Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMerkelige hendelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Vinter8
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Nov 2013 01:46
11

Merkelige hendelser

Innlegg av Vinter8 »

Før enn jeg prøvde ouijaboard på leirskolen med to venner ( hvor glasset etterhvert bevegde seg helt av seg selv uten at vi var nær det) Hadde jeg ikke noe tro på paranormale fenomener, familien min er heller ikke religiøse eller tror på noe paranormalt. Etter det ble jeg veldig nysgjerrig og ville gjerne finne mer ut av det, opp til nå har jeg lest litt rundt på internett og hatt veldig mange merkelige opplevelser, en av grunnene til at jeg skriver her nå. Føler jeg ikke har kontroll i forhold til å vite nok om paranormale hendelser og også i så fall hvis jeg har kontakt med ånder etc hvordan å gjøre det eller bare droppe kommunikasjon i det hele tatt og legge den interessen for å finne ut av det paranormale bak meg.

Jeg har opplevd flere hendelser som jeg ikke kan forklare helt. F eks en hendelse hvor jeg skulle til kjæresten mins familie, hvor en uke før vi kom dit hadde kameraene faren hans hadde satt opp på hytta gått av seg selv. han viste oss bildene, det eneste man kunne se på de var hytten som lå helt urørt uten at noen hadde brytt seg inn eller noe som hadde blitt flyttet rundt på og noe merkelig lys som så ut til å bevege seg rundt i hytten. Har prøvd å søke på bilder på nett men har ikke funnet noe lignende, har dessverre ikke de bildene selv.

Jeg har hatt utallige forskjellige merkelige sammenhenger av ting som har skjedd.. f eks det var en gang jeg glemte å skru av en plate på kjøkkenet hvor jeg drev og kokte noe mat. Jeg hadde veldig dårlig tid og skulle på besøk til bestemoren min. da jeg var hos bestemoren min hadde jeg totalt glemt at gryten fortsatt stod på. bestemoren min da jeg var der ville at jeg skulle skifte lyspærer i huset og batterier i den ene lommelykten hun hadde.. jeg fikk rett og slett ikke til å skifte en eneste lyspære, alle lyspærene jeg skiftet begynte å blinke og gikk igjen med en gang. samt også lommelykten jeg skulle skifte batterier på.. jeg skrudde på den en gang etter at jeg skiftet batterier og den så ut til å funke bra i noen sekunder før lyspæren gikk på den også. senere når vi skulle spise middag hørte vi en lyd i stua hvor mormor trodde det var noe som hadde falt ned, vi gikk inn og så ikke noe som hadde falt ned fra noe sted. litt etterpå gikk brannalarmen i naboleiligheten. Dette kan selvfølgelig også bare være tilfeldigheter men jeg følte på meg da når jeg kom hjem og lurte på og tenkte om det var en ånd eller noe lignende som var litt små frustrert over at jeg nesten tente på huset så den prøvde å si ifra og minne meg på at jeg hadde glemt å skru av platen. Broren min hadde helldigvis kommet hjem før meg, ifølge han lå det heftig med røyk utover huset, og maten var totalt svartsvidd.

Har også opplevd flere ganger at tven og lyspærer ikke har fungert totalt bra. Fra det jeg har erfart nå virker det ikke bare som et vanlig teknisk problem.

Da bestemoren min var døende skjedde det også mye merkelige ting. F eks. det var en gang jeg skulle kjøre til gamlehjemmet, hvor det plutselig var en fugl som hoppet ned fra gjerdet ved vegen og rett ned på midten av veibanen min, den stod og stirret på bilen min mens jeg kjørte mot den uten å se ut til å ville bevege seg, jeg endte med og kjøre rundt den, bilene bak måtte også gjøre det samme. Erfarte også rundt den samme tiden da jeg og noen i familien min kjørte at det plutselig kom en haug med fjær dalende rett forran bilen vår. Fjærene så først ut som aske, men da vi kom nærmere så vi at det var gråsorte fjær som merkelig nok så ut til å ha dukket opp midt i løse lufta. jeg så ikke noe til noen rovfugl eller noe slikt, vet ikke om rovfugler angriper fugler i luften? og om det da kommer så mange fjær? vet ikke om det er mulig at det kom fra noe rede eller noe og blåste opp rett forran oss? Syntes iallefall at det var veldig merkelig.
Jeg opplevde også rundt den tiden utallige fjær som dukket opp her og der, vet heller ikke om det var tilfeldig eller ikke. men flere av gangene virket det iallefall ganske spesielt.

Jeg lurer på om det er noen som har noe mer greie på slikt? Det har ikke bare vært positive opplevelser med hva det nå er eller ikke er.
Endret: Innhold som bryter med spå meg-regelen er fjernet fra innlegget.
Lilja, mod.
Sist redigert av Vinter8 på 10 Nov 2013 22:07, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 840

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Trenger hjelp av medium eller noe lignende i Trondheim

Innlegg av Lilja »

Minner om reglene:
"Spå meg" - og "Heal meg" - innlegg er ikke tillatt.
Innlegg som går på å be andre om å spå en, er ikke tillatt.
Det samme gjelder forespørsler om å få healing. - See more at: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... b2eYK.dpuf

Mvh Lilja, mod.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vinter8
Nybegynner
Nybegynner
11

- Trenger hjelp av medium eller noe lignende i Trondheim

Innlegg av Vinter8 »

ah shit hadde ikke sett det. så bare en lignende men veldig gammel post. Håper alikevel noen har noen synspunkter angående temaet hehe. Har endel jeg lurer på og mye innteressant å komme med.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Okt 2013 06:22
11
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 543 ganger
Blitt takket: 574 ganger

- Merkelige hendelser

Innlegg av g.r.y »

Jeg har ingen erfaring med dette selv, men har lest en del om emnet. Fellesnevneren for stort sett alle informasjonskanaler jeg har kommet over, er imidlertid at dette ikke er noe man skal leke med.
Grunnen til dette, er at man ved a kontakte 'ande-verdenen' ved hjelp av ouija board gjerne nar et slags lavere "level" av denne 'verdenen', -et sted hvor kjansene er store for a treffe pa mindre hyggelige vesner, for a si det slik..
Var jeg deg, ville jeg definitift kontaktet en profesjonell (anerkjent klarsynt) for hjelp.
Antall ord: 91
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Merkelige hendelser

Innlegg av xyrea »

g.r.y skrev:Jeg har ingen erfaring med dette selv, men har lest en del om emnet. Fellesnevneren for stort sett alle informasjonskanaler jeg har kommet over, er imidlertid at dette ikke er noe man skal leke med.
Grunnen til dette, er at man ved a kontakte 'ande-verdenen' ved hjelp av ouija board gjerne nar et slags lavere "level" av denne 'verdenen', -et sted hvor kjansene er store for a treffe pa mindre hyggelige vesner, for a si det slik..
Var jeg deg, ville jeg definitift kontaktet en profesjonell (anerkjent klarsynt) for hjelp.
Siden du ikke har erfaring selv men likevel vil gi råd, burde du kanskje du burde være litt mer kritisk til det du leser, og se på akkurat hvem som har skrevet det og hvorfor? Hvis all informasjonen du finner sier det samme kan det fortelle ganske mye om hvordan du finner frem til akkurat den informasjonen, siden man kan finne ting som støtter absolutt alt man bestemmer seg for.

Det er flere (nyere) tråder her på forumet om Ouijabrett skrevet av folk som faktisk har prøvd dette sjøl og tildels veldig mye. De gir et litt annet bilde av det.
Antall ord: 202
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vinter8
Nybegynner
Nybegynner
11

- Merkelige hendelser

Innlegg av Vinter8 »

Jeg tror heller ikke det var noe lavere verden jeg kontaktet da jeg spilte ouija, men tenker hvis det finnes ånder så tenker iallefall jeg at de er som oss, eller er oss... og sånn sett kan man nok møte på litt av hvert hehe, hvis det er en mulighet i det hele tatt..

Men ja lurer fælt på hva det kan være hvis det er noe overnaturlig i det hele tatt (noe jeg tror det muligens er i forhold til de forskjellige hendelsene) var en periode lyset på badet og kjøkkenet i studenthybelen min gikk hele tiden, sånn en gang i uken, selv om jeg kjøpte en lyspåre som skulle holde et helt år. Jeg tenker det både kan være mine egne "energier" som gjorde at lyspærene gikk men også når jeg tenker tilbake med den hendelsen med de lyspærene som gikk hos mormoren min at det muligens også kan være en ånd eller noe slikt?
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
11

- - - Merkelige hendelser

Innlegg av g.r.y »

xyrea skrev:
g.r.y skrev:Jeg har ingen erfaring med dette selv, men har lest en del om emnet. Fellesnevneren for stort sett alle informasjonskanaler jeg har kommet over, er imidlertid at dette ikke er noe man skal leke med.
Siden du ikke har erfaring selv men likevel vil gi råd, burde du kanskje du burde være litt mer kritisk til det du leser, og se på akkurat hvem som har skrevet det og hvorfor? Hvis all informasjonen du finner sier det samme kan det fortelle ganske mye om hvordan du finner frem til akkurat den informasjonen, siden man kan finne ting som støtter absolutt alt man bestemmer seg for.

Det er flere (nyere) tråder her på forumet om Ouijabrett skrevet av folk som faktisk har prøvd dette sjøl og tildels veldig mye. De gir et litt annet bilde av det.
Nå er det vel slik at en skal svare ut fra ens egne oppfatninger, basert på en helhetsvurdering av de kilder til kunnskap en måtte ha.. Min manglende erfaring med ouija brett, er simpelthen et resultat av at jeg, etter å ha satt meg inn i emnet, har funnet risikoen for høy.
Da jeg i tillegg har bekjente som har blitt skremt etter å ha prøvd dette, anser jeg meg berettiget til å ytre min mening.
Jeg så ikke poenget i å utbrodere kilder, argumenter og hvem som har sagt hva og når i mitt svar, da poenget, slik jeg så det, var å dele min oppfatning hva bruk av ouji brett angår, og ikke historikken som ligger til grunn for denne. Det kan også nevnes at uttallelsen om at det synes å være en unison oppfatning om at dette ikke er noe å leke med, er basert på mitt intrykk av at et overveldende flertall av de sakkyndige hvis uttalelser/meninger som har kommet meg for øre, advarer mot å sette i gang med dette uten at en ´vet hva en driver med`/har sakkyndige tilstede.
Jeg betviler på ingen måte at om flertallet legges til grunn, kommer majoriteten "velberget" ut av dette, men ut ifra mitt ståsted, er selv en eksempelvis 20-25% risiko for negative konsekvenser av denne art, en alt for høy risiko.. -Man har gode odds for å komme seg helskinnet gjennom en russisk rulett også, for å si det slik (uten sammenligning forøvrig)..
Saken er ikke at alle møter med ´åndeverdenen` via ouji brett har/får negative konsekvenser, men mange har, og derfor mener jeg en bør ha en god del kunnskap & erfaring i ryggen hva henvendelser til/kontakt med ´åndeverdenen` angår før man går i gang med dette.

Kilde som har bidratt til å forme min oppfatning: http://manchesterparanormal.org/The-Dan ... -Ouija.php
Antall ord: 520

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Okt 2013 23:09
11
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 48 ganger

- Merkelige hendelser

Innlegg av Mystical »

Det tenker når jeg leser historien er at en hjelper/ hjelpere forsøker å varsle deg.
Jeg er absolutt ikke noen ekspert på området, men jeg er jo litt interessert i temaet hjelpere.
Av og til kan jeg få en innskytelse på butikken f.eks. og oppmerksomheten blir trukket i retning av en vare uten at jeg nødvendigvis putter varen i handlekorga.
Senere på dagen så viser det seg ofte at det hadde vært en god ide å kjøpe akkurat den tingen/ matvaren fordi jeg i ettertid ser at jeg har gått tom for den eller at jeg kunne fått bruk for den.
Dette innbiller jeg meg kan være hjelpere i aksjon.
But who knows?
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - Merkelige hendelser

Innlegg av xyrea »

g.r.y skrev:
xyrea skrev:

Nå er det vel slik at en skal svare ut fra ens egne oppfatninger, basert på en helhetsvurdering av de kilder til kunnskap en måtte ha.. Min manglende erfaring med ouija brett, er simpelthen et resultat av at jeg, etter å ha satt meg inn i emnet, har funnet risikoen for høy.
Da jeg i tillegg har bekjente som har blitt skremt etter å ha prøvd dette, anser jeg meg berettiget til å ytre min mening.
Jeg så ikke poenget i å utbrodere kilder, argumenter og hvem som har sagt hva og når i mitt svar, da poenget, slik jeg så det, var å dele min oppfatning hva bruk av ouji brett angår, og ikke historikken som ligger til grunn for denne. Det kan også nevnes at uttallelsen om at det synes å være en unison oppfatning om at dette ikke er noe å leke med, er basert på mitt intrykk av at et overveldende flertall av de sakkyndige hvis uttalelser/meninger som har kommet meg for øre, advarer mot å sette i gang med dette uten at en ´vet hva en driver med`/har sakkyndige tilstede.
Jeg betviler på ingen måte at om flertallet legges til grunn, kommer majoriteten "velberget" ut av dette, men ut ifra mitt ståsted, er selv en eksempelvis 20-25% risiko for negative konsekvenser av denne art, en alt for høy risiko.. -Man har gode odds for å komme seg helskinnet gjennom en russisk rulett også, for å si det slik (uten sammenligning forøvrig)..
Saken er ikke at alle møter med ´åndeverdenen` via ouji brett har/får negative konsekvenser, men mange har, og derfor mener jeg en bør ha en god del kunnskap & erfaring i ryggen hva henvendelser til/kontakt med ´åndeverdenen` angår før man går i gang med dette.

Kilde som har bidratt til å forme min oppfatning: http://manchesterparanormal.org/The-Dan ... -Ouija.php
Takk for et mye bedre svar, nå har du med grunnene til at du mener det du mener... og de er faktisk like interessante som det du mener, hvorfor tror du ikke vi vil vite det? :)

Men, det er farlig å kjøre bil, holder du deg hjemme likevel? Det er spesielt farlig når man er uerfaren, bør man aldri begynne? Man kan lese om trafikkulykker til man blir blå i ansiktet, men jeg tror ikke man blir flinkere til å kjøre av den grunn, man blir kanskje bare nervøs og usikker isteden.. en del ting lærer man av å gjøre det. Dette er en av dem, å lese om hvor farlig det er gjør det faktisk bare verre.. bruk sunn fornuft, og har man ikke det er det bare en måte å lære det på.

Og hvem er 'sakkyndige' når det kommer til dette, sånne som klassifiserer spøkelser i nøye avgrensa grupper? Man vet ikke nødvendigvis bedre dess mer detaljert "informasjon" man har, eller dess mer skråsikker man er, vi har noen ganske gode eksempler på folk som er sikre på at de vet 'sannheten' selv om grunnlaget er ganske tynt.

En annen ting.. en del har et jævlig digert ego, selv om de liker å late som det motsatte. DE har peiling på ting! Og de kan gjøre sånn farlige ting, som å bruke Ouijabrett.. men ingen andre bør røre dette!! Fordi det er åååå så farlig og skummelt og alt mulig kan skje! Hvordan vet man at man ikke har å gjøre med sånne som gjør seg viktige ved å 'oppgradere' det de driver med? Dette er mye vanligere enn de fleste tror, hvis man i det hele tatt er oppmerksom på det. "Jeg har hekser/magikere/samer/aliens i slekta, så dette er trygt for meg.. men det er ikke for alle nei!" Hvorfor mener den personen at andre ikke er flinke nok til å drive med dette? Hva gjør dem så mye bedre egna selv? Høres det sannsynlig ut? Ikke dropp den kritiske sansen bare fordi man har å gjøre med noe litt utenom det vanlige.

Du har allerede funnet risikoen for høy, og dermed støtter du opp om at dette er noe farlig og mystisk bare for spesielt utvalgte og kunnskapsrike personer.. hvem tjener på at du tenker sånn? Jeg sier ikke at du tar feil, bare at du støtter meningene til en ganske smal gruppe personer uten å ha egne erfaringer fordi du stoler på det de sier. Men er alle til å stole på?

Sånn til slutt, helt personlig spiller det ingen rolle for meg at du synes Ouijabrett er farlig og ikke vil bruke det... jeg er en av dem som kunne ha lekt sakkyndig og sagt at dette er for de få utvalgte. Jeg hadde kanskje gjort det da jeg var 15, men det begynner å bli en del år siden. ;)
Antall ord: 1021
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vinter8
Nybegynner
Nybegynner
11

- Merkelige hendelser

Innlegg av Vinter8 »

Jeg er nok også litt enig med at man må være litt forsiktig med å prøve ouija board ikke fordi jeg tror man støter på noen lavere verden eller noe slikt, men tenker heller at man både må være forsiktig med sin egen psyke og persepsjon i forhold til hvordan man tyder det hvis det er noe og i forhold til om det fungerer eller ikke osv. Tenker selv egentlig at det er vel de samme åndene man kan møte på om man prøver gjennom ouiaboard eller andre måter. Though tror at hvis det finnes ånder som sagt har vel alle sin forskjellige personlighet etc. Mange som prøver ouiaboard blir nok også skremt fordi de går inn for at det er skummelt og pga spørsmålene de spør kanskje? hvis man da enten møter på en useriøs ånd som syntes det er festlig med kommunikasjon og også syntes det er festlig å "være med på leken" og skremme folk vel kan jeg se for meg at det ikke er spess koselig. Den gangen jeg prøvde det spurte vi bare om trivielle spørsmål og snakket grundig igjennom om ikke å spørre om noe som kunne skremme noen, kan innrømme jeg ble litt skremt alikevel da jeg så glasset flytte seg som det gjorde.

Vet ikke helt om jeg tror på hjelpere... men tror muligens det finnes ånder som liker å hjelpe til og kommunisere. Vet fortsatt ikke hvordan jeg skal tolke de forskjellige hendelsene mine er jo mulig at det er noe som kan forklares ut ifra random naturlige hendelser, men føler igjen at jeg har opplevd flere merkelige hendelser som jeg syntes er ganske vannskelig å forklare på andre måter.
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
11

- - - - - Merkelige hendelser

Innlegg av g.r.y »

xyrea skrev:
g.r.y skrev:
xyrea skrev:

Takk for et mye bedre svar, nå har du med grunnene til at du mener det du mener... og de er faktisk like interessante som det du mener, hvorfor tror du ikke vi vil vite det? :)

Men, det er farlig å kjøre bil, holder du deg hjemme likevel? Det er spesielt farlig når man er uerfaren, bør man aldri begynne? Man kan lese om trafikkulykker til man blir blå i ansiktet, men jeg tror ikke man blir flinkere til å kjøre av den grunn, man blir kanskje bare nervøs og usikker isteden.. en del ting lærer man av å gjøre det. Dette er en av dem, å lese om hvor farlig det er gjør det faktisk bare verre.. bruk sunn fornuft, og har man ikke det er det bare en måte å lære det på.

Og hvem er 'sakkyndige' når det kommer til dette, sånne som klassifiserer spøkelser i nøye avgrensa grupper? Man vet ikke nødvendigvis bedre dess mer detaljert "informasjon" man har, eller dess mer skråsikker man er, vi har noen ganske gode eksempler på folk som er sikre på at de vet 'sannheten' selv om grunnlaget er ganske tynt.

En annen ting.. en del har et jævlig digert ego, selv om de liker å late som det motsatte. DE har peiling på ting! Og de kan gjøre sånn farlige ting, som å bruke Ouijabrett.. men ingen andre bør røre dette!! Fordi det er åååå så farlig og skummelt og alt mulig kan skje! Hvordan vet man at man ikke har å gjøre med sånne som gjør seg viktige ved å 'oppgradere' det de driver med? Dette er mye vanligere enn de fleste tror, hvis man i det hele tatt er oppmerksom på det. "Jeg har hekser/magikere/samer/aliens i slekta, så dette er trygt for meg.. men det er ikke for alle nei!" Hvorfor mener den personen at andre ikke er flinke nok til å drive med dette? Hva gjør dem så mye bedre egna selv? Høres det sannsynlig ut? Ikke dropp den kritiske sansen bare fordi man har å gjøre med noe litt utenom det vanlige.

Du har allerede funnet risikoen for høy, og dermed støtter du opp om at dette er noe farlig og mystisk bare for spesielt utvalgte og kunnskapsrike personer.. hvem tjener på at du tenker sånn? Jeg sier ikke at du tar feil, bare at du støtter meningene til en ganske smal gruppe personer uten å ha egne erfaringer fordi du stoler på det de sier. Men er alle til å stole på?

Sånn til slutt, helt personlig spiller det ingen rolle for meg at du synes Ouijabrett er farlig og ikke vil bruke det... jeg er en av dem som kunne ha lekt sakkyndig og sagt at dette er for de få utvalgte. Jeg hadde kanskje gjort det da jeg var 15, men det begynner å bli en del år siden. ;)
Jeg forsto spørsmalet slik at hun søkte råd ut i fra hva vi andre syntes og mente, -og det ovenfornevnte er hva en av disse, -jeg syntes og mener. Andre igjen uttrykker sin mening, og så får spørsmålstilleren veie disse punkter & synspunkter opp imot hverandre, for så å ta et valg ut i fra en samlet vurdering.
Om en skal legge eksemplet med bilen til grunn, er jeg av den oppfatning at under normale omstendigheter, er ikke risikoen høy nok for meg, -som har hatt gyldig førerkort i ca 20 år, til å la være å bruke den. Har man derimot ikke sertifikat/gjennomgått opplæring, vil jeg anse risikoen for at noe skal gå galt som for for stor, og at man derfor bør la bilen stå. Dessuten kreves det mer av sjåføren om forholdene er vanskelige, noe som også bør tas hensyn til om uhell skal unngås..
Dette eksemplet sammenfaller godt med min mening om å eksprimentere med Ouja brett. Jeg vil absolutt anbefalle å utvise forsiktighet, og opparbeide seg et godt grunnag med kunnskap, ev. ha med seg en som innehar dette, før man setter i gang..
Antall ord: 1129

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2012 19:34
12
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Merkelige hendelser

Innlegg av Visenda »

Quija-brettet ble lansert som en leke på 1800-tallet. Det at Quija-brett er farlige, er bare skremselspropaganda og tull som folk spredde for å få andre til å la være å bruke dem.

http://www.museumoftalkingboards.com/history.html
Antall ord: 39
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
inkognito78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2013 16:25
10

- Merkelige hendelser

Innlegg av inkognito78 »

Jeg har selv observert at slik kontakt med åndelige vesener fungerer. La oss si det slik. Jeg er overbevist. De som ikke er det, kan være ikke overbevist. Jeg gidder ikke diskutere. Jeg bare poengterer min forståelse av virkeligheten. Jeg har sett søkevinkler snurre som helikoptre i hendene på folk. Jeg har hørt fotskritt på loft når ingen går der, jeg har blitt fysisk skadet av demoner(sår som ikke leger kunne forklare) Poenget er at det er mye mystisk der ute. Jeg vil på generelt grunnlag fraråde kontakt med ånder, da dette er som tidligere nevnt vesenere på et lavere nivå. Man vet ikke om det er gode eller onde krefter. Man vet ikke om de svarer ekte eller sant. Man vet ikke om de lyver eller snakker sant om hvem de er. Så lenge man ikke vet, vil dette være regnet for å være en usikker kilde.

For egen del søkte jeg selv etter å oppleve ånder for å få en bekreftelse på det paranormale. Når denne bekreftelsen for min del var i boks, kunne jeg fokusere på de høyere energier og de høyere krefter som engler, Gud osv.

En anbefaling fra meg er å ha fokus på å få kontakt med gode energier.
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2012 19:34
12
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- - Merkelige hendelser

Innlegg av Visenda »

inkognito78 skrev:Jeg har selv observert at slik kontakt med åndelige vesener fungerer. La oss si det slik. Jeg er overbevist. De som ikke er det, kan være ikke overbevist. Jeg gidder ikke diskutere. Jeg bare poengterer min forståelse av virkeligheten. Jeg har sett søkevinkler snurre som helikoptre i hendene på folk. Jeg har hørt fotskritt på loft når ingen går der, jeg har blitt fysisk skadet av demoner(sår som ikke leger kunne forklare) Poenget er at det er mye mystisk der ute. Jeg vil på generelt grunnlag fraråde kontakt med ånder, da dette er som tidligere nevnt vesenere på et lavere nivå. Man vet ikke om det er gode eller onde krefter. Man vet ikke om de svarer ekte eller sant. Man vet ikke om de lyver eller snakker sant om hvem de er. Så lenge man ikke vet, vil dette være regnet for å være en usikker kilde.

For egen del søkte jeg selv etter å oppleve ånder for å få en bekreftelse på det paranormale. Når denne bekreftelsen for min del var i boks, kunne jeg fokusere på de høyere energier og de høyere krefter som engler, Gud osv.

En anbefaling fra meg er å ha fokus på å få kontakt med gode energier.
Hva som er høyere eller gode energier er en definisjon som varierer fra religion til religion, og fra person til person. Ikke alle her inne tror på din Gud.
Antall ord: 247
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
inkognito78
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Des 2013 16:25
10

- Merkelige hendelser

Innlegg av inkognito78 »

Nei men som du så av innlegget så var det kun ment å gi et hint om at det er gode energier vedkommende bør søke, om det er noe åndelig som er interessant. Jeg antar at de fleste religioner innebærer en form for en form for gud, et høyere vesen, en høyere entitet, en positiv energimasse eller lignende. En tro er en tro. Det er ikke fakta men en persons forståelse av hvordan verden henger sammen på det åndelige planet.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links