Hvorfor konspirasjonsteorier?BA skrev:Nåja. Det finnes nok bevis evt. motbevis, som ikke er kjent for enhver også (innen andre emner), fordi enhver ikke er interessert i emnet, og har undersøkt om det finnes bevis eller motbevis.Caramba skrev:Alle påstander om aliens og alle såkalte motbevis er og blir falske så lenge disse påstandene ikke blir allment kjent for alle og hvermann.
Dette er riktig.Jeg kan skrive lange avhandlinger om forskjellige påstander i UFO saker som omhandler aliens. Så lenge jeg ikke klarer å legge frem håndfaste og allmenne bevis, vil enhver påstand kun være en påstend.
Nei. Ingenting er bevist, men skepsis til aliens er fravær av tro. tro og fravær av tro er ikke det samme.Våre overbevisninger, enten de er for aliens eller de er mot aliens baserer seg på tro. Tro på påstander. Foreløpig er ingenting bevist.
Nei, bevisene finnes ikke, men det finnes mage "bevis". Noen falske, noen misforståtte, og noen fabrikerte.Jeg har mine teorier og kan arbeide og argumentere ut i fra disse. Men, i slike saker er det ingen som bør snakke om beviser. Årsaken er enkel.... De finnes ikke. I hvertfall ikke allment kjent. Å påstå at NASA eller noen andre har beviser er bare påstander så lenge disse ikke er allment kjente beviser.
Konspirasjonsteorier.Snakk heller om teorier og ikke om beviser. Da beviser ikke finnes.
Jeg har en teori om hva som f.eks. skjedde i Roswell, men det er jo ikke nødvendigvis en konspirasjonsteori.
Også sier du at skepsis er det samme som fravær av tro. Den må du forklare nærmere.
Jeg er skeptisk til at mennesket noen gang setter sin for på Jupiters måne Europa. Men jeg tror det er mulig.
Er det fravær av tro?
(hm.... kanskje litt klønete den der)
Caramba