siste gang eg gidder og svare deg blir bare vanskeligere og vanskligere og gidde og svare på slikt.
Så hvorfor skriver du "en som ikke hvet/tror vil aldri godta...."
Og jeg forstår at du ikke har lest hva forskjellen på viten og tro er.
Det var et open setning som satt veldig mange mennesker i samme bås, tvilere mot di som hvet eller tror, selfølgelig finnes det mange mennesker mellom ytter punktene.
Javel, så det var ikke noe slags fakta, men noe du tror. Andre tror ikke på det. Vi registrerer at ens handlinger får konsekvenser både for en selv og for andre, og synes det da ser ut til at vi lever i samme univers.
Eg lever i denne virkeligheten, det er fakta for meg, om du kaller det tro ja så er det fortsatt ikke det samme som at det ikke er fakta. Hvordan forklare for en blind hvordan fargene på naturen er. Du eksistere i en muliteksistens sammen med veldig mye annet og for noen og prøve og forkalre dette er så og si en umulighet...
Kan du da vise til noen andre som bruker slike argument? Kan du finne noen som påstår at vi er alene i universet?
Eg skriver/leser på en del forum og har dikutert dette me flere an deg, og trangsynte folk finnes det nok av, og leg merke til oppe på posten min eg har aldri snakt om at noen benektet liv eg snakte om det var et argument mot høytstående sivilisasjoner. Og det er tatt fra et forum det blei dikuterte akuratt dette.
Vi snakker ikke bare om radiosignaler, men all slags elektronisk støy. Men dette var egentlig bare et sidespor. Det er ikke noe argument for at vi skulle ha oppdaget andres signaler.
Feil,,, for at et radio signal skal vise liv så må det finnes noen form for inteligens i signalet, radio støy genereres i hele universet, så og finne noe signaler i denne suppa av støy må det vere spesiele signaler, elektronisk støy vi genererer her på planeten drukner i bølge suppa og er bare random noise...
Det har eksistert liv på jorden i millioner av år. Vi har hatt en teknologisk sivilisasjon i et par hundre, og i flg. World Watch Institute er vi godt i gang med å ødelegge jorden og våre overlevelsesmuligheter.
Framtiden ser ikke så mye mer positiv ut, for USA, som er den ubestridte største, er mer opptatt av å føre krig på andres bosteder enn å hjelpe de fattigste. Dermed havner vi stadig nærmere en uunngåelig undergang.
Det stemmer det, men vi er bare en sivilisasjon av kansje millionvis der ute tror du virkelig ikke det er noen som er smartere en menneske?