Tja det finnes mennesker med gode hensikter, og det finnes mennesker med onde hensikter. Hvorfor skulle det ikke også være sånn med utenomjordiske?? Nå er jeg ikke så god på historie, så jeg tar vel kanskje feil, men jeg vil nå tro at mange kriger er basert på hva jeg ville kalle onde hensikter.. Og hva er gode og onde hensikter??? Nå kommer jo den historiebiten jeg ikke har oversikt over, men dersom man tenker seg at Hitler startet andre verdenskrig for å skape et stort rike med gode levevilkår og fremgang for den ariske rasen(er ikke det noe som heter). Dette er sikkert ikke historisk korrekt, men det er ikke interresangt heller. Poenget er at for den ariske rasen så var det kanskje en god hensikt, men for dem dette ikke gavnet var det en direkte ond hensikt.. Da gjaldt det jo å utrydde alle andre.. Og det må jo kalles for onde hensikter..
Så hvordan definere gode og onde hensikter.
Vår sivilasjon er jo begrenset til jorden, og da angriper et land et annet land med tilsynelatende onde hensikter. Dersom vi tenker oss den samme situasjonen for en evt. interstellar sivilasjon, så er kanskje ikke planetene oppdelte i land slik som her. Da kan det hende grupperingene går mere på planeter eller solsystemer. I og med et land går til angrep på et annet i vår sivilasjon så ville den samme målestokken i en interstellar sivilasjon være å angripe en planet eller et solsystem..
Og at land går til angrep på andre land vet vi jo skjer her på jorden, så det er vel ikke grunn til å tro at dette ikke også kunne skje i eventuelle andre sivilasjoner og at det kunne komme til å ramme oss..
Dersom det faktisk skjedde at vi ble angrepet av en utenomjordisk rase, så ville denne utvilsomt ha avansert teknologi da sådann kreves for interstellare reiser. Så da ville det være grunn til å frykte det værste. Men på en annen side. Avansert teknologi er jo ofte sårbar på et eller annet vis.. Dersom strømmen gikk på den tiden man brukte skrivemaskiner, kunne man bare tenne et stearinlys og fortsette skrivingen. Datamaskinen er jo mye bedre og teknologisk mye mere avansert enn skrivemaskinen, men samtidig så er den avhengig av en eller annen form for elektrisitet.. Dersom elektrisiteten forsvinner så er jo data'n ubrukelig. Finnes jo ups'er og alt det der, men bare for å illustrere poenget. Kan hende en slik avansert rase har meget avanserte våpensystemer, som har en slik svakhet at de er avhengige av et eller annet, og at dette kan felle dem..
Og i filmen Signs, med Mel Gibson, der tålte jo ikke disse utenomjordiske noe så enkelt som vann. Kan jo tenkes at avanserte sivilasjoner fra en annen galakse har svakheter for et eller annet naturlig her på jorden som vi oppdager og kan utnytte dersom de ikke utrydder oss med en gang da vel og merke..
Enkelte her mener at det helt sikkert finnes inteligent liv andre steder i universet, men at det er altfor store avstander til at det er sannsynlig at de har besøkt oss.. Jeg støtter hverken den ene eller andre leiren, men er enig i at det nesten må finnes liv andre steder..
Men det er vel en del forskere som hevder at vi, om noen år eller hundre år eller hva det nå er snakk om, vil være i stand til å reise til andre stjerner og galakser via f.eks. ormehull. Vi har bare ikke teknologien enda. Da kan det vel ikke være helt utenkelig at det kan finnes en mye eldre sivilasjon der ute et sted som har kommet såpass mye lenger at de har utviklet nettopp denne teknologien..
Men men, alt sånt blir jo bare spekulasjoner i alle retninger. Jeg for min del bekymrer meg nok for hva vår destruktive sivilasjon finner på, om jeg ikke skal gå rundt å bekymre meg for å bli angrepet av andre sivilasjoner..
Vet ikke hvem som har skrevet eller utalt, men hørte på Discovery channel: "The worlds deadliest weapon is not manmade, it's man himself"
Dette tror jeg er mye sant i, og jeg tror vel egentlig vi presterer å utslette oss selv på et eller annet vis. Eller at vi blir utslettet av et meteornedslag eller noe.. Finnes sikkert ikke mennesker i opprinnelig form om 1000år kanskje.. Men men, er nå bare mine pesimistiske spekulasjoner, som egentlig ikke hadde noe med denne tråden å gjøre da..
The Edge