Jeg føler at denne [sannsynlige] forklaringen deres liksom ikke holder helt inn jeg, da..
Der det først og fremst skurrer, er at det i løpet av månens eksistens har kræsjlandet et gudjammerlig antall asteroider (spesielt i solsystemets 'yngre dager' var det jo liksom ikke måte på til bombardement på disse himmellegemeene), liksom asteroider og kometer har krasjlandet overalt ellers. Videre må det tas med i betraktningen: A) At månen ikke har noen atmosfære som tar av for noe som helst, i motsetning til slik som f.eks her på jorden, hvor det meste brennes opp i det det bryter igjennom atmosfæren (-og danner stjerneskudd), gjør at alt treffer bakken uten fartsbrems underveis. B) Den nevnte mangel på atmosfære gjør at det heller ikke finnes noe vind, i tillegg til at det er temmelig dødt geologisk sett, for å si det sånn, slik at det som visker ut sporene etter disse sammenstøtene her på jorden er praktisk talt ikkeeksisterende på månen.
Ergo syntes det i mine øyne rart at det kun er oppdaget denne ene flekken hvor den antatte reaksjonen skal ha funnet sted. Jeg mener.. Her skal jo i bunn og grunn alt av sår fremstå som om de skjedde i går, så at det kun skal være her av all den delen av måneflaten som er blitt tatt nærmere i øyesyn den er blitt truffet hardt nok med nok varmeutvikling osv, blir for drøyt til at jeg klarer å kjøpe det sånn uten videre..
Selvsagt kommer mineral- og alskens annet av kjemiske sammensetninger som treffer hvem, osv også inn i bildet, men alikevel.. Det er ikke tvil om at det har landet et utall av samme slag opp igjennom..
Jeg sier ikke at denne 'mystiske' substansen ikke er forårsaket av et nedslag, jeg tror bare det eventuelt må være noe mer til historien enn som så. - Og det som må sies å være faen ved at jeg har oppdaget huller i hypotesen, er at da er det selvsagt ikke dette alene forskerne/astronomene tar utgangspunkt i mht å finne ut av hva det er, for å si det sånn (haha), -noe som igjen peker i retning av en eller annen fortielse..