teknologisk mye mere avansert enn skrivemaskinen, men samtidig så er den avhengig av en eller annen form for elektrisitet.. Dersom elektrisiteten forsvinner så er jo data'n ubrukelig. Finnes jo ups'er og alt det der, men bare for å illustrere poenget. Kan hende en slik avansert rase har meget avanserte våpensystemer, som har en slik svakhet at de er avhengige av et eller annet, og at dette kan felle dem..

Og i filmen Signs, med Mel Gibson, der tålte jo ikke disse utenomjordiske noe så enkelt som vann. Kan jo tenkes at avanserte sivilasjoner fra en annen galakse har svakheter for et eller annet naturlig her på jorden som vi oppdager og kan utnytte dersom de ikke utrydder oss med en gang da vel og merke.. :-)

Enkelte her mener at det helt sikkert finnes inteligent liv andre steder i universet, men at det er altfor store avstander til at det er sannsynlig at de har besøkt oss.. Jeg støtter hverken den ene eller andre leiren, men er enig i at det nesten må finnes liv andre steder..
Men det er vel en del forskere som hevder at vi, om noen år eller hundre år eller hva det nå er snakk om, vil være i stand til å reise til andre stjerner og galakser via f.eks. ormehull. Vi har bare ikke teknologien enda. Da kan det vel ikke være helt utenkelig at det kan finnes en mye eldre sivilasjon der ute et sted som har kommet såpass mye lenger at de har utviklet nettopp denne teknologien..

Men men, alt sånt blir jo bare spekulasjoner i alle retninger. Jeg for min del bekymrer meg nok for hva vår destruktive sivilasjon finner på, om jeg ikke skal gå rundt å bekymre meg for å bli angrepet av andre sivilasjoner..
Vet ikke hvem som har skrevet eller utalt, men hørte på Discovery channel: "The worlds deadliest weapon is not manmade, it's man himself"

Dette tror jeg er mye sant i, og jeg tror vel egentlig vi presterer å utslette oss selv på et eller annet vis. Eller at vi blir utslettet av et meteornedslag eller noe.. Finnes sikkert ikke mennesker i opprinnelig form om 1000år kanskje.. Men men, er nå bare mine pesimistiske spekulasjoner, som egentlig ikke hadde noe med denne tråden å gjøre da.. :-)

The Edge
Sist redigert av TheEdge på 07 Jul 2005 13:48, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 769

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Caramba

Innlegg av Caramba »

Caramba skrev:
Du kan jo bare komme med et innlegg som sporer diskusjonen inn på det opprinnelige igjen, isteden for å kritisere 2 som synes det de diskuterer er interresant.
Uhm - på hvilken måte? Det jeg var redd for har jo likevel skjedd. Jeg blir trukket inn i en diskusjon jeg egentlig ikke ønsker å være del av.
Du forsøkte jo ikke akkurat å spore oss inn på temaet igjen da.
Ærlig talt folkens.

Innleggers spørsmål var om man trodde romvesener vil være vennlige eller ikke hvis de kommer.

Ikke hvorvidt man tror på dem eller ei.

Dessuten synes jeg denne tråden har utartet seg til å bli et unødvendig ordspill på grensen til kverulering.

Men - det er vel kanskje bare meg da ...
Men, denne diskusjonen blir bare for dum og er helt ute på sidelinjen av hva temaet egentlig handler om.

Slutt på diskusjonen.

PS!

Til BA.

Start en tråd på temaet et annet sted, send meg eventuelt en PM om hvor du har startet en ny tråd. Så sant du vil snakke vidre om det temaet vi har beveget oss inn på.
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Caramba

Innlegg av Caramba »

The Edge skrev:Tja det finnes mennesker med gode hensikter, og det finnes mennesker med onde hensikter. Hvorfor skulle det ikke også være sånn med utenomjordiske?? Nå er jeg ikke så god på historie, så jeg tar vel kanskje feil, men jeg vil nå tro at mange kriger er basert på hva jeg ville kalle onde hensikter.. Og hva er gode og onde hensikter??? Nå kommer jo den historiebiten jeg ikke har oversikt over, men dersom man tenker seg at Hitler startet andre verdenskrig for å skape et stort rike med gode levevilkår og fremgang for den ariske rasen(er ikke det noe som heter). Dette er sikkert ikke historisk korrekt, men det er ikke interresangt heller. Poenget er at for den ariske rasen så var det kanskje en god hensikt, men for dem dette ikke gavnet var det en direkte ond hensikt.. Da gjaldt det jo å utrydde alle andre.. Og det må jo kalles for onde hensikter..
Så hvordan definere gode og onde hensikter.

Vår sivilasjon er jo begrenset til jorden, og da angriper et land et annet land med tilsynelatende onde hensikter. Dersom vi tenker oss den samme situasjonen for en evt. interstellar sivilasjon, så er kanskje ikke planetene oppdelte i land slik som her. Da kan det hende grupperingene går mere på planeter eller solsystemer. I og med et land går til angrep på et annet i vår sivilasjon så ville den samme målestokken i en interstellar sivilasjon være å angripe en planet eller et solsystem..

Og at land går til angrep på andre land vet vi jo skjer her på jorden, så det er vel ikke grunn til å tro at dette ikke også kunne skje i eventuelle andre sivilasjoner og at det kunne komme til å ramme oss..

Dersom det faktisk skjedde at vi ble angrepet av en utenomjordisk rase, så ville denne utvilsomt ha avansert teknologi da sådann kreves for interstellare reiser. Så da ville det være grunn til å frykte det værste. Men på en annen side. Avansert teknologi er jo ofte sårbar på et eller annet vis.. Dersom strømmen gikk på den tiden man brukte skrivemaskiner, kunne man bare tenne et stearinlys og fortsette skrivingen. Datamaskinen er jo mye bedre og teknologisk mye mere avansert enn skrivemaskinen, men samtidig så er den avhengig av en eller annen form for elektrisitet.. Dersom elektrisiteten forsvinner så er jo data'n ubrukelig. Finnes jo ups'er og alt det der, men bare for å illustrere poenget. Kan hende en slik avansert rase har meget avanserte våpensystemer, som har en slik svakhet at de er avhengige av et eller annet, og at dette kan felle dem..

Og i filmen Signs, med Mel Gibson, der tålte jo ikke disse utenomjordiske noe så enkelt som vann. Kan jo tenkes at avanserte sivilasjoner fra en annen galakse har svakheter for et eller annet naturlig her på jorden som vi oppdager og kan utnytte dersom de ikke utrydder oss med en gang da vel og merke.. :-)

Enkelte her mener at det helt sikkert finnes inteligent liv andre steder i universet, men at det er altfor store avstander til at det er sannsynlig at de har besøkt oss.. Jeg støtter hverken den ene eller andre leiren, men er enig i at det nesten må finnes liv andre steder..
Men det er vel en del forskere som hevder at vi, om noen år eller hundre år eller hva det nå er snakk om, vil være i stand til å reise til andre stjerner og galakser via f.eks. ormehull. Vi har bare ikke teknologien enda. Da kan det vel ikke være helt utenkelig at det kan finnes en mye eldre sivilasjon der ute et sted som har kommet såpass mye lenger at de har utviklet nettopp denne teknologien..

Men men, alt sånt blir jo bare spekulasjoner i alle retninger. Jeg for min del bekymrer meg nok for hva vår destruktive sivilasjon finner på, om jeg ikke skal gå rundt å bekymre meg for å bli angrepet av andre sivilasjoner..
Vet ikke hvem som har skrevet eller utalt, men hørte på Discovery channel: "The worlds deadliest weapon is not manmade, it's man himself"

Dette tror jeg er mye sant i, og jeg tror vel egentlig vi presterer å utslette oss selv på et eller annet vis. Eller at vi blir utslettet av et meteornedslag eller noe.. Finnes sikkert ikke mennesker i opprinnelig form om 1000år kanskje.. Men men, er nå bare mine pesimistiske spekulasjoner, som egentlig ikke hadde noe med denne tråden å gjøre da.. :-)

The Edge
Du har mange gode poenger her, men tror du kanskje ikke at en så avansert sivilisasjon også kan ha utviklet seg like langt på det mentale planet da?

Jeg håper og tror det. :) Men jeg er jo en naiv optimist da. :oops:
Antall ord: 814

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
21

Innlegg av TheEdge »

Caramba skrev:
Til BA.

Start en tråd på temaet et annet sted, send meg eventuelt en PM om hvor du har startet en ny tråd. Så sant du vil snakke vidre om det temaet vi har beveget oss inn på.
En god idè. Den burde vi alle tenke over av og til..

Edit:

Jeg utdyper litt nærmere.. Av og til dreier diskusjonen naturlig i en litt annen retning enn opprinnelig da det i løpet av diskusjonen kommer frem nye ting, eller temaet rett og slett blir utdebbatert, og det er helt naturlig. Men det er når det utarter seg slik at hele diskusjonen påger mellom noen få om noe fullstendig off topic, da mener jeg det er bedre å ta den diskusjonen i en egen tråd.. Men et spørsmål og et svar på sidelinje hvor debatten etterpå for fortsette som opprinnelig, det synes jeg er helt greit..

The Edge
Sist redigert av TheEdge på 07 Jul 2005 22:32, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
21

Innlegg av TheEdge »

Caramba skrev:
Du har mange gode poenger her, men tror du kanskje ikke at en så avansert sivilisasjon også kan ha utviklet seg like langt på det mentale planet da?

Jeg håper og tror det. :) Men jeg er jo en naiv optimist da. :oops:

Joda, man må også holde mulighetene åpne for dèt, men er litt mere pesimist da på det området.. :wink:

Jeg undres om det vil finnes mindre krig i vår sivilasjon selv om vi skulle få utviklet oss videre i 1000 eller 10000 år

The Edge
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dan skrev:Ærlig talt folkens.

Innleggers spørsmål var om man trodde romvesener vil være vennlige eller ikke hvis de kommer.
Og ditt første innlegg her var et et usaklig og kverulerende angrep på usaklige og kverulerende innlegg.

Etter dette innlegget ditt, spurte jeg hva som var din mening, noe du ikke besvarte, men fortsatte det usaklige sporet du la an til i ditt første innlegg.

Ditt neste innlegg var (feilaktig) kverulering vedr. ordet 'dogme'. Ikke veldig interessant i denne diskusjonen det heller.
Ikke hvorvidt man tror på dem eller ei.

Dessuten synes jeg denne tråden har utartet seg til å bli et unødvendig ordspill på grensen til kverulering.

Men - det er vel kanskje bare meg da ... :wink:
Kanskje.

At diskusjoner endrer karakter ser jeg ikke på som noe problem. Det er litt synd på deg da, hvis du ikke liker at temaet i en diskusjon endrer seg over tid. Vi andre kan legge de trådene til side som ikke er interessante for oss lenger.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svart Sol
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2005 02:52
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Svart Sol »

HMMM jeg tror at om en invasjon kommer fra rommet så vil dette være på en helt annen måte enn jordisk invasjon... tror mye vil dreie seg om hypnose... eventuelt innvadere i det skjulte...

de vet isåfall hvor de skal slå til... mot millitære annlegg osv...

samarbeidet ikke de grå med Nasjonal sosialistene også!? de grå trenger rene gener... slik som nazistene ville skape...
Antall ord: 68
"Fear. Fear attracts the fearful. The strong. The weak. The innocent. The corrupt. Fear. Fear is my ally."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Caramba

Innlegg av Caramba »

Genocide skrev:HMMM jeg tror at om en invasjon kommer fra rommet så vil dette være på en helt annen måte enn jordisk invasjon... tror mye vil dreie seg om hypnose... eventuelt innvadere i det skjulte...

de vet isåfall hvor de skal slå til... mot millitære annlegg osv...

samarbeidet ikke de grå med Nasjonal sosialistene også!? de grå trenger rene gener... slik som nazistene ville skape...
Var ikke du enig med BA i tråden om kornsirklene?
Men, så sier du at "de grå" hvem det måtte være? samarbeider med nasjonal sosialistene? Tror du på aliens da?

Den må du forklare nærmere. Har du noe belegg for å si at Aliens "som du kaller de grå" har samarbeid med Nasjonalsosialister?

I hvilket land? Hvor og hvordan?
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svart Sol
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Svart Sol »

Jeg tror på romvesen om man vil kalle de det! men jeg mener skepsis er sunt uansett hvilket tema man tar opp... man må aldri ta alt for god fisk.

vel det sies at de grå sammarbeidet med nazistene... du kan få noen linker... I tyskland under andre verdenskrig... Tyskland hadde jo allerede da eksremt godt utviklet teknologi... som anti radar... v2 rakketten som fikk oss til månen... små fly som så ut som dagen ufoer...

Er det et regime verden vet lite om er det nazistenes okkultisme og hemmeligheter... meget spennende! :D

http://www.geohanover.com/docs/961022ed.htm
Antall ord: 100
"Fear. Fear attracts the fearful. The strong. The weak. The innocent. The corrupt. Fear. Fear is my ally."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Vril-gruppen i Tyskland skal ha fått informasjon ifra to ulike utenomjordiske sivilisasjoner, blandt annet de ifra Aldebaran-systemet. Mediumet som mottok informasjonen skal ha vært inkarnert ifra dette systemet. De ifra Aldebaran er mennesker og lik oss av utseende. Er dette Giza-kontakten nazistene hadde kanskje? Er ikke helt sikker..

Et par linker med bilder og tegninger av nazi-fartøyer.:
http://home.manyrivers.aunz.com/sting1946/naziufo.htm
http://www.qtm.net/~geibdan/newse/may/nazi.html
Sist redigert av Gaute på 25 Jul 2005 14:45, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svart Sol
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Svart Sol »

jepp! Vril gesselschaft.... en okkult orden som hadde kontakt med flere livsformer som ikke er kjent ellers i samfunnet. Hitler sa: "Jeg har selv sett de nye herskerne... de har utrolig teknologi"

Hitlers politikk var å lage et overmenneske... dette passer perfekt med de mange romvesens ønske...
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Rottulf
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jun 2005 15:06
19
Kjønn (valgfri): Guteslamp
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av Rottulf »

Jøss. Dette har jeg aldri hørt om før :shock:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DenNærsynte
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Feb 2005 22:45
19

Innlegg av DenNærsynte »

>wiz skrev:
BA skrev:
Sashaian skrev:Ikke sant! nesten like usaklig som dine utsagn om The Disclosure project :lol:
De var begrunnet og falsifiserbare. Jeg utfordrer deg til å motbevise påstandene mine.
Hva kan jeg motbevise i dine utsagn? Ingenting fordi du ikke kan påpeke noe, bare sutre.
Jeg så et program igår ellr dagen før på discovery om dette. Rommet blir jo avlyttet konstant for finne tegn på liv andre steder. De sjekker rimelig mange kanaler samtidig 168 millioner eller noe sånn. Men hva er det egentlig når universet er evig. Selvfølgelig finnes det liv andre steder i universet. Det er ren matte. Men om noe har vært her er heller tvilsomt. Hvis det hadde vært noen her så må det ha vært mange år siden. Med dagens utstyr og hadde det blitt fanget opp. Praktisk talt hele verden er under militær overvåkning 24/7!

Ord!
Antall ord: 157
lol

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links