Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterNASA hevder..

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Mystical »

Noen i NASA har sjekket You Tube ut - og skjønt at de er "busted" så nå må de ro seg inn!

:haha
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av g.r.y »

Jeg har hylt om dette for så lenge jeg kan huske, og har dermedoxo frustrasjonen ved å bli avfeid med "Joda, det er riktig det. Universet er stort, så hvem vet (he,he).." -utsagn friskt i minnet. -Spesielt frustrerende var det å bli møtt med den greia der da en i 15-16 års alderen hadde sittet og regnet ut antall stjerner for å fremme ens sak (he, he). Derfor er det ekstra artig å kunne minne overbærende familiemedlemmer om dette når nye oppdagelser somtyder på atjeghar hatt rett hele tiden offentliggjørespåløpende bånd :P
Antall ord: 96
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

Via denne artikkelen kan man se hele paneldebatten om man ønsker.
http://www.forskning.no/artikler/2014/juli/397925

Og til de andre greiene:
Jeg ser absolutt ingen grunn til at NASA, amerikanske myndigheter eller "skyggeregjeringer" skulle ha holdt skjult kontakt med/allerede eksisterende bevis på utenomjordisk liv.
Antall ord: 48
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av kråke »

Isan skrev:Via denne artikkelen kan man se hele paneldebatten om man ønsker.
http://www.forskning.no/artikler/2014/juli/397925

Og til de andre greiene:
Jeg ser absolutt ingen grunn til at NASA, amerikanske myndigheter eller "skyggeregjeringer" skulle ha holdt skjult kontakt med/allerede eksisterende bevis på utenomjordisk liv.
Det fins mange grunner til å holde skjult slike ting... Ifølge noen av disse videoene som ligger i en annen tråd her på siden.
Blant annet er det faren for masse - paranoia som kunne følge av at folk fikk vite at utenomjordiske flyr rundt på jorden uten at det er noe man kan gjøre for å stoppe det eller ha kontroll. Spesielt med tanke på Roswell hendelsen i 1947 rett etter andre verdenskrig. En annen grunn er økonomisk; dersom man har tilgang til utenomjordisk og avansert teknologi er det mange muligheter for å tjene mange penger på dette samt ha overlegent militært utstyr.
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

Grunnen til at jeg skriver det jeg skriver, er at jeg ser ikke for meg at de ville klart å holde det hemmelig over noe særlig mer enn høyst kort tid. Vel finnes det mye rart blant journalister, men det finnes også tilstrekkelig mange både seriøse og dugelig dyktige journalister med gode kontaktnett, som ikke ville brukt lang tid, maks. noen få uker på å finne det ut. Det går rett og slett ikke an å holde denslags eksepsjonelle saker skjult for en hel verden i årevis eller tiårsvis. Bare se på diverse avsløringssaker, som har vært. De understreker poenget mitt :)
Antall ord: 106
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Alvejenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 28 Jan 2006 18:17
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Senja
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Alvejenta »

På den annen side så kan man jo spørre seg om det i det hele tatt har vært noe å skjule? For de av oss som leser de hellige skriftene, så skjønner vi jo at det har vært besøk her i lange tider, ja kanskje så lenge menneskene har eksistert.
Antall ord: 54
Mystica Eterna

Carpe diem quam minimum credula postero

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev:Grunnen til at jeg skriver det jeg skriver, er at jeg ser ikke for meg at de ville klart å holde det hemmelig over noe særlig mer enn høyst kort tid. Vel finnes det mye rart blant journalister, men det finnes også tilstrekkelig mange både seriøse og dugelig dyktige journalister med gode kontaktnett, som ikke ville brukt lang tid, maks. noen få uker på å finne det ut. Det går rett og slett ikke an å holde denslags eksepsjonelle saker skjult for en hel verden i årevis eller tiårsvis. Bare se på diverse avsløringssaker, som har vært. De understreker poenget mitt :)
At journalister skal kunne grave fram superduperhemmelige klassifiserte opplysninger tror jeg mindre på. Men i disse disclosure- filmene dukker det jo stadig opp både "whistlers" og dokumenter uten at det blir noe førstesideoppslag av den grunn.

Såvidt jeg vet har ikke dokumentasjonen disclosurefolka kommer med blitt avvist som juks og fanteri? Jeg kjenner mange som himler med øynene over "avsløringene" de stadig legger fram. Hva med den lille utenomjordingen til Steven Greer? Den 13 cm høye skapningen som ble funnet i ørkenen. DNA- tester har faktisk ikke klart å finne ut hva det er. Men hvem bryr seg?

Vi har blitt så indroktinert med at alt som kan jukses med jukses med at vi bare hånflirer av "dokumentasjon". Hadde Disclosureprosjektets påstander blitt mer troverdige om de hadde blitt presentert i VG av en anerkjent journalist liksom?
Antall ord: 250
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av UFO »

Indoktrinert er nok det rette ordet. Og selvsagt latterligjøring. Latterligjøringen har så enorm effekt at folk flest er redd for å bli mobbet og igjen sett rart på. Om de våger å si hva de tror og mener.

Hva som foregår og har foregått på x-antall superhemmelige baser får nok ingen journalist gravet frem på egen hånd. De slipper ikke til. Det skal nok mye til at uvedkommende klarer å "fake" seg inn på slike steder. Men, om en journalist hadde klart det og kommet med sin utrolige historie så vet vi hva resultatet hadde blitt.

Derimot er det tankevekkende når høyt sikkerhetsklarerte mennesker, folk som har jobbet i slike anlegg, kommer med oppsiktsvekkende vitnesbyrd om hva de har sett og jobbet med. Det burde få mange til ikke bare løfte på øynebrynene, men å tenke etter. Avgåtte CIA sjefer som på dødsleiet "tømmer sin samvittghet" rundt emne gjør inntrykk, men det virker som om det dessverre stopper der. Det de beretter er kanskje for utrolig til at den store hop tror på det. Der har de som skjuler dette, og har skjult det i en årrekke, foreløpig et godt kort på hånda, og det vet de selvsagt.

Uansett bobler det over med avsløringer, så før eller siden "renner det vel over" får man håpe.
Sannheten tvinger seg fram. Jeg håper jeg lever når det skjer.
Antall ord: 245
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

ufo skrev:Hva som foregår og har foregått på x-antall superhemmelige baser får nok ingen journalist gravet frem på egen hånd. De slipper ikke til. Det skal nok mye til at uvedkommende klarer å "fake" seg inn på slike steder. Men, om en journalist hadde klart det og kommet med sin utrolige historie så vet vi hva resultatet hadde blitt.[./quote]

Superhemmelige baser handler stort sett om militær forskning og tilhørende aktivitet. Det er nok ikke mye spennende saker der av utenomjordisk karakter.
Derimot er det tankevekkende når høyt sikkerhetsklarerte mennesker, folk som har jobbet i slike anlegg, kommer med oppsiktsvekkende vitnesbyrd om hva de har sett og jobbet med. Det burde få mange til ikke bare løfte på øynebrynene, men å tenke etter. Avgåtte CIA sjefer som på dødsleiet "tømmer sin samvittghet" rundt emne gjør inntrykk, men det virker som om det dessverre stopper der. Det de beretter er kanskje for utrolig til at den store hop tror på det. Der har de som skjuler dette, og har skjult det i en årrekke, foreløpig et godt kort på hånda, og det vet de selvsagt.
Militær- og spion-"bransjen" har sin egen underlige logikk, som mange av oss utenfor bare ville riste på hodet av. Hvis mye av den superhemmelige militære aktiviteten ble avslørt, tror jeg mange av oss ville tenke: Er nå det der noe å holde så forbanna hemmelig? Meningen er selvfølgelig at "fienden" - hvem nå det enn måtte være - ikke skal bli kjent "vår" aller nyeste teknologi, strategi osv., men likevel. Det blir til dels unødvendig strengt hemmelighold ettersom både den ene og den andre parten har spionsystemer, og vet at den/de andre har det samme og vet at de vet ganske mye. Men likefullt må det sjølsagt være superhemmelig :-P
Antall ord: 318
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av UFO »

Isan skrev:Superhemmelige baser handler stort sett om militær forskning og tilhørende aktivitet.

Det er bra at du skriver "..stort sett.." Men det er vel av jordisk karakter du mener.
Isan skrev:Det er nok ikke mye spennende saker der av utenomjordisk karakter.
Og det fikk jeg svar på her :)

Men, mener du med det, at alt av høyt sikkerhetsgradert tjenestepersonell, folk som har jobbet på disse basene, gjør intervjuer og forteller sine oppsiktsvekkende historier gjør dette enten fordi de er lystløgnere, har et stort eksponneringsbehov, er demente, vil tjene penger osv.

Har du ingen "åpning" for at noen av disse snakker sant? Om bare en person om ikke annet ? :mozilla_wink:
Antall ord: 118
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

ufo skrev:Men, mener du med det, at alt av høyt sikkerhetsgradert tjenestepersonell, folk som har jobbet på disse basene, gjør intervjuer og forteller sine oppsiktsvekkende historier gjør dette enten fordi de er lystløgnere, har et stort eksponneringsbehov, er demente, vil tjene penger osv.

Har du ingen "åpning" for at noen av disse snakker sant? En om ikke annet ? :mozilla_wink:
Jeg syns det er veldig vanskelig å ta stilling til troverdigheten i påstandene, som flagrer rundt på nettet, om at den og den høyt ansatte der og der har avslørt befatning med utenomjordisk. I første omgang setter jeg et stort spørsmålstegn ved ektheten.

Dersom det faktisk _er_ slike velansette personer som hevder at det har vært befatning med utenomjordisk, så er jeg mer tilbøyelig til å tro at de kan ha mistolket visse aktiviteter.

Riktignok tror jeg det er lite sannsynlig at vi allerede har hatt utenomjordisk kontakt, men jeg har ikke bestemt meg for at vi ikke har hatt det og dermed basta. Derimot finner jeg det veldig usannsynlig at det skal ha foregått slik det hevdes å ha foregått (hvis det virkelig hadde vært slik kontakt). At det over lang tid har vært den samme uforanderlige situasjonen med rykter, noen personer mer påståelige enn andre, der alt er et uklart annetsted. Det likner altfor mye på andre myter og mange konspirasjonsteorier. Det sies det ene og det andre, men ingen klarer å vise fram noen faktisk kjerne.
Antall ord: 254
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Bearchild »

Isan skrev: Jeg syns det er veldig vanskelig å ta stilling til troverdigheten i påstandene, som flagrer rundt på nettet, om at den og den høyt ansatte der og der har avslørt befatning med utenomjordisk. I første omgang setter jeg et stort spørsmålstegn ved ektheten.
Hvor mange av disse pressekonferansene har du sett og nøyaktig hva ved disse er det du setter spørsmålstegn ved?

Jeg synes disse Disclosureprojectene er veldig interessante nettopp fordi det er så mye militært personell som står fram.
Selvfølgelig må man holde åpent for at disse pensjonerte oberstene, generalene osv osv er sensasjonslystne pr- kåte hurragutter som vil ha det litt moro på sine gamle dager.. men det passer særdeles dårlig overens med moralen jeg kjenner til hos statsansatte.

Hvorfor skal de- som garantert har en god pensjon og et trygt liv- risikere å miste all respekt og ære ved å latterliggjøre seg med å stå fram i verdenspressen og fortelle om små grønne menn fra mars?? Det rimer ikke.
Dersom det faktisk _er_ slike velansette personer som hevder at det har vært befatning med utenomjordisk, så er jeg mer tilbøyelig til å tro at de kan ha mistolket visse aktiviteter.
Igjen.. hvor mange av konferansene har du egentlig sett? :dontknow
Det sies det ene og det andre, men ingen klarer å vise fram noen faktisk kjerne.
Men det er jo akkurat det de gjør! At "kjernen" kan være en konspirasjonsteori er selvsagt en mulighet, men forklaringene de legger fram på hvorfor er faktisk ikke utenkelige. Tvert i mot har de gode argumenter som de underbygger svært så detaljert.
Antall ord: 278
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Isan »

Bearchild, du spør betimelig hvor mange av disse pressekonferansene/videoene jeg har sett. Det er minimalt fordi jeg syns engelsken min er for ordfattig til at jeg får ordentlig med meg hele innholdet. Og da tjener det til lite å bruke halvtimer og timer på å se. Men nettopp derfor prøver jeg å uttale meg relativt lite fastslående. (Noen syns kanskje likevel jeg på denne bakgrunn er for lite forsiktig :) )
Antall ord: 71
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Bearchild »

Da forstår jeg deg bedre. :)
Men om ikke annet,- i tråden jeg opprettet tidligere om disse Disclosureprosjektene har jeg i hvertfall kopiert og limt inn listen over en del av de som er med på prosjektet og som har bidratt til vitnemål osv. "En del av" fordi det er flere som har meldt seg på i ettertid samt at det fortsatt er en del som ønsker å være anonyme.

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 33&t=25435

Når det er sagt er jeg litt ambivalent ifht dette selv. :oops:
Det blir liksom litt for mye av det gode samtidig som det er vanskelig å ikke tro at det må være noe i det.
Antall ord: 118
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: NASA hevder..

Innlegg av Tyrell »

Isan skrev:Superhemmelige baser handler stort sett om militær forskning og tilhørende aktivitet. Det er nok ikke mye spennende saker der av utenomjordisk karakter.
Militær- og spion-"bransjen" har sin egen underlige logikk, som mange av oss utenfor bare ville riste på hodet av. Hvis mye av den superhemmelige militære aktiviteten ble avslørt, tror jeg mange av oss ville tenke: Er nå det der noe å holde så forbanna hemmelig? Meningen er selvfølgelig at "fienden" - hvem nå det enn måtte være - ikke skal bli kjent "vår" aller nyeste teknologi, strategi osv., men likevel. Det blir til dels unødvendig strengt hemmelighold ettersom både den ene og den andre parten har spionsystemer, og vet at den/de andre har det samme og vet at de vet ganske mye. Men likefullt må det sjølsagt være superhemmelig :-P
Kan også tillegge at en tidligere ansatt offiser i luftforsvaret hevder at man brukte UFOs som en dekkoperasjon for å skjule hemmelige militærprosjekter, spesialagent Richard Doty foret publikum med desinformasjon om UFOs for å forhindre at noen fikk tilgang til klassifiserte hemmelige prosjekter:
http://www.openminds.tv/mirage-men-movie/26515

Han påstår også i artikkelen at myndighetene har hatt kontakt med utenomjordiske, men det er ikke enkelt å vite hva man skal tro om noen som hadde som oppgave å spre løgner...
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links