For å sette min mening på spissen: Jeg anser at du bør kutte ut årene og gå til anskaffelse av påhengsmotor, så blir du ikke så sliten i armene.armageddon skrev:I innledningen til denne tråden skrev jeg at sykdom har sin basis i dødsønske og helbredelse sin basis i livslyst, noe som mange av dere reagerte negativt på. Jeg ser problemet med å sette ting så til de grader på spissen, og i det følgende vil jeg gjøre en vri.
Sykdom har sin basis i dødsønske og ond vilje og helbredelse har sin basis i livslyst og god vilje, og det er vel verdt å merke påstanden med en påpekning; den onde, sykdomsfremkallende vilje, eller den gode, helbredende vilje, kommer ikke fra pasienten selv, men utenfra. I sykdom eller legedom har vi å gjøre med to faktorer; pasientens dødsønske og medmenneskers onde vilje, og pasientens livslyst og medmenneskers gode vilje.
Jeg skal forsøke å belyse det ovenstående i fortsettelsen som er like rundt hjørnet.
At du fikk utslett fordi noen brente boka di anser jeg for å være lite sannsynlig, om du da ikke visste det på forhånd og dermed fikk en psykosomatisk reaksjon på at noen satte fyr på noe du hadde puttet mye arbeid og følelser inn i.