Jeg skjønner godt hva du mener, for jeg savner også ofte konkrete svar, men vi ser ikke "the big picture", vøtt'.Jan-Olav skrev:Heia skrev:
hehe, det var ikke slike ting som lotto jeg mente heller da Men hjelperne må jo "høre/merke" at noe er VELDIG viktig for meg. Og det enkleste ville være å gi ett tegn på at de er der (det er jo MANGE som får det) Jeg prøver jo å lytte så godt jeg kan, men om det bare er min egen "tankestemme" som sier ting oppe i hodet, velger jeg å tro at det er nettopp bare meg. Vi mennesker er utstyrt med mange sanser, så om hjelperne kan gi tegn fra seg på en av de vi til vanlig bruker, ville det vært lettere å ta imot Skjønner? hehe, det skal visst ikke være lett...Jeg mener ikke at en får hjelp til å vinne i lotto eller blir reddet fra en dødelig sykdom, men dersom en står fast i livet, så mener jeg at det er her hjelperne kommer på banen. En søker jo ofte veiledning i vanskelige situasjoner og da er det deres jobb å gi den. Hvorvidt en velger å lytte er opptil enhver. Hjelperne viser deg et handlingsalternativ, etter dette er valget er ditt.
Jeg skravler høl i hodet på hjelper'n min, men jeg får aldri konkrete svar. Derimot innskytelser og asossiasjoner har jeg forstått er meldingsformen jeg skal få- i første omgang ihvertfall...
Og det er j****g frustrerende, men jeg tror likevel at de hjelper ved å ikke blande seg inn også, hvis du skjønner? Noen ting må vi finne ut av på egen hånd for å ta lærdom av det.