madjava skrev:Og du veit kva di har opplevd? Kan du med sikkerhet vite om dette er noko di har opplevd, eller kan det være fri fantasi på bakgrunn av brudstykker som bevisstheten har satt saman? I mange tilfeller er bedøvelsen av ein slik art at pasienten er i stand til å overvære operasjonen, kanskje bruddstykker viss bedøvelsen sku slå di heilt ut og ikkje virka som den skulle. Om pasienten da husker eit fantasiprodukt eller noko reellt veit vi ikkje svaret på enda. Noko anna er menneskets evne til å pynte på sannheten, til å lyge osv. Kanskje dette studiet kjem fram til eit svar på det du tydeligvis er overbevist om? Det kan jo fort vise seg å være du som er trangsynt...HappeTittenTooYouNow skrev:Altså, det jeg prøver å "banke" inn i ditt trangsynte bevisthet, er at : DE SOM ALLEREDE HAR OPPLEVD SLIKE NDO, OG KOMMET TILBAKE OG FORTALT, OG BESKREVET DIVERSE UTSTYR SOM ER BRUKT UNDER INNGRPET, HAR DA FOR POKKER OPPLEVD EN HENDELSE DE IKKE ER I STAND TIL Å FINNE EN FORNUFTIG FORKLARING PÅ... DE LÅ I KOMA... BORTE VEKK... VIRKET IKKE.,.. Og, så forteller du da til den personen, at det DENNE personen har opplevd... ÆKKE TILFELLE..???? Din bevisthet var ikke der????
Uannsett er eg fri til å meine og tru det eg vil om bevissthet og dertil muligheten for "ut av kroppen"-opplevelser.
Jeg selv har ligget på operasjonsbordet nå nylig, der jeg fikk et forheng forann meg, så jeg ikke skulle være istand til å se noe som helst av inngrepet.
Det var helt umulig for meg å se hva de drev med, ifra min possisjon der jeg lå..
Nei, jeg opplevde IKKE UKO, men de som har opplevd, har observert sin egen kropp i fra oven, og kunne beskrive diverse detaljer som skjedde under inngrepet, som disse personer ikke kunne vite ute å ha "sett" noe....
Som skrevet tidligere, er gjort det så mange obsrvasjoner på dette omerådet, som endelig førte til en reel l studie. Det er jo en grunn til at vitenskapen endelig tar til fornuft, og prøver å finne ut av disse episoder, og ikke bare prøver å dysse ned slike hendelser.
NDO og UKO, har vært beskrevet i bøker og tidsskrifter siden tidens morgen..
Leger i fra 1800 tallet har skisset opp tegninger og forklaringer av NDO og UKO, slik de har forstått av sine pasienter som "kom" tilbake og fortalte om sine opplevelser..
Noen av de beskrevne tilfeller i nyere tid, så var det overhode ingen hjerneaktivitet under inngrepet, ennå kunne pasienter fortelle om hendelsen, og diverse detaljer.
Hvordan kan det skje, når hjernen var "slått av"??
MVH: Happe....