Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelse som svarte på telefon?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Potetstappen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2013 01:52
11
Blitt takket: 1 gang

Spøkelse som svarte på telefon?

Innlegg av Potetstappen »

Hei!

Jeg skulle hente kjæresten min her om dagen, så ringer jeg henne alltid på telefon når jeg står utenfor. Men her skjedde det noe nytt. Med en gang jeg slapp "ring til" knappen, så var det noen som tok telefon på andre siden. Jeg ble litt paff, siden det skal egentlig ikke gå an å svare telefon så fort, men jeg tok telefon inn til øret å sa "Hei". Jeg fikk et hei tilbake, men jeg hørte at det ikke var kjæresten min. Det ble et par sekunders stillhet, så sa hun i andre enden "Hvem snakker jeg med?". Uhm, Lars.. svarte jeg, hvem snakker jeg med? Å da ble det lagt på.

Jeg dobbelsjekka at det var kjæresten min jeg ringte, å det var det. Jeg sjekka om det faktisk var en samtale på loggen, men der sto det avbrutt. Som vil si at jeg ikke kom igjennom?

Det som er greia er at mora og mormor til kjæresten min "går igjen" der. Telefonen hennes lå også i gangen der det spøker mest.

Jeg ringte henne med en gang det ble lagt på å spurte om det var stemora som tok telefonen isted? Men hun var hjemme.

Bilde

Der ser dere at det står avbrutt å at jeg ringte henne med en gang etterpå

Bilde

Å her ser dere at jeg har ringt henne bare en gang 14.32. (Hennes 14.32 er min 14.33)

Kan det være at jeg har snakka med mor eller mormor til hun? Skulla gjerne hatt en forklaring på dette.
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jul 2013 19:30
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Spøkelse som svarte på telefon?

Innlegg av Jenny77 »

Det trenger ikke være mer avansert enn at en annen ringte deg, og før du rakk å ringe kjæresten din, svarte du isteden på innkommende til deg. Har du sjekka loggen din for innkommende samtaler?
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Potetstappen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2013 01:52
11
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Potetstappen »

Nei det var ikke sånn at jeg svarte noen. Jeg ringte til hun, så svarte hun med en gang.
Loggen viser kun hun.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Hadde det vært sånn at du hadde fått svart på et innkommende anrop i stedet for å ringe kjæresten din, så hadde jo dette vist seg i loggen. Så jeg vet ikke hva det kan være. Tenkte på det samme som ble nevnt ovenfor her.

Men da kan det jo faktisk virke som du har oppnådd kontakt med noen. Er jo flere som sier at slike apparater er ypperlige for de på den andre siden å benytte seg av når det gjelder dette med energi. Hadde jeg vært deg ville jeg utforsket litt mer, kanskje prøve deg på å ta opptak i gangen hvor du for eksempel stiller spørsmål og ser om du hører noe på opptaket i etterkant. Hadde jo vært kjempe spennende om du fikk noen tegn og kanskje til og med en konklusjon på at det var noen som kom gjennom på telefonen.

Hold oss oppdatert! ;)
Antall ord: 159
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Synergist

Innlegg av Slettet_Synergist »

Kan være så enkelt at det var en feilkobling hos telefonoperatøren.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

I gamle dager hadde vi noe som kaltes for kryss på linja, da kunne flere samtaler havne på samme linje, - slik at per som ringte pål, og eva som ringte nina plutselig hadde gruppesamtale....
alle hørte alle, og kunne snakke med alle...
Noen ganger hørte man bare en samtale, men de i den samtalen hørte ikke deg....
Andre ganger koblet systemet slik at Per som ringte Pål, kom i kontant med Eva som ringte Nina, uten at Pål og Nina ble ringt opp,
- og Per og Eva lurte på hva som skjedde og kunne snakkes om det ....

Teknologiens verden er artig...
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Martine3005
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2011 23:21
13

Innlegg av Martine3005 »

Jeg har opplevd noe lignende for kanskje 10 år tilbake i tid. Jeg snakket i telefonen med en venn og plutselig fikk vi en annen linje inn i samtalen! Jeg ble kjempe redd, men jeg ser jo i ettertid at det kanskje var surr med det elektriske i telefonselskapet og ikke et spøkelse!:) Jeg tror nok det kan være noe lignende hos deg. Vet i hvertfall selv at hvis jeg kommer til feil nr og jeg får vite at det er feil person jeg snakker med så er jeg så kjip at jeg bare legger på!:P Kan jo være meg du har ringt til?
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Okt 2013 23:09
11
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 48 ganger

Innlegg av Mystical »

Jeg er åpen for at det kan ha vært en av de 2 uten kropp som svarte.
Jeg er åpen for det paranormale og har lest historier om "uvedkommende" som har svart folk når man ringer dit, f.eks. den tidligere eieren har svart i stedet for nåværende eier.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Nattstjerne »

Merkelige greier!

Har opplevd noe lignende men det var ikke så tydelig som det du opplevde.Engang jeg pratet med en fyr på tlfonen så var han stille ett sek og da var det noen i bakgrunnen som sa hallo.Så jeg spurte han da om det var noen som tullet men han sa han var helt alene og forstod ikke hva jeg mente.

Har også opplevd at tlf min lever sitt eget liv og ringer opp folk selv om den har ligget helt alene på ett bord uten at noen har vært borti den.Så¨ikke vet jeg :badgrin:
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
netta87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jan 2014 01:49
10
Har takket: 2 ganger

Innlegg av netta87 »

Merkelige greier! :)
Har opplevd noe merkelig nå nylig selv..
Jeg skal (ifølge min venninne), ha ringt 3 ganger til henne på samme kveld, uten at jeg faktisk har ringt..! Som hun sa; du må ha kommet borti en knapp da. Men da hadde det uansett stått på anrops-loggen min på utgående samtaler? Hvilket det selvfølgelig IKKE gjør.. På min venninnes tlf, joda, der har jeg selv sett med mine egne øyne at det STEMMER det hun sier.. Vi snakker begge sant, så HVA kan ha skjedd her?? Anyone? PS: De 3 gangene jeg "skal" ha ringt, er som ubesvarte anrop på hennes tlf. Og som sagt engang ikke på min anrops-logg engang.. Håper på noen svar :o
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

Teknikken spiller oss ofte et puss. I gamle dager, som Asbjørn refererer til, var det titt og ofte at man hadde flere på tråden samtidig. Andre samtaler kom innpå. Det som var litt skremmende var at de i den andre samtalen ikke hørte oss. De snakket i vei og ante ikke at vi hørte de.

(Minner meg litt om tiden i forsvaret og påskriften på telefonene: "Du taler - hvem lytter").

I dag med all digitalteknikk og et ekstremt belastet mobilnett så overrasker det meg ikke at ting kan skje slik som "potetstappen" beskriver.

Det kan virke paranormalt, men også et glipp i dateteknikken som styrer det hele.

Velger å være åpen, og si at begge forklaringer kan være reelle. Spennede er slikt uansett.

En liten digresjon. Husker et par tilfeller hvor jeg løfter av røret, (Nå er vi i tastafonalderen),
og skal ringe et familiemedlem. Og, der er vedkommende "on line" uten at jeg engang har slått nummeret. Forklaringen er vel en 100% match på at vedkommende har ringt meg i samme øyeblikk som jeg har tatt av røret for å ringe. Artig ikke sant. Telepati - tja. Tilfeldighet vil jeg tro her. ;-) Men man vet jo aldri. spes. med nær familie.
Antall ord: 211
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links