Tom_33 skrev:Nei...egentlig ikke, jeg er overhodet ikke skeptisk til fenomener av noe slag for slik jeg ser det er faktisk ALT mulig, jeg er skeptisk til mennesker fordi mye av det de påstår umulig kan stemme overens med "virkeligheten" slik jeg ser den. ;-)
Ja hva er virkeligheten?
Jeg ser gjennom tråden her at det er mange bastante meninger om både det ene og det andre. For meg virker det som at "lest er sant" - eller "fornemmet er sant"?
Sannheten er at ingen av oss her inne "vet".
Vi antar, har teorier, tror, "ser" og antar igjen.
Jeg tror alle av oss har en større eller mindre tro på at det finnes en åndeverden, men der stopper også all enighet.
Vi skaper vår egen virkelighet i denne verden, hvorfor skulle vi ikke skape vår egen virkelighet om åndeverdenen?
Medier "ser" mere enn oss vanlige - men hva de ser kan også være farget av hva "vi ønsker å se". I alle fall når det gjelder hjelpere.
Jeg har lest en eller annen plass at det skal mye energi til, fra en ånd, før denne klarer å vise seg på vårt frekvensområde. Derfor "ser" man mange ganger bare diffuse ansikter og skjelden hele kropper.
At disse synene kan bli tildels skremmende, for mange, kan jo også bero på at ånden ikke klarer å manifistere seg godt nok, til å vise seg slik du ønsker å se den.
Vi hører flere ganger snakk om overdimensjonerte øyne, noe som kan være skremmende i seg selv.
Kanskje øynene er lettest å manifistere fra åndenes side?
Men som tidligere sagt, dette er egentlig bare tanker om en virklighet. Hverken jeg eller andre har svaret.
Å snakke om åndeverdenen blir som å plukke sammen fragmenter av NDO og sette sammen en teori.
Foreløpig tror jeg ingen av oss har sannheten - så slutt å være bastant