Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMothman

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Gjest

- Mothman

Innlegg av Gjest »

Jeg hører aldrig til dem, jeg kjemper mot dem!
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Mothman

Innlegg av Svartepus »

Hjördís skrev:Jeg hører aldrig til dem, jeg kjemper mot dem!
Pfft, det sier de nå alle ;)
Antall ord: 20
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Mothman

Innlegg av xyrea »

Med fanatikere som venner trenger man ikke fiender. :mrgreen:

Hvis jeg virkelig hadde drevet og konspirert skulle jeg ha leid et dusin usympatiske fanatiske tullinger til å spille fiendene mine og komme med totalt latterlige "avsløringer" med enda verre grunner. Så kunne jeg drive på med de onde planene mine i fred, mens gærningene ødela for alle som nevnte konspirasjoner generelt og latterliggjorde seg selv og alle som var enige med dem, og i tillegg fikk alle til å se i feil retning.

Håper du får betalt, Hjørdis.. og at ikke "forskeren" stikker alt i egen lomme. Men det tror jeg han gjør. Av en eller anna grunn ser jeg ikke for meg at han er fattig og lever enkelt.

Jeg kom på en ting, til dere som ikke har gidda å lese om "forskeren": Hvis dere ser for dere en slags gresk versjon av Gry Jannicke Jarlum, bare mer ondskapsfull og rasistisk, så er dere ikke så langt unna sannheten(TM).
Antall ord: 164
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

- Mothman

Innlegg av Svartepus »

Er dette samme fyren som ble kommentert satirisk i en blogg, for så å klage til politiet og få den "skyldige" arrestert? I såfall har han rimelig såre tær og myndighetene godt i ryggen. Den arresterte var skyldig i å ha linket til den satiriske bloggen...

Eller er det han fyren som tydeligvis mottar økonomisk støtte fra høyresiden i politikken og på den måten klarer å leve av å skrive og utgi bøker med ymse innhold?

Kanskje er dette en og samme person? Uansett høres han jo ut til å være rene solstrålen av en ny messias :roll: :lol:
Antall ord: 102
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

- Mothman

Innlegg av Gjest »

Hvor forskeren får penger fra, hva han gjør eller ikke gjør, hva han synes, osv angår meg ikke. Den delen som gjelder nefilim har jeg sjekket med guidene mine og den stemmer. Det er altså historien deres. Men jeg beskjeftiger meg med de nefilim som plager klientene mine, så historien er ikke så viktig for jobben min.

Mange som blir forresten arrestert og anklaget er uskyldige og blir det bare fordi de kommer ut med sannheten og eliten vil stoppe dem, så jeg tror lite av det mediene snakker om.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

- - Mothman

Innlegg av Svartepus »

Hjördís skrev: Mange som blir forresten arrestert og anklaget er uskyldige og blir det bare fordi de kommer ut med sannheten og eliten vil stoppe dem, så jeg tror lite av det mediene snakker om.
Denne personen ville gjerne ha ut sannheten om D. Liakopoulos men ble stoppet av eliten (D. Liakopoulos og myndighetene). Det eneste han hadde gjort var å linke til en blogg der Liakopoulos ble omtalt på en satirisk måte, så ja han var i aller høyeste grad uskyldig.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
12

- Mothman

Innlegg av xyrea »

"Sannhet med modifikasjoner" får en ny mening i disse trådene her... hva som er sannheten krymper stadig. Omvendt proporsjonalt med hvor mye man drar fra om "forskeren", han ble liksom ikke det samme etter at navnet hans ble kjent. :666

Så, guider. Kan man krangle på hva noens personlige Skybert/stemme i hodet sier? Egentlig ikke. Kan man si at Skybert snakker skit? Å ja da, når "Skybert sier" er det ENESTE argumentet noen har igjen for at de har rett, dermed basta.

Bare som et eksperiment, Hjørdis...hvis Skybert ikke finnes, hva ville det gjøre deg til? Og livet ditt? Tør du å tenke så langt som ´hva om guiden min ikke er der, hva om alt bare er meg´?

Du lar deg styres av noe du tror er guiden din, fordi det sier det er guiden din. Hvis du VET det er guiden din, betyr det at den er deg. Hvis den er deg, betyr det at den sier det du vil høre. Så Sannheten din er ingenting annet enn ønsketenkning. Lykke til med å glemme dette.. du kommer til å ville prøve, så det kommer til å bite seg skikkelig fast. Fordi å tenke på å ikke tenke på noe, er det samme som å tenke på det.

Dette er forresten hvordan tradisjonelle forbannelser ofte virker, man planter en ide på en eller anna måte, og så vokser den på egen hånd av forskjellige grunner. Man kan til og med legge til assossiasjoner... "hver gang du skriver om neffiser, vil du huske at guiden din ikke finnes", for eksempel.
Antall ord: 263
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

- Mothman

Innlegg av Gjest »

Jeg aner ikke hva du snakker om, jeg vet ikke noe om denne saken og om den en gang har skjedd i virkeligheten. Men han Liakopoulos har nok veldig lite makt.

Jeg har ingen stemmer i hodet, og kanaliseringene mine gjør jeg med et transemedium. Og at hva guidene sier er sant ser man fordi alt faller på plass i klientenes liv og omstendigheter. Og nei, guider sier ikke hva en vil høre, tvertimot. De er ganske strenge. Virkelige forbannelser gjøres ved å tilkalle demoner og sende dem til ofret. Men da får man også sine egen demon.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

- - Mothman

Innlegg av Svartepus »

Hjördís skrev:Jeg aner ikke hva du snakker om, jeg vet ikke noe om denne saken og om den en gang har skjedd i virkeligheten. Men han Liakopoulos har nok veldig lite makt.
Han har tydeligvis stor makt over deg og dine tanker.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
12

- - Mothman

Innlegg av xyrea »

Hjördís skrev: Jeg har ingen stemmer i hodet, og kanaliseringene mine gjør jeg med et transemedium. Og at hva guidene sier er sant ser man fordi alt faller på plass i klientenes liv og omstendigheter. Og nei, guider sier ikke hva en vil høre, tvertimot. De er ganske strenge. Virkelige forbannelser gjøres ved å tilkalle demoner og sende dem til ofret. Men da får man også sine egen demon.
Så nå snakker de ikke engang til deg, men til noen andre som så forteller deg hva de sier? Da er det jo ikke din guide, det er deres.. og isteden for at du stoler blindt på Skybert, stoler du blindt på noen andre sin Skybert. Er egentlig det bedre? Har du plutselig ingen personlig guide, men er redusert til en slags sekretær for noen som sikkert ser ned på deg fordi de er den som snakker med guidene, mens du bare tar notater? Noen andre sin Skybert OG en tv-predikant som du nettopp påstod er maktesløs, er hele grunnlaget for alt du tror på?

Jeg snakker ikke om klientene dine nå, jeg snakker om sannheten din og dem som forteller deg den. Grunnen til at jeg gjør det, er at du insisterer på å fortelle den videre her.

Forbannelser kan være så mangt, hvis offeret er av typen som gjør jobben sjøl, hvorfor anstrenge seg unødig?
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gjest

- Mothman

Innlegg av Gjest »

Han har ingen makt over meg, og ingen annen for den saks skyld, jeg har selvstendige tanker jeg! Og jeg kan skjelne mellom propaganda og ekte informasjon.

Nei du, de er min guide! Jeg har snakket og snakker med mange guider: alle medarbeiderne mines, klientenes og mine guider. Men med mine guider snakker jeg når jeg får svarene bekreftet av medarbeideren min. Hun er jo mediumet, ikke jeg. Jeg er ingen sekretær og medarbeiderne mine har vurdert meg høyt, siden det er meg som driver ut demonene, ikke dem.

Offeret kan ikke gjøre jobben selv, dvs å bli forbannet eller å forbanne seg selv. Selv kan man bare inngå en avtale.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

- Mothman

Innlegg av Svartepus »

Så godt å se at også Hjørdis er et vanlig dødelig menneske på godt og vondt, med sine irritasjoner og problemer. Vi er alle barn av denne jorden :sunny
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- - Mothman

Innlegg av Diablesse »

Hjördís skrev:Og jeg kan skjelne mellom propaganda og ekte informasjon.

Det virker ikke slik.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
12

- - Mothman

Innlegg av xyrea »

Hjördís skrev:Han har ingen makt over meg, og ingen annen for den saks skyld, jeg har selvstendige tanker jeg! Og jeg kan skjelne mellom propaganda og ekte informasjon.

Nei du, de er min guide! Jeg har snakket og snakker med mange guider: alle medarbeiderne mines, klientenes og mine guider. Men med mine guider snakker jeg når jeg får svarene bekreftet av medarbeideren min. Hun er jo mediumet, ikke jeg. Jeg er ingen sekretær og medarbeiderne mine har vurdert meg høyt, siden det er meg som driver ut demonene, ikke dem.
Definer propaganda, Hjørdis. Jeg vil gjerne høre hva du mener det ordet betyr før jeg diskuterer det med deg.

Medarbeiderne dine, er det mennesker? Sånne av kjøtt og blod, du vet. Som spiser, skiter, får unger etc.. jeg vil gjerne være sikker på at vi snakker om det samme. Men uansett, nå hører du stemmer likevel? Jeg skjønner at du mener du snakker med guidene til x antall andre, men hvordan foregår dette? Av en eller anna grunn er akkurat hvordan du får vite "sannheten" ganske uklart, er det mulig at denne historien også kan ha forandra seg en smule underveis?

Vi kan jo bruke et eksempel her, fra ditt eget forum så du ikke kan påstå at 'mørket' er innblanda: Da du spurte guiden din om å få hjelpe Michael Jackson å finne lyset eller hva du nå mente å gjøre med ham, hvordan foregikk dette? (Til de som er nysgjerrige, Hjørdis fikk ikke hjelpe ham fordi Michael Jackson tydeligvis hadde avtaler eller noe.)
Antall ord: 274

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

pisstern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Jan 2014 13:09
10
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 3 ganger

- Mothman

Innlegg av pisstern »

Og så tilbake til mothman. Hehe. Så the mothman prophecies i går og har jo hørt historier om mothman før.
Filmen var forsåvidt rotete og lite informerende, men det jeg ikke forsto var: er mothman et ondt vesen som bringer død, eller bare en som varsler om død?
Og hvorfor fikk noen av de som så ham øyeskader som ikke ville leges?
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links