Men hvorfor er vi så raske til å tro at alle vil lure oss? Har det da med at man ikke har helt rent mel i posen selv?jeditrond skrev:Uten å rakke ned på din oppfatning av videoene, så er det ikke så vanskelig å fikle til videoer i dag om man har rette kunnskapen og programvaren, inkl. det å lage en film med havfrueliknende vesner som svømmer nær overflaten. Det vil dog koste en del arbeid og tid for å få det til å se ekte ut, men om man greier å selge videoen til en eller annen godtroende tv-stasjon for en hyggelig pris har man jo lagt gullegget samt at man kan selge historien sin til sladrepressen senere med et eksklusivt intervju om hvordan man "lurte verden trill rundt"Mystical skrev:Havfruer er vel ikke det jeg interesserer meg for men jeg kan vel gidde å slenge på en video til;
https://www.youtube.com/watch?v=FPVsy43qVPs
Det skal vel gå an å se om noe er photoshoppet skulle man tro - og jeg har sett mye som ser ekte ut.
Jeg så en gang en video som var tatt fra avstand fra en båt der vannet var så blankt at man kunne skjelne at det faktisk var havfruevesener (tro det var minst to, slik jeg husker). Det som skilte dem fra mennesker som kler seg ut var den utrolige farten de beveget seg med. Det var dessuten langt ute på dypet (men de svømte nær overflaten) og de svømte en lang strekke noe som hadde vært vanskelig å kopiere for et vanlig menneske ikledt kunstig spol.
Det hadde dessuten vært så og si umulig å photoshoppe det inn slik at det så så naturlig ut.
Det er slike ting jeg har i bakhodet når jeg ramler over videoer som viser "ekte" havmennesker, chupacabraer, aliens osv. At noen av disse finnes ser jeg på som en mulighet forsåvidt, men har ennå til gode å komme over en sak hvor ting overbeviser meg godt nok. Dessverre.
Du Jeditrond du driver jo med aktiviteter som i manges øyne er kontroversielle; husrens og kommunikasjon med ånder og småfolk etc. er jo ikke vanlige ting!
Lurer du folk?
Og om ikke, hvorfor er du så skeptisk til andre?
Jeg har ikke særlig greie på fotoshopping selv og har heller ikke det spor lyst/behov for å lage en forfalskning så langt i livet.
Men jeg har hørt flere si at det er mulig å se at noe er fotoshoppet inn. Min datter som er mere til racer på PC og digitale ting enn meg sier hun straks ser at noe er fotoshoppet.
Ingen skal i alle fall få meg til å tro at det er lett å photoshoppe et videoopptak.