Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNASA hevder..

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

Bearchild skrev:Men om ikke annet,- i tråden jeg opprettet tidligere om disse Disclosureprosjektene har jeg i hvertfall kopiert og limt inn listen over en del av de som er med på prosjektet og som har bidratt til vitnemål osv. "En del av" fordi det er flere som har meldt seg på i ettertid samt at det fortsatt er en del som ønsker å være anonyme.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 33&t=25435
Ja, jeg leste det du la ut den gangen :)
Antall ord: 87
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev:
Bearchild skrev:Men om ikke annet,- i tråden jeg opprettet tidligere om disse Disclosureprosjektene har jeg i hvertfall kopiert og limt inn listen over en del av de som er med på prosjektet og som har bidratt til vitnemål osv. "En del av" fordi det er flere som har meldt seg på i ettertid samt at det fortsatt er en del som ønsker å være anonyme.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 33&t=25435
Ja, jeg leste det du la ut den gangen :)
Men du sier over her-
Jeg syns det er veldig vanskelig å ta stilling til troverdigheten i påstandene, som flagrer rundt på nettet, om at den og den høyt ansatte der og der har avslørt befatning med utenomjordisk. I første omgang setter jeg et stort spørsmålstegn ved ektheten.
Om man ikke kan/ vil/ orker å se igjennom pressekonferansene og alt dette vil det ihvertfall være relativt enkelt å kikke nærmere på (ihvertfall noen av) disse navngitte personene. Kanskje noen av de med de høyeste graderingene. Og kan man vurdere hva man tenker om ektheten.
Antall ord: 190
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

Tyrell skrev:Kan også tillegge at en tidligere ansatt offiser i luftforsvaret hevder at man brukte UFOs som en dekkoperasjon for å skjule hemmelige militærprosjekter, spesialagent Richard Doty foret publikum med desinformasjon om UFOs for å forhindre at noen fikk tilgang til klassifiserte hemmelige prosjekter:
http://www.openminds.tv/mirage-men-movie/26515
Nettopp, har hørt/lest det samme - et eller annet sted. Og tatt i betraktning villigheten hos store deler av den amerikanske befolkning til å tro på lite dokumenterte fenomener (jfr. en nylig undersøkelse som viste at rundt halvparten av amerikanerne hadde mer tro på kreasjonismen enn evolusjonslæren), er det ikke utenkelig at det amerikanske militæret kan ha hatt en slik "UFO-strategi", enda så sprøtt det kan virke.

I så fall vil jo muligheten finnes for at de som står fram historier om hemmelig utenomjordisk befatning enten fortsetter denne strategien, eller sjøl tror at militæret har hatt/har en slik befatning. Mennesker kan som kjent være svært oppegående og allikevel være overbevist om ting andre vil oppfatte som høyst urealistiske.
Antall ord: 184
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

Bearchild skrev:Men du sier over her-
Jeg syns det er veldig vanskelig å ta stilling til troverdigheten i påstandene, som flagrer rundt på nettet, om at den og den høyt ansatte der og der har avslørt befatning med utenomjordisk. I første omgang setter jeg et stort spørsmålstegn ved ektheten.
Om man ikke kan/ vil/ orker å se igjennom pressekonferansene og alt dette vil det ihvertfall være relativt enkelt å kikke nærmere på (ihvertfall noen av) disse navngitte personene. Kanskje noen av de med de høyeste graderingene. Og kan man vurdere hva man tenker om ektheten.
For all del :)

Nå lanserer jeg jo i tillegg en annen innfallsvinkel til det hele i innlegget over her, som svar til innlegget fra Tyrell.

Men jeg syns uansett det er vanskelig å ta skikkelig stilling til disse stå-fram-historiene :dontknow
Antall ord: 143
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev: Men jeg syns uansett det er vanskelig å ta skikkelig stilling til disse stå-fram-historiene :dontknow
Men jeg vil at flere skal se nærmere på det.. sånn at det går an å ta utgangspunkt i det de faktisk sier i videre diskusjon! 8)

Jeg er åpen for alternativer men da må man jo ha noe konkret å finne alternativer til. Akkurat nå blir vi egentlig sittende og snakke om to forskjellige ting. :lol:
Men hvordan det enn ligger an er det mye som tyder på at informasjon blir tilbakeholdt. Om det så "bare" er at UFOer er en amerikansk forsvarsgreie.

.. og hvis UFOer er et amerikansk leketøy sitter de helt klart på informasjon om teknologi ukjent for resten av jordas befolkning mtp beskrivelse av manøvre og hastighet på disse tallerkensakene. Ikke ser jeg hvor ET`en til Dr. Greer passer inn heller. :p
Antall ord: 144
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

[quote="Bearchild"]Men jeg vil at flere skal se nærmere på det.. sånn at det går an å ta utgangspunkt i det de faktisk sier i videre diskusjon! 8) [quote]

Jeg har absolutt forståelse for ønsket ditt :)

Sjøl har jeg ikke så mye å legge til inntil videre - men vi får vel tro andre kan ha det?
Antall ord: 60
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Bearchild »

Poenget mitt er at jeg er åpen for andre synspunkter men at jeg synes det blir litt dumt å være uenig i eller ha mindre tiltro til uttalelser man ikke engang har hørt. Men jeg skjønner at du forholder deg til temaet og ikke nødvendigvis påstandene i seg selv. :)
Antall ord: 53
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Tyrell »

Det er nok ikke et enten eller svar på UFO fenomenet, vi har ingen bevis på at alle UFOs er hemmelige militærprosjekt og siden de er uidentifisert så vet vi ikke, det kan like gjerne være noe som ikke har en jordisk opprinnelse samtidig med at det foregår test av hemmelige prosjekter rundt militæranlegg som tolkes som noe utenomjordisk og det er jo tydelig at UFOs ble brukt som en avledningsmanøver av forsvaret ifølge artikkelen.

Jeg har sett disse vitneutsagnene fra Citizen Hearing on Disclosure fra 2013, men husker ikke alt som kom frem her, men å forvente at vi skal tro på uttalelsene til den tidligere forsvarsministeren Paul Hellyer sine historier om "Tall Whites", forskjellige raser, påstander han tror på selv og uten noen som helst bevis blir vel litt for drøyt.

Han nevner blandt annet "UFO etterforsker" Linda Moultan Howe i videoen, som i 1983 fikk se et dokument som blandt annet beskriver et møte mellom amerikanske myndigheter og utenomjordiske, problemet er bare at denne informasjonen kom fra et møte mellom spesialagent Richard Doty og Howe :-o
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av UFO »

"Tyrell"
For det første, det er veldig interessant å diskutere dette.

Tenker på den UFO opplevelsen du og din mor hadde - var det ikke på tildig 70 tall.
Den var jo utrolig spennende. Det jeg har litt vanskligheter med å tro er om noe land allerede på den tiden hadde slik "high tech" som dette må ha vært. Om de hadde det, hva har de i dag, og hvordan har de klart å utvikle dette. Har de fått hjelp, eller har de klart det på egenhånd. En annen ting er jo at de tilsynelatende ikke tar denne teknologien i bruk hverken i krig eller sivilt / romfart. Det går i det tradisjonelle. Raketter, vanlige fly, etc. Mao. gammel teknologi. (Ihvertfall når man tenker fremdriftsystemer, antigravitasjon ol.). Vi forbrenner fossilt brennnstoff an mass. Samtidig jamrer verden seg for miljøet og all forurensingen. Det er noe som ikke rimer.

Det blir mange spørsmål stille seg, og igjen undrer jeg meg på nasa opp i det hele. Hva er egentlig deres rolle. :dontknow
Antall ord: 174
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Bearchild »

Tyrell skrev: Jeg har sett disse vitneutsagnene fra Citizen Hearing on Disclosure fra 2013, men husker ikke alt som kom frem her, men å forvente at vi skal tro på uttalelsene til den tidligere forsvarsministeren Paul Hellyer sine historier om "Tall Whites", forskjellige raser, påstander han tror på selv og uten noen som helst bevis blir vel litt for drøyt.

Han nevner blandt annet "UFO etterforsker" Linda Moultan Howe i videoen, som i 1983 fikk se et dokument som blandt annet beskriver et møte mellom amerikanske myndigheter og utenomjordiske, problemet er bare at denne informasjonen kom fra et møte mellom spesialagent Richard Doty og Howe :-o
Nemlig. At han er involvert- og sier så mye rart som han gjør- er nesten med på å ødelegge hele greia. Jeg klarer bare ikke å ta han alvorlig..
Nå husker jeg ikke eksakt hvor og når han "bidro", men han er jo langt i fra med overalt. Og han er vel også den eneste som drar strikken så langt? Må innrømme at det er en stund siden jeg så mesteparten av disse filmene selv og at jeg langt i fra har sett alle. Det er interessant, men jeg er ikke opphengt i dette at jeg pugger alt utenat. :oops:
Antall ord: 209
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

Re: NASA hevder..

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Fuck NASA.
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Tyrell »

ufo skrev:"Tyrell"
For det første, det er veldig interessant å diskutere dette.

Tenker på den UFO opplevelsen du og din mor hadde - var det ikke på tildig 70 tall.
Den var jo utrolig spennende. Det jeg har litt vanskligheter med å tro er om noe land allerede på den tiden hadde slik "high tech" som dette må ha vært. Om de hadde det, hva har de i dag, og hvordan har de klart å utvikle dette. Har de fått hjelp, eller har de klart det på egenhånd. En annen ting er jo at de tilsynelatende ikke tar denne teknologien i bruk hverken i krig eller sivilt / romfart. Det går i det tradisjonelle. Raketter, vanlige fly, etc. Mao. gammel teknologi. (Ihvertfall når man tenker fremdriftsystemer, antigravitasjon ol.). Vi forbrenner fossilt brennnstoff an mass. Samtidig jamrer verden seg for miljøet og all forurensingen. Det er noe som ikke rimer.

Det blir mange spørsmål stille seg, og igjen undrer jeg meg på nasa opp i det hele. Hva er egentlig deres rolle. :dontknow
UFO fenomenet har jo en svært lang historie, så det er ikke sannsynlig at alle disse UFO observasjonene og de foregår globalt, skulle være noe vi selv har utviklet, derfor er det nok flere forklaringer på fenomenet.

Hva som skjuler seg innenfor det siste i militære prosjekter vet man ikke siden man ikke har innsyn i det, men uttalelser fra Lockheed Martin lederen Ben Rich som var med på å utvikle stealth flyet, kom med i 1993; ‘We now have the technology to take ET home’, selvom det kanskje ikke var bokstavlig ment, kan være et hint om hvor avansert teknologi det er snakk om...

NASA`s rolle er vel å utforske verdensrommet, det er alltids noen som legger mer i eksakte tall uten at det nødvendigvis behøver å bety noe.
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links