Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderUforklarlige hendelser da jeg var liten!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TonyM88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 29 Nov 2009 21:56
14

Uforklarlige hendelser da jeg var liten!

Innlegg av TonyM88 »

Hallo!

Jeg vil dele noen av mine opplevelser som jeg ikke kan forklare på noe logisk vis. Det er bestemt 2 hendelser jeg har bitt meg i merke.

1. hendelse, i perioden 1998-99 en gang:
Jeg var ca. 10 år gammel og var ikke spesielt redd for mørket og alt det der. Jeg hadde da på denne tiden rom i 2 etg. i huset. Jeg sovnet alltid fort hvis jeg lå vendt med ryggen ut i rommet og så inn i veggen. Men det var ved en hendelse jeg opplevde at det var noen i rommet. Døren var lukket og ingen kunne være i rommet tenkte jeg. Jeg begynte å kaldsvette ned langs ryggen min og følte at det som var i rommet kom nærmere meg. Pulsen min økte og jeg prøvde å snu meg rundt, men var stiv av skrekk. ''Det'' kom nærmere og til slutt helt inn på meg og jeg kjente noe kaldt ta på skulderen min. Av ren refleks bråsnudde jeg meg rundt og så ut i et tomt rom. Jeg visste ikke hva jeg skulle tro.
Senere fikk jeg rom i kjelleren av huset. Var kjempestolt av å få rom ved siden av min eldre stebror. Jeg hadde ikke problemer der i starten. Men jeg følte alltid at det var noe ute i gangen i tilknytning til rommet. Jeg tørte aldri mer å sove med ryggen vendt ut i rommet og fortsetter med dette den dag idag.

2. hendelse, i perioden 2000-01 en gang:
Faren min flyttet inn med min stemor og de bodde i et eldre hus ifra midten av 1850-tallet. Huset var ikke gammelt sett utenfra. Men det var opprinnelig en gammel tømmerhytte som var flyttet ifra Skoppum i Vestfold ned til Horten. Deretter ble det bygd på panel utenpå tømmeret og bygd ut videre på huset.

Jeg hadde i tiden mellom min første ekle hendelse blitt mer redd for mørket og slike ting. Så alltid for meg ting som kunne dukke opp, selv om jeg bare fantaserte meg det.

I dette huset likte jeg meg ikke i det hele tatt. Jeg satt ofte oppe sent med fatter'n og så på tv. Men det hendte at han la se tidligere enn meg og jeg blei oppe litt lenger. Det angret jeg alltid på fordi jeg måtte slå av lysene og gå opp trappen til soverommet som var den verste delen. Jeg listet meg opp og løp den siste biten til soverommet som jeg delte med min yngre bror for tiden. Jeg la meg i sengen og passet alltid på å ha et blikk på døra. Av en eller annen grunn følte jeg at det var noe jeg ikke kunne slippe av synet. Jeg hørte ofte lyder om nettene i trappen. Som om det var noen som gikk opp og imot døra til rommet og stoppet rett før man skulle ta fatt i dørhåndtaket. Pulsen steg og jeg svettet og kikket på dørhåndtaket. Bare ventet på at det skulle komme noen inn. Men det skjedde aldri noe mer enn det. Alltid når jeg skulle på do om natten turde jeg ikke gå alene fordi i enden av gangen var det vaskerommet som lå der hvor den gamle trappen pleide å gå opp til 2 etg. Jeg følte meg alltid uvel i nærheten av dette rommet.


Jeg ender nå mine historier. Jeg liker å lese om spøkelser, jeg trur på noe mer mellom himmel og jord. Selv om jeg er lettskremt og sover ikke på mange kvelder etter en ille skrekkfilm. Men man blir jo nysgjerrig. :mrgreen:
Antall ord: 617

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
st3ne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 19 Nov 2009 23:12
14

Re: Uforklarlige hendelser da jeg var liten!

Innlegg av st3ne »

Detter akkurat det samme som jeg har opplevd flere ganger. Og da særlig forrige sommer. Høres ut som om det er energier rundt deg. Kan ha noe med deg å gjøre, eller at det er tilfeldig siden har flyttet. Jeg fikk heller ikke sove en hel sommer pga det samme. Det med at du følt edu måtte ligge med ryggen til og at du hele tiden brått snur deg fordi du bare føler at det er noen der. Jeg også så kjapt som en reflesk til døra. Sovnet ikke før solen begynte å stå opp igjen. Hver natt. Fikk et medium til å se på det og hun bekreftet at det bodde noen fler i huset vårt. Som forøvrig var ganske nytt. Hun mente det var en mannskikkelse som "passet på meg". Våknet flere ganger og kaldsvettet akkurat som du sier. Du kan selv få energien vekk, eller hvertfall prøve. Du tenner et lys, tar det med deg dit det plager deg mest, og snakker enten høyt eller tenker, og forklar at du som eventuelt er her, må gå fordi du gjør meg redd og får meg til å føle meg utilpass. Si det på en ordentlig og behersket måte. Dette gjorde mamma for meg, hun hadde fått beskjed av meduimet å gjøre det, jeg turte ikke! Etter det hadde jeg litt problemer med det,men roet seg etterhvert. Det er borte nå.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Uforklarlige hendelser da jeg var liten!

Innlegg av kristiane »

Jeg har også opplevd et slags nærvær som trådstarter forteller.Det skjedde for 3 år siden. Det skjedde etter at jeg hadde lagt meg og skulle sove.Hørte noen som ruslet fram og tilbake i gangen utenfor soveromsdøra mi og jeg hørte liksom et slags sukk.Deretter merket jeg bak lukkede øyne at døra inn til soverommet mitt gled litt opp(Det var nemlig lys ute i gangen,og det ble noe lysere inne på rommet). Iallefall en sterk opplevelse. Men du kan som sagt be om at du vil ha fred,det hjelper :)
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kariackles
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 03 Okt 2015 12:59
8
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Farsund
Blitt takket: 4 ganger

Re: Uforklarlige hendelser da jeg var liten!

Innlegg av kariackles »

Har også opplevd noe slikt med ryggen vendt mot rommet og noen har strøket meg på armen når jeg har vært trist og lei meg og det kanskje har vært ett par tårer
Antall ord: 38
have a great purpose in life and discover great things

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links