Hjördis skrev:Jeditrond: Wikileaks? Er det det samme som Wikipedia? Wikipedia hører til systemet, det hadde aldri tillatt å få frem sannheten om nefilimene.
About Wikileaks skrev:Our news stories are in the comfortable presentation style of Wikipedia, although the two organisations are not otherwise related. Unlike Wikipedia, random readers can not edit our source documents.
FYI, folkens: Wikipedia og Wikileaks er ikke nøyaktig det samme, nei.
Hjördis skrev:Diablesse:
Det er ingen selvmotsigelse å si at det fins flere sannheter. Det gjør det, fordi det fins flere paralelle universer. Enkelt.
Jeg mente: det er en selvmotsigelse at du sier det når du peker på teorien du fremlegger som en sannhet. Men jeg ser poenget ditt. Synes bare det var en tanke hyklersk å si at "noen kjenner hele sannheten", for så i neste vending å gjemme seg bak at det "finnes flere sannheter".
Hjördis skrev:Forskeren er ingen tilfeldig person, men noen som har som sjeleoppgave å vise den skjulte historien, så Lyset tillater ham det. Den virkelige makten har nemlig ikke mørket, men lyset. Men han har fått masse trusler, så det var ikke lett å få ut bøkene. Han fikk f.eks. ikke lov til å få dem oversatt til engelsk, så de som vet sannheten* er begrenset.
…what?
Selvsagt er han en tilfeldig person. Å tro at man selv er utvalgt til en verdensomfattende oppgave er steg nr. én mot psykiatrisk innleggelse. Han er bare en forsker, kanskje ikke det engang, kanskje har han for syns skyld slengt inn en professorgrad på CV'en sin for å oppnå troverdighet, og vier all sin fritid til leting etter dommedagstegn eller søkte historiske teorier i eldgamle sci-fi-bøker. Hva vet vel vi.
*Her bruker du det igjen! "Sannheten". Og like ovenfor sier du at "det finnes flere sannheter". Ok, så om flere sannheter strider imot hverandre, da? Eller om alle sannheter strider imot denne? Forsøker virkelig å se hvordan du egentlig legitimerer denne informasjonen.
Hjördis skrev:Hvis du ikke ser sammenhengen mellom Mothman og bahomehene må du lese mer nøyaktig siden du kritiserer.
Sorry. Still don't see it.
Hjördis skrev:Det skrevne ordet kan ellers alltid missforstås.
Og like standhaftig støtter du opp om hypotesen du har lest deg opp om i et halvt hundre bøker som alle er utgitt av samme forfatter. Way to go.
Hjördis skrev:Men en intelligent leser med et åpent sinn finner sannheten* bak uheldige uttrykk og gir blaffen i eventuelle fordommer forfatteren har.
En intelligent leser med et åpent sinn bør i mine øyne utvise en viss kritisk sans når han eller hun leser en tekst om en vanvittig historisk teori, satt sammen av "uheldige uttrykk", forfattet av en person med lyssky bakgrunner..
*Aha, så det
er en sannhet å finne her? Jeg trodde du sa det finnes flere sannheter… vent - dette er mer enn min simple, ikke-utvalgte hjerne kan ta inn over seg…
Og helt til sist: hvor i all verden får man tak i disse bøkene, egentlig? Siden du har lest alle femti, mener jeg.