UFO, Kornsirkler & fenomenRomvesnene, hvis de IKKE kommer i fredlige hensikter.

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA skrev:
Asbj. Aamot. PPVt skrev:masse på grunnlag av en misforståelse.
Det du klippet var kanskje litt dårlig ordlagt, men ut fra sammenhengen burde du forstått hva jeg mente med det utsagnet.

At vi ikke har oppdaget radiosignaler fra andre sivilisasjoner er ikke noe argument for at de ikke finnes.
Hehe, Akkurat det jeg mener !

Vi er vanvittige egoister og sannsynligvis trosfanatikere om vi velger å påstå at vi er de eneste levende i universet / kosmos , vi som lever på Jorden.

Det er som å si at det er kun liv i akvariumet mitt !

hehe...

Asbjørn. PPV info Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.

FAQ for det Paranormale

http://www.aa-mot.no . . . SKYPE:SKYPE

BildeSjekk her

phpMyChat på PPV server - Nederst på siden
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
glennwiz
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jun 2005 16:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: gaia

Innlegg av glennwiz »

siste gang eg gidder og svare deg blir bare vanskeligere og vanskligere og gidde og svare på slikt.
Så hvorfor skriver du "en som ikke hvet/tror vil aldri godta...."
Og jeg forstår at du ikke har lest hva forskjellen på viten og tro er.
Det var et open setning som satt veldig mange mennesker i samme bås, tvilere mot di som hvet eller tror, selfølgelig finnes det mange mennesker mellom ytter punktene.
Javel, så det var ikke noe slags fakta, men noe du tror. Andre tror ikke på det. Vi registrerer at ens handlinger får konsekvenser både for en selv og for andre, og synes det da ser ut til at vi lever i samme univers.
Eg lever i denne virkeligheten, det er fakta for meg, om du kaller det tro ja så er det fortsatt ikke det samme som at det ikke er fakta. Hvordan forklare for en blind hvordan fargene på naturen er. Du eksistere i en muliteksistens sammen med veldig mye annet og for noen og prøve og forkalre dette er så og si en umulighet...
Kan du da vise til noen andre som bruker slike argument? Kan du finne noen som påstår at vi er alene i universet?
Eg skriver/leser på en del forum og har dikutert dette me flere an deg, og trangsynte folk finnes det nok av, og leg merke til oppe på posten min eg har aldri snakt om at noen benektet liv eg snakte om det var et argument mot høytstående sivilisasjoner. Og det er tatt fra et forum det blei dikuterte akuratt dette.
Vi snakker ikke bare om radiosignaler, men all slags elektronisk støy. Men dette var egentlig bare et sidespor. Det er ikke noe argument for at vi skulle ha oppdaget andres signaler.
Feil,,, for at et radio signal skal vise liv så må det finnes noen form for inteligens i signalet, radio støy genereres i hele universet, så og finne noe signaler i denne suppa av støy må det vere spesiele signaler, elektronisk støy vi genererer her på planeten drukner i bølge suppa og er bare random noise...
Det har eksistert liv på jorden i millioner av år. Vi har hatt en teknologisk sivilisasjon i et par hundre, og i flg. World Watch Institute er vi godt i gang med å ødelegge jorden og våre overlevelsesmuligheter.
Framtiden ser ikke så mye mer positiv ut, for USA, som er den ubestridte største, er mer opptatt av å føre krig på andres bosteder enn å hjelpe de fattigste. Dermed havner vi stadig nærmere en uunngåelig undergang.
Det stemmer det, men vi er bare en sivilisasjon av kansje millionvis der ute tror du virkelig ikke det er noen som er smartere en menneske?
Antall ord: 470

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

glennwiz skrev:siste gang eg gidder og svare deg blir bare vanskeligere og vanskligere og gidde og svare på slikt.
Uffda. :lol:
Så hvorfor skriver du "en som ikke hvet/tror vil aldri godta...."
Og jeg forstår at du ikke har lest hva forskjellen på viten og tro er.
Det var et open setning som satt veldig mange mennesker i samme bås, tvilere mot di som hvet eller tror, selfølgelig finnes det mange mennesker mellom ytter punktene.
Nei. Det du skrev betyr at alle som ikke vet/tror vil akseptere at andre har opplevelser de selv ikke har.
Javel, så det var ikke noe slags fakta, men noe du tror. Andre tror ikke på det. Vi registrerer at ens handlinger får konsekvenser både for en selv og for andre, og synes det da ser ut til at vi lever i samme univers.
Eg lever i denne virkeligheten, det er fakta for meg, om du kaller det tro ja så er det fortsatt ikke det samme som at det ikke er fakta. Hvordan forklare for en blind hvordan fargene på naturen er. Du eksistere i en muliteksistens sammen med veldig mye annet og for noen og prøve og forkalre dette er så og si en umulighet...
Sikkert, så da bør du kanskje ikke legge fram din tro som fakta her.
Kan du da vise til noen andre som bruker slike argument? Kan du finne noen som påstår at vi er alene i universet?
Eg skriver/leser på en del forum og har dikutert dette me flere an deg, og trangsynte folk finnes det nok av, og leg merke til oppe på posten min eg har aldri snakt om at noen benektet liv eg snakte om det var et argument mot høytstående sivilisasjoner. Og det er tatt fra et forum det blei dikuterte akuratt dette.
Da bør du diskutere dette argumentet i det forumet, og ikke bruke det til å vise hvor dumme skeptikerne er på dette forumet. Ihvertfall ike når du ikke liker å bli motsagt.
Vi snakker ikke bare om radiosignaler, men all slags elektronisk støy. Men dette var egentlig bare et sidespor. Det er ikke noe argument for at vi skulle ha oppdaget andres signaler.
Feil,,, for at et radio signal skal vise liv så må det finnes noen form for inteligens i signalet, radio støy genereres i hele universet, så og finne noe signaler i denne suppa av støy må det vere spesiele signaler, elektronisk støy vi genererer her på planeten drukner i bølge suppa og er bare random noise...
Det er fortsatt et sidespor, men inne i støyen kan man finne regelmessigheter, som indikerer en vilje bak.
Det har eksistert liv på jorden i millioner av år. Vi har hatt en teknologisk sivilisasjon i et par hundre, og i flg. World Watch Institute er vi godt i gang med å ødelegge jorden og våre overlevelsesmuligheter.
Framtiden ser ikke så mye mer positiv ut, for USA, som er den ubestridte største, er mer opptatt av å føre krig på andres bosteder enn å hjelpe de fattigste. Dermed havner vi stadig nærmere en uunngåelig undergang.
Det stemmer det, men vi er bare en sivilisasjon av kansje millionvis der ute tror du virkelig ikke det er noen som er smartere en menneske?
Det er et spørsmål jeg holder åpent. Vi har ikke grunnlag for å tro noe annet enn hva vi ser på jordkloden i dag.
Antall ord: 585

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Jeg har bare en påstand:
Vi er ikke alene.

Uansett om det er ett eller flere univers - så er vi ikke alene.

Det er totalt meningsløst å tro noe slikt.

For de som kjenner til Drakes Furmula; som tar tak i hvor mange soler det finnes i bare vårt univers, hvor mange av disse som har planeter rundt seg, hvor mange som har planeter i en avstand slik at det kan utvikles liv som oss, hvor mange av disse igjen som kan ha mulighet for liv -også videre - så - dersom vi bryter det hele ned til "minste felles multiplum" så blir det likevel flere millioner muligheter for liv.
Antall ord: 110
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

larsrolle PPV skrev:Jeg har bare en påstand:
Vi er ikke alene....
Denne påstanden er det ingen som vil motsi. Så lenge liv har dannet seg på ett sted, og det finnes så mange andre steder det kan dannes, må man være religiøs for å tro at det ikke kan skje andre steder.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Caramba

Innlegg av Caramba »

Sashaian skrev:
>Wiz skrev:
Sashaian skrev:Du har ikke peiling på hva du snakker om BA. Overhodet ikke peiling, what so ever! :twisted:
Han har faktisk rett oftere enn han tar feil.
Ikke i dette tilfellet.

Siden du er så sikker, kan du sikkert argumentere skikkelig for dine påstander.
Eller kanskje ikke? :shock:
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:
Her forteller en marinesoldat hvordan han ble truet til å holde tett.
Lance Corporal Jonathan Weygandt:
US Marine Corps
"'You weren't supposed to be there.' 'You are not supposed to see this.' 'You are going to be dangerous if we let you go.' I thought that they were going to kill me, really…
"They had a Lieutenant Colonel from the Air Force and he did not identify himself. And he told me, 'If we just took you out in the jungle, they would never find you out there.' I didn't want to test him to see if he would really do that so I just said, 'Yeah.' And, he said, 'You have got to sign these papers. You never saw this.' I 'don't exist' and 'this situation never happened.' And if you tell anybody, you will just come up missing…
Her er det flere ting vi ikke vet. Snakker Mr. Weygandt sant? I tilfelle han gjør det, hva så han? Var det f.eks. hemmeligstemplede egne våpen, var det ulovlige metoder for fangehåndtering, vi vet ikke hva dette handler om. Vi vet ikke engang om Lance Corporal Jonathan Weygandt eksisterer.
Joda, han eksisterer. Du kan se bilde av ham på http://www.topsecrettestimony.com/6monthsummary.htm .
Dersom du virkelig gidder å bruke mer energi på å forsøke å dysse ned dette, så kan du jo sjekke opp om mannen eksisterer. For han gjør nok det.
Episoden Weygandt forteller om var et oppdrag han var på, hvor han var vitne til en eggformet farkost som hadde styrtet og satt fast inn i en fjellvegg. Trærne i skogen som farkosten hadde pløyet gjennom på veien ned var smeltet, på samme måte som en varm kniv skjærer gjennom smør. Han forteller enda mer på den 2 timer lange videoen med vitneforklaringer.

Sannheten om utenomjordiske og myndighetenes hemmeligholdelse rundt dette kommer frem om ikke så mange år, så da får du se selv BA.
Den som ler sist ler best :wink:

Testimony of 60 Government & Military Witnesses from the book "Disclosure"
Antall ord: 348

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:Joda, han eksisterer. Du kan se bilde av ham på http://www.topsecrettestimony.com/6monthsummary.htm .
Dersom du virkelig gidder å bruke mer energi på å forsøke å dysse ned dette, så kan du jo sjekke opp om mannen eksisterer. For han gjør nok det.
Episoden Weygandt forteller om var et oppdrag han var på, hvor han var vitne til en eggformet farkost som hadde styrtet og satt fast inn i en fjellvegg. Trærne i skogen som farkosten hadde pløyet gjennom på veien ned var smeltet, på samme måte som en varm kniv skjærer gjennom smør. Han forteller enda mer på den 2 timer lange videoen med vitneforklaringer.

Sannheten om utenomjordiske og myndighetenes hemmeligholdelse rundt dette kommer frem om ikke så mange år, så da får du se selv BA.
Den som ler sist ler best :wink:

Testimony of 60 Government & Military Witnesses from the book "Disclosure"
Tror du på all reklame også, der Dr.Ditttellerdatt med bilde lover gull og grønne skoger? Det er bilde av doktoren der også.
Personer kan diktes opp, og settes bilde på.
Dette var ikke poenget her. Sannsynligvis eksisterer personen, men troverdigheten til siten er såpass svekket at ingenting utelukkes når det gjelder deres vitneerklæringer.

En av episodene er oppklart, det var et fyrtårn, og en løgner er avslørt.
Dette motbeviser ikke teorien om at UFO'er er utenomjordiske romskip, men det beviser at Disclosure Project ikke er seriøse eller redelige. Velg selv.

Sannheten om disse "utenomjordiske" er framme allerede. Den bare er så kjedelig at ikke alle vil tro på den.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Her var det mange usaklige og kverulerende innlegg må jeg si.

(Sett fra mitt synspunkt selvfølgelig. Jeg kan ikke dokumentere eller bevise det, ei heller motbevise eller argumentere for eller mot. Utover dette er det en enkel påstand basert på hypoteser og ingen fakta foreligger, og det er ikke utført noen teoretiske eller praktiske forundersøkelser med vitenskapelige motiv eller undertoner. Det er enkelt og greit min helt egen personlige mening jeg gir uttrykk for)

For så å svare på innlegget:

Selvfølgelig er "aliens" vennlige og bare vil oss vel. Dette vet vi jo av egen erfaring. Menneskene har da aldri reist noen steder uten andre motiver enn å være snille, greie og hjelpsomme.

Tenk bare hvor flinke vi har vært til å reise rundt på jorden for å spre den "eneste rette lære" og "dele på ressursene" osv osv ..... :roll:
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Dan skrev:Her var det mange usaklige og kverulerende innlegg må jeg si.
Og dette bringer debatten inn på sporet, mener du?

Du får vise til hva som er usaklig da, ikke bare slenge fram beskyldninger uten noen adresse. (Beklager lite tålmodighet, men stadige angrep om usaklighet blir man lei av, når aldri noen vil underbygge disse.)
(Sett fra mitt synspunkt selvfølgelig. Jeg kan ikke dokumentere eller bevise det, ei heller motbevise eller argumentere for eller mot. Utover dette er det en enkel påstand basert på hypoteser og ingen fakta foreligger, og det er ikke utført noen teoretiske eller praktiske forundersøkelser med vitenskapelige motiv eller undertoner. Det er enkelt og greit min helt egen personlige mening jeg gir uttrykk for)
Og alle likheter med eksisterende eller tidligere eksisterende personer er bare tilfeldigheter, og det er ikke skrevet til forkleinelse for noen kultur-, religion- eller statstilhørigheter. :)
For så å svare på innlegget:

Selvfølgelig er "aliens" vennlige og bare vil oss vel. Dette vet vi jo av egen erfaring. Menneskene har da aldri reist noen steder uten andre motiver enn å være snille, greie og hjelpsomme.

Tenk bare hvor flinke vi har vært til å reise rundt på jorden for å spre den "eneste rette lære" og "dele på ressursene" osv osv ..... :roll:
Hva er din mening da? Og hvorfor mener du det? Jeg oppfatter innlegget over som sarkastisk, og ikke som din mening.
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

Hvorfor så agressiv? Følte du deg truffet ... :D

[edit: la inn smiley - hadde HØY sarkasme- og ironifaktor]
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Dan skrev:Hvorfor så agressiv? Følte du deg truffet ... :D

[edit: la inn smiley - hadde HØY sarkasme- og ironifaktor]
Nei, jeg føler meg ikke truffet, men
jeg skrev:(Beklager lite tålmodighet, men stadige angrep om usaklighet blir man lei av, når aldri noen vil underbygge disse.)
og jeg skrev:Hva er din mening da? Og hvorfor mener du det? Jeg oppfatter innlegget over som sarkastisk, og ikke som din mening.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Caramba

Innlegg av Caramba »

Alle påstander om aliens og alle såkalte motbevis er og blir falske så lenge disse påstandene ikke blir allment kjent for alle og hvermann.

Jeg kan skrive lange avhandlinger om forskjellige påstander i UFO saker som omhandler aliens. Så lenge jeg ikke klarer å legge frem håndfaste og allmenne bevis, vil enhver påstand kun være en påstend.

Våre overbevisninger, enten de er for aliens eller de er mot aliens baserer seg på tro. Tro på påstander. Foreløpig er ingenting bevist.

Jeg har mine teorier og kan arbeide og argumentere ut i fra disse. Men, i slike saker er det ingen som bør snakke om beviser. Årsaken er enkel.... De finnes ikke. I hvertfall ikke allment kjent. Å påstå at NASA eller noen andre har beviser er bare påstander så lenge disse ikke er allment kjente beviser.
Snakk heller om teorier og ikke om beviser. Da beviser ikke finnes.

Caramba
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Stitch
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2005 13:47
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordaførr

Innlegg av Stitch »

Caramba skrev:Alle påstander om aliens og alle såkalte motbevis er og blir falske så lenge disse påstandene ikke blir allment kjent for alle og hvermann.

Jeg kan skrive lange avhandlinger om forskjellige påstander i UFO saker som omhandler aliens. Så lenge jeg ikke klarer å legge frem håndfaste og allmenne bevis, vil enhver påstand kun være en påstend.

Våre overbevisninger, enten de er for aliens eller de er mot aliens baserer seg på tro. Tro på påstander. Foreløpig er ingenting bevist.

Jeg har mine teorier og kan arbeide og argumentere ut i fra disse. Men, i slike saker er det ingen som bør snakke om beviser. Årsaken er enkel.... De finnes ikke. I hvertfall ikke allment kjent. Å påstå at NASA eller noen andre har beviser er bare påstander så lenge disse ikke er allment kjente beviser.

Caramba
Enig! Jeg tror det ikke før jeg får se det!
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Caramba skrev:Alle påstander om aliens og alle såkalte motbevis er og blir falske så lenge disse påstandene ikke blir allment kjent for alle og hvermann.
Nåja. Det finnes nok bevis evt. motbevis, som ikke er kjent for enhver også (innen andre emner), fordi enhver ikke er interessert i emnet, og har undersøkt om det finnes bevis eller motbevis.
Dette er riktig.
Nei. Ingenting er bevist, men skepsis til aliens er fravær av tro. tro og fravær av tro er ikke det samme.
Nei, bevisene finnes ikke, men det finnes mage "bevis". Noen falske, noen misforståtte, og noen fabrikerte.
Konspirasjonsteorier.
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links