UFO, Kornsirkler & fenomenDe fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:
Hva mener du med det? Hvorfor blander du inn BLT Research team? De forsker jo på KORN-sirkler, ikke tre-sirkler.
Hvis du hadde klikket på linken som er koblet til "BLT research team", hadde du sett at du skrev:"Disse punktene fremheves av BLT Research Team Inc. som sterke indikasjoner på hvorfor man kan ekskludere menneskelig innflytelse ved dannelsen av de kornsirkler der disse indikasjonene forekommer."
Det var ikke jeg som skrev det som står ovenfor, det var et utklipp ifra Norsk Kornsirkelgruppe. De burde heller skrevet "Flere av disse punktene fremheves av BLT". For BLT har altså ikke forsket på tresirkler.

Å dra inn BLT eller andre kornsirkel-forskere i tresirkel-temaet blir ikke relevant siden dette fenomenet ikke er dokumenert, slik tilfellet er med kornsirkler.
Så lenge du sendte inn innlegget refererte jeg det som at du skrev det. Hva de burde skrevet er en ting, og hva de skrev er en annen. Jeg tar utgangspunkt i hva de skriver.
Fenomenet tresirkler er dokumentert ved falske fotografier, og så lenge Norsk Kornsirkelgruppe velger å kreditere BLT med dette kan ikke jeg vurdere hvem som er mest useriøse. Jeg har ikke funnet denne listen hos BLT, men jeg har ikke lett så veldig nøye heller. Om du kan finne listen, uten at tresirklene står oppført hos BLT skal jeg ikke belaste BLT med de falske fotografiene heller.
Helikoptere er foresten helt vanlig å se over kornsirkler. Både militære og sivile.
Dette har kanskje en sammenheng?
Det kan kanskje også forklare noe av hvordan kornsirklene har blitt til?
Poenget er at kornsirkel-forskere har funnet masse dokumentasjon på uforklarlige fenomener inne i sirklene.
Som eksplosjonshull i leddknutene på kornstråene, magnetiserte jernkuler- ofte linjært fordelt i jordsmonnet, og endringer i kornets spireevne m.m. De har ingen forklaring på hvordan de merkelige fenomenene kunne ha oppstått.
Dette står på samme listen som tresirklene. Er det da like seriøst? Hvordan skal vi evt. kunne vurdere hva som er falsk og hva som er ekte informasjon fra denne listen?

Flere har lurt på om fluer har tunger. Kan du gi et godt svar på dette, og si hva tungen brukes til?
Antall ord: 372

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

De punktene har Norsk Kornsirkelgruppe samlet utifra ulike kilder. De fleste er tatt ifra seriøse forskningsresultater, mens andre ikke er det.

Hvordan kan du vite at bildene av tresirklene er falske? Ingen av oss kan vite om de er verken falske eller ekte. Derfor er dette ingenting å diskutere, siden ingen av oss med sikkerhet kan si at vi har rett.
Jeg er åpen for at nyhetssendingen ifra italiensk TV viste en uforklarlig tresirkel, selv om jeg ikke kan være 100% sikker på det. Tidligere lå også filmen ute på nettet, nå fungerer ikke lenger linken til denne.
Synd, for disse to bildene ifra fjernsynssendingen er jo ikke overbevisende.
BA skrev:
Poenget er at kornsirkel-forskere har funnet masse dokumentasjon på uforklarlige fenomener inne i sirklene.
Som eksplosjonshull i leddknutene på kornstråene, magnetiserte jernkuler- ofte linjært fordelt i jordsmonnet, og endringer i kornets spireevne m.m. De har ingen forklaring på hvordan de merkelige fenomenene kunne ha oppstått.
Dette står på samme listen som tresirklene. Er det da like seriøst? Hvordan skal vi evt. kunne vurdere hva som er falsk og hva som er ekte informasjon fra denne listen?
Hvordan? Ved å gå inn på www.bltresearch.com eller kjøpe boken The deepening Complexity of Crop Circles
Flere har lurt på om fluer har tunger. Kan du gi et godt svar på dette, og si hva tungen brukes til?
Dette er noe du heller kan spørre pappaen din om hvis du lurer så fælt. Jeg er sikker på han kan svare deg like godt som meg.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:De punktene har Norsk Kornsirkelgruppe samlet utifra ulike kilder. De fleste er tatt ifra seriøse forskningsresultater, mens andre ikke er det.
Det er altså Norsk Kornsirkelgruppe som skal henges ut for falsk kildehenvisning og falsk informasjon?
Hvordan kan du vite at bildene av tresirklene er falske? Ingen av oss kan vite om de er verken falske eller ekte. Derfor er dette ingenting å diskutere, siden ingen av oss med sikkerhet kan si at vi har rett.
Hvis du ser på bildene og ser min kommentar til dem på et tidligere innlegg, ser du klart at det ene bildet er tatt med skjevt kamera.
Jeg er åpen for at nyhetssendingen ifra italiensk TV viste en uforklarlig tresirkel, selv om jeg ikke kan være 100% sikker på det. Tidligere lå også filmen ute på nettet, nå fungerer ikke lenger linken til denne.
Synd, for disse to bildene ifra fjernsynssendingen er jo ikke overbevisende.
Jo de er overbevisende. De er falske, ihvertfall det ene. Mest sannsynlig det andre også, men dette viser ikke vegetasjonen rundt, slik at vi ikke kan bevise det.
BA skrev:
Hvordan? Ved å gå inn på www.bltresearch.com eller kjøpe boken The deepening Complexity of Crop Circles
Den første linken ga ingen svar. Det var til førstesiden til BLT. Den andre var igjen til han som avviser at helikoptere kan være til hjelp for å lage kornsirkler.
Dette er noe du heller kan spørre pappaen din om hvis du lurer så fælt. Jeg er sikker på han kan svare deg like godt som meg.
Nå er det ikke jeg som har spurt om dette, men flere andre. Kanskje du kan behandle dem med litt mer respekt? Om du ikke kan svare, bør du kunne si fra om det, og ikke være respektløs overfor dem som faktisk undrer på slikt.
Antall ord: 415

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Kornsirkler OK. Men, tresirkler? :?
Kan noen forklare hvor disse skal ha blitt laget?
Har faktisk aldri hørt om slike tresirkler. Er de like avanserte som kornsirkler?
Betyr det at hele (små) skogsområder er blitt lagt flate?

Skremmende. :shock: Må jo ha vært noen enorme krefter ute å gått.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Kornsirkler OK. Men, tresirkler? :?
Har faktisk aldri hørt om slike tresirkler. Er de like avanserte som kornsirkler?

Norsk Kornsirkelgruppe sier BLT bruker dette som argument for at ikke kornsirkler kan være menneskelaget. Nesten nederst på http://www.kornsirkler.org/forskning.htm

Det skal være funnet i Tsjekkia, men det er lett å se at ihvertfall det ene bildet viser en vanlig loddrett skog, tatt med et skjevt kamera.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

BA skrev:

Norsk Kornsirkelgruppe sier BLT bruker dette som argument for at ikke kornsirkler kan være menneskelaget. Nesten nederst på http://www.kornsirkler.org/forskning.htm

Det skal være funnet i Tsjekkia, men det er lett å se at ihvertfall det ene bildet viser en vanlig loddrett skog, tatt med et skjevt kamera.
Takk, men det ga meg ikke noe fornuftig svar.
Andre?
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:
BA skrev:

Andre?
<teskjemodus>
Det skal være funnet i Tsjekkia. Og i Kanada og et sted til, men ingen vet hvor. :)
BØYDE TRESTAMMER! Sirkler har også oppstått i trær (skog), ved at trærne bøyer seg mot jorden og danner en ring. Tykke trestammer er bøyd nederst ved roten på akkurat samme måte som kornet i kornsirklene (se foto). På disse bildene fra Tsjekkia som ble vist på Italiensk TV har stammene bøyd seg innover mot sentrum i sirkelen. Det fins dessverre ingen bilder tatt ovenfra, men man har klart å få tatt nærbilder av dette unike fenomenet.
Tresirkler tyder på at områder formet som rundinger er lagt ned.
</teskjemodus>

Av og til kan man finne informasjon på de linkene som serveres. Jeg anbefaler at du prøver å følge disse.
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

BA skrev:
Caramba PPVt skrev:
BA skrev:

Andre?
<teskjemodus>
Det skal være funnet i Tsjekkia. Og i Kanada og et sted til, men ingen vet hvor. :)
BØYDE TRESTAMMER! Sirkler har også oppstått i trær (skog), ved at trærne bøyer seg mot jorden og danner en ring. Tykke trestammer er bøyd nederst ved roten på akkurat samme måte som kornet i kornsirklene (se foto). På disse bildene fra Tsjekkia som ble vist på Italiensk TV har stammene bøyd seg innover mot sentrum i sirkelen. Det fins dessverre ingen bilder tatt ovenfra, men man har klart å få tatt nærbilder av dette unike fenomenet.
Tresirkler tyder på at områder formet som rundinger er lagt ned.
</teskjemodus>

Av og til kan man finne informasjon på de linkene som serveres. Jeg anbefaler at du prøver å følge disse.
Det var :twisted: så spydige vi var i dette innlegget da! :evil:

Jeg har aldri hørt om tresirkler, og spurte etter mer informasjon. De linkene du ga meg har jeg 1. lest før fordi det har vert linket til dem tidligere i tråden 2. ga meg ingen svar på det jeg spurte om.

Hvis du ikke kan svare uten å gå til angrep, kan du se til :twisted: å holde deg unna.

Sånn.

Kanskje jeg kan få noen fornuftige svar.
Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Caramba PPVt skrev:Hvis du ikke kan svare uten å gå til angrep, kan du se til :twisted: å holde deg unna.

Sånn.

Du skjønte ikke at dette var tilsvar til ditt
"Takk, men det ga meg ikke noe fornuftig svar.
Andre?"

Du spurte hvor, og du fikk svar (Begge ganger). TSJEKKIA, KANADA.
Du spurte om de var like avanserte som kornsirkler, og fikk begge ganger svar. Ikke ja eller nei, men forklaring på hvordan trresirklene arter seg, så kan du vurdere hvordan du velger å se det selv. Det er nemlig stor variasjon i kompleksiteten til kornsirkler også.

Nå ser du imidlertid sint ut, og da bør du ligge unna tastaturet. Det er fort gjort å skrive ting en ikke ønsker å stå for etterpå i slik tilstand. :)
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Slettet av meg
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

BA skrev:
Caramba PPVt skrev:Hvis du ikke kan svare uten å gå til angrep, kan du se til :twisted: å holde deg unna.

Sånn.

Du skjønte ikke at dette var tilsvar til ditt
"Takk, men det ga meg ikke noe fornuftig svar.
Andre?"

Du spurte hvor, og du fikk svar (Begge ganger). TSJEKKIA, KANADA.
Du spurte om de var like avanserte som kornsirkler, og fikk begge ganger svar. Ikke ja eller nei, men forklaring på hvordan trresirklene arter seg, så kan du vurdere hvordan du velger å se det selv. Det er nemlig stor variasjon i kompleksiteten til kornsirkler også.

Nå ser du imidlertid sint ut, og da bør du ligge unna tastaturet. Det er fort gjort å skrive ting en ikke ønsker å stå for etterpå i slik tilstand. :)
Unødvendige spydigheter blir jeg forbannet av. Innrømmer det. Og du av alle bør være forsiktig med slikt. Du som påpeker personangrep bare man antyder noe som helst om dine meninger og holdninger.

Til nå har du altså her på paranormal angrepet min intelligens 2 ganger og det bare i løpet av en uke. Ikke dårlig. :twisted:

De linkene du oppga har jeg sett, vert innom og lest tidligere i denne tråden. De gir meg veldig få svar på hva tresirkler er eller hvordan de har kommet istand. Det står mer skrevet om korn, sand og issirkler enn tresirkler. Og hvis det er all innformasjon som finnes om emnet er det utrolig at noen gidder å bruke side opp og side ned for å diskutere det.

Hvorvidt bildene er falske eller om BLT, KGB eller CIA juger om temaet er totalt uinteresant i første omgeng.

Hvor finnes det tresirkler?
Er de like komlekse som kornsirkler?
Er de like vanlige som kornsirkler?
Er de menneskeskapte de "også" :wink: :roll:

Men dette kan du ikke svare på. Du er mer opptatt av om noen juger eller om bilder er falske og om noen tar lett på bevisene sine eller ikke.

Men du som kan det meste om temaet, du kan vel fortelle meg hvordan de mest komplekse kornsirklene er laget du.? Uten at du henviser til halvgode nettsider som liksom skal være dokumentasjon på at du har rett.

Huff, det er vel best å holde seg unna slike som deg. Blir bare bråk og det er noe jeg ikke liker. Klarer liksom ikke å la være å engasjere meg heller.

Sorry! mitt problem. :cry: ](*,)
Antall ord: 412

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Caramba:
du skrev:Har faktisk aldri hørt om slike tresirkler.
Derfor trodde jeg ikke du hadde lest om tresirklene tidligere, og ga informasjon om disse.
du skrev:Kan noen forklare hvor disse skal ha blitt laget?
Og du fikk svar om at de visstnok var funnet i Tsekkia. Om du ikke er fornøyd med svaret, er det likevel et korrekt svar.

Jeg så selv at det var mye mer informasjon som kunne gis, når du ikke hadde hørt om dem før, derfor ga jeg linker.
Hvis du hadde prøvd den første linken, hadde du sett at den dreide seg tresirkler øverst. Om du heller konsentrerte deg om det lenger ned kan du ikke klandre meg for.

Den andre linken var en bekreftelse på min påstand om at Norsk Kornsirkelgruppe bruker BLT som referanse vedr. tresirklene. Det hadde ingen stor informasjonsverdi for deg.

Dette er neppe all informasjon, men det er hva jeg har funnet om emnet, så det ufattelig at noen vil forsvare dem.

Men når så dette svaret blir møtt med: "Takk, men det ga meg ikke noe fornuftig svar.
Andre?"
Da fikk jeg et inntrykk av at denne spydigheten var personavhengig, og at du ikke hadde svart slik om du hadde fått svar fra andre her.

Intelligensen din vet jeg ikke mye om. Derfor har jeg heller aldri angrepet den.
Dette innlegget var heller ikke personangrep, som du også er veldig opphengt i.
At jeg gikk i teskjemodus, var ufint, men ikke personangrep.

Hvor finnes det tresirkler?
Sannsynligvis ingen steder, men som sagt tidligere, det påstås at de finnes i Tsjekkia og Kanada.
Sirklene i Kanada, er nærmere plassert ved Grand Lake, New Brunswick. Dette hadde du funnet selv, om du hadde vist egeninteresse.
Er de like komlekse som kornsirkler?
Så lenge det er stor variasjon i kornsirklenes kompleksitet, må du spesifisere hvilke kornsirkler du tenker på. Tresirklene i Kanada var perfekte sirkler, akkurat som de enkleste kornsirklene.
Er de like vanlige som kornsirkler?
Neppe, siden de ikke kan dokumenteres.
Er de menneskeskapte de "også" :wink: :roll:
Neppe, for de finnes nok ikke.
Men du som kan det meste om temaet, du kan vel fortelle meg hvordan de mest komplekse kornsirklene er laget du.? Uten at du henviser til halvgode nettsider som liksom skal være dokumentasjon på at du har rett.
Det er ikke så mye jeg kan om temaet. Noe har jeg lest meg til, men mye har jeg også resonnert meg fram til.

Jeg kan ikke si deg hvordan de er laget, fordi det vet jeg ikke, men jeg kan si deg hvordan de kan være laget, fordi så mange andre er laget på den måten.

Hvis du tror nettsidenes kvalitet avgjør troverdigheten, kommer du til å bli lurt mange ganger.
Antall ord: 470

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svart Sol
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2005 02:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Svart Sol »

vel... om d finnes en elite som hemmeligholder info så tror jeg dette kan sies i FLERE saker enn denne... mye som finnes i verdenshistorien som gavner enkelte nasjoner men kan motbevises med nok info,men infoen undertrykkes av media osv... så den kjøper jeg,men hvorfor skulle romvesen lage disse kornsirklene!? om de vil si oss noe kan de vel vise seg offentlig? og det r de "grå" romvesenene som vises i sirklene.. litt rart siden de omtales som onde... om de er onde så burde de holde seg skjult...

men mange av kornsirklene har blitt avslørt som falske,altså ikke laget av utenomjordiske...

hvor har du denne infoen fra om at frø og fluer er død på spesiel måte? er det objektive kilder?
Antall ord: 129
"Fear. Fear attracts the fearful. The strong. The weak. The innocent. The corrupt. Fear. Fear is my ally."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svart Sol
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2005 02:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Svart Sol »

jeg støtter ba... mange her inne tar alt for god fisk... jo sikrere mennesker er jo mer sikkert er d at de tar feil er d noe som heter... skepsis vitner om at man er smart...

enkelte HÅPER at romvesen lager disse sirklene at d er latterlig. tenker da på disse new age folka som ikke tenker men er heelt overbevist...
Antall ord: 63
"Fear. Fear attracts the fearful. The strong. The weak. The innocent. The corrupt. Fear. Fear is my ally."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Manolo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2005 06:49
19

Jaja:)

Innlegg av Manolo »

Det var så mitt første innlegg her på forumet. Ble litt lettere irritert etter å ha lest her en stund, klarte liksom ikke å stoppe meg selv i å registrere meg. Håper at jeg slipper å høre "Hvorfor skal vi høre på deg når du er helt ny".

Først har jeg et spørsmål til BA
Du sier: "Du har fortsatt ikke sannsynliggjort at USA har noen fordel av å hemmeligholde alternativer til olje, som de er så avhengig av å importere fra andre land."
Spørsmålet er enkelt og greit: Tror du virkelig at det i så fall er USA, altså hele landet vi snakker om her? Du skjønner vel at det ikke er de som styrer landet, som bryr seg om hvorvidt de har olje eller ikke? Er ikke deres problem det da!
Har jo hørt endel om Bush sine eierskap i diverse oljefirmaer ikke sant, og det vil jeg gjerne seg deg tilbakebevise som løgn, ok. Ikke ta en "Det er bare tull" greie sånn som du har gjort i dine andre innlegg her hele tiden, please. Tilbakebevis at Bush har rettigheter i Oljefirmaer på en seriøs måte du, sånn at vi gidder å høre på det.

Har nok et par andre spørsmål til deg også BA, hvis jeg gidder å stille dem da.

Forøvrig så er jeg lite interessert i å drøfte om Kornsirkler er fake eller ikke med noen som ikke har vært å sett dem selv eller i hvert fall starter med et åpent sinn. Det er sunt og være usikker på ting, men det er langt fra det å være usikker til det og bare ha det helt klart for seg at en ting er tull, kun fordi man ikke vet om det er sant.

Jeg har som dere sikkert har forstått allerede vært i flere Kornsirkler, men jeg var absolutt ikke overbevist jeg heller før jeg kom dit. Jeg var i England.
Første dagen jeg var der så møtte vi Engleske Militær helikoptere som for det meste var umarkert (Ikke Lov) ca 20 ganger. De hadde noe på seg som lignet på måleinstrument eller lignende. Jeg fikk tatt endel bilder av helikopterene som jeg tenkte å legge ut på nett etterhvert. Tenkte å lage en side om dette faktisk:)

DEn tredje dagen så var vi i en sirkel som vi kalte for det Keltisk Korset. Jeg trodde ikke noe særlig på det med energier i disse sirklene så når folk brukte staver så trodde jeg at de innbilte seg at de rørte på seg og at faktisk var det som skjedde, men jeg skiftet plutselig mening etter å ha prøvd det selv.
Som sagt så trodde jeg ikke noe på det, så jeg ville ikke se ut som en raring heller, så jeg gikk til en annen sirkel enn den de andre var i for å prøve det selv:) Jeg gikk fra utkanten av sirkelen og inn mot midten. Når jeg kom til ca en halv meter før midten så begynte metallstaven og svinge motsatt vei av klokka. Jeg ble litt forbauset og måtte prøve igjen, men det samme skjedde da. Jeg trodde ikke mine egne kontaktlinser å prøvde mange ganger. til og med prøvde jeg å bikke litt på Metallstaven slik at den skulle få litt motstand, men den flyttet seg fortsatt. Syns det var ganske kult dette har og etter det så var jeg litt hekta på dette. Prøvde også og holde hendene mine over midten av sirkelen og den ene hånden ble illrød og til slutt litt blålig.

Vel, dette var lit av det jeg opplevde der borte og jeg skal definitivt tilbake neste år. Skulle egentlig vært der hele sommeren hadde det ikke vært for at jeg har litt ting å gjøre her hjemme også:)

Vel, ok. Kan ikke love at alle mine innlegg blir like lange, men forøvrig kan jeg love at de ikke vil kun inneholde et sitat fra en annen persom også en kjapp linje med en eller annen bortforklaring som kan lett kan finne på TV:)

Det er en kjennsgjerning at folk snakker stygt om det de ikke forstår. Har alltid vært slik:)

Folk som er redde pleier også å gjøre det samme. De tenker: Hva visst alt dette er sant, hva gjør jeg da. Helt vanlig og nekte da selvfølgelig. SÅ vi burde la alle disse menneskene fortsette å gå med skylappene sine for hvis det er meningen at de skal forstå så gjør de det nok engang:)

Mvh
Manolo
Antall ord: 782

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links