Dette fikk meg til å tenke på alle museene jeg har trasket rundt på. Jeg er interessert i historie, også historiene om menneskene som har vært her før oss. Særlig på British Museum i London er det en stor samling folk og fe (bokstavelig talt) som hviler i alles påsyn. Fra mummifiserte kongelige til mummifiserte katter og fisker. Samt noen myrlik og andre som er mer eller mindre bevart.ufo skrev:Er enig i det du beskriver her Asbjørn. At slik energi kan påvirke elektriske installasjoner/Instrumenter er ikke jeg i tvil om heller.Asbjørn skrev: I ÅM episoden, er det sannsynligvis "plantet inn" masse beskyttelsesenergi, som reagerer når man forsøker å undersøke delene fra vikingskipet.
VI vet fra før at åndelig energi ( spøkelser) kan påvirke både lys, tv, lekebiler, og annet elektrisk utstyr, så hvorfor skulle ikke restenergi av åndelig karakter kunne påvirke instrumenter ?
Asbjørn skrev: Personlig tror jeg at slik restenergi kan fjernes, selv om dette ikke ble gjort i episoden.
På den annen side, er det isåfall moralsk riktig å gjøre det ?
Nei, jeg synes tilogmed i utgangspunktet at det blir gravskjending når man river disse levningene ut av sine oldtidsgraver for at vi skal se på noen gamle skjeletter i glassmonter. Det gjelder forsåvidt alle gravsteder. De bør ikke røres.
Jeg har alltid følt en slags ærefrykt for disse menneskene som ligger på museer rundt om i verden. Fra de normale museene, til de mer bisarre. Jeg har ikke vært i noen av de sistnevnte, men har veldig lyst til å dra.
Hva tenker dere når dere tråkker rundt på museene, fylt til randen av turister, dag ut og dag inn? Og dere som er mer åpne, har dere fått inn noe paranormalt på noen av disse museene? Eller er det slik at selv om kroppene deres ligger der, så behøver de kanskje ikke "bry seg" så mye om det? Tipper de aller færreste ser for seg å tilbringe evigheten bak et glassmonter, bortsett fra de som donerer seg selv til slike prosjekter vel å merke.