Hun kommer på besøk med jevne mellomrom, men forrige uke var det ekstremt i forhold til hva det pleier å være.
Hun kommer sjelden inn i leiligheten, går som oftest bare forbi vinduene på stua for å følge med trur jeg selv ihvertfall.
Onsdag i forrige satt jeg og leste til matte tentamen, og hun gikk frem og tilbake forran vinduet igjen. Men mye mer enn vanlig. Konsentrasjonen mot matte oppgavene ble selvfølgelig borte av den traskinga. Bare for å dobbeltsjekke at det faktisk ikke var noen der så gikk jeg ut. Følelsen som kom inn i meg var fæl. Akkurat den samme som når jeg var på kirikeruinene i Nes, uvel, kvalm og selv om det ikke var kaldt stod jeg der og følte meg gjennomfrossen så gikk inn igjen, var nok ikke meninga jeg skulle være ute.
10 min etter at jeg gikk inn begynner sønnen min som lå og sov søtt å hylskrike så går inn, og uttrykket "det ser ut som du har sett ett spøkelse" passet veldig bra inn der. Livredd og forvirret stakkars.
Vet egentlig ikke hva jeg ville med innlegget, men hvis noen har noen gode ideer til hvordan jeg får bestemor og evt andre til å slutte å plage sønnen min er jeg villig til å prøve det meste
Å forstyrre meg er ikke så ille, men syns nå guttungen kan få være i fred.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Min bestemor kommer på besøk
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Min bestemor kommer på besøk
Sett foten ned og si at det er din leilighet og at de får ringe på/banke på. Det er tross alt vanlig folkeskikk. Hun vil nok bare se til sønnen din, men barn kan bli skremt av "gjennomsiktige mennesker" som min eldste nevø kaller dem. Sett deg ned og forsøk å forklar for sønnen din at dette ikke er noe farligSeeking skrev:Hun kommer på besøk med jevne mellomrom, men forrige uke var det ekstremt i forhold til hva det pleier å være.
Hun kommer sjelden inn i leiligheten, går som oftest bare forbi vinduene på stua for å følge med trur jeg selv ihvertfall.
Onsdag i forrige satt jeg og leste til matte tentamen, og hun gikk frem og tilbake forran vinduet igjen. Men mye mer enn vanlig. Konsentrasjonen mot matte oppgavene ble selvfølgelig borte av den traskinga. Bare for å dobbeltsjekke at det faktisk ikke var noen der så gikk jeg ut. Følelsen som kom inn i meg var fæl. Akkurat den samme som når jeg var på kirikeruinene i Nes, uvel, kvalm og selv om det ikke var kaldt stod jeg der og følte meg gjennomfrossen så gikk inn igjen, var nok ikke meninga jeg skulle være ute.
10 min etter at jeg gikk inn begynner sønnen min som lå og sov søtt å hylskrike så går inn, og uttrykket "det ser ut som du har sett ett spøkelse" passet veldig bra inn der. Livredd og forvirret stakkars.
Vet egentlig ikke hva jeg ville med innlegget, men hvis noen har noen gode ideer til hvordan jeg får bestemor og evt andre til å slutte å plage sønnen min er jeg villig til å prøve det meste
Antall ord: 310
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2013 11:16
- 11
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
- - Min bestemor kommer på besøk
Har prøvd det, men i går var hun tilbake igjen, så virka ikke eldig lenge.jeditrond skrev:Sett foten ned og si at det er din leilighet og at de får ringe på/banke på. Det er tross alt vanlig folkeskikk. Hun vil nok bare se til sønnen din, men barn kan bli skremt av "gjennomsiktige mennesker" som min eldste nevø kaller dem. Sett deg ned og forsøk å forklar for sønnen din at dette ikke er noe farligSeeking skrev:Hun kommer på besøk med jevne mellomrom, men forrige uke var det ekstremt i forhold til hva det pleier å være.
Og å forklare en 2 åring at det ikke er farlig, som syns at vannet i rørene inni veggen er skummelt fordi han ikke ser med egne øyne hva det er, er ikke veldig lett
Antall ord: 364
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - - Min bestemor kommer på besøk
Nei, ikke lett, men det er fint lite innenfor det alternative som er "lett" Det kan være det holder at mor forklarer at det ikke er farlig, gjentas ved behov og så når han blir litt eldre kan du forklare nærmere hva som foregårSeeking skrev:Har prøvd det, men i går var hun tilbake igjen, så virka ikke eldig lenge.jeditrond skrev:Sett foten ned og si at det er din leilighet og at de får ringe på/banke på. Det er tross alt vanlig folkeskikk. Hun vil nok bare se til sønnen din, men barn kan bli skremt av "gjennomsiktige mennesker" som min eldste nevø kaller dem. Sett deg ned og forsøk å forklar for sønnen din at dette ikke er noe farligSeeking skrev:Hun kommer på besøk med jevne mellomrom, men forrige uke var det ekstremt i forhold til hva det pleier å være.
Og å forklare en 2 åring at det ikke er farlig, som syns at vannet i rørene inni veggen er skummelt fordi han ikke ser med egne øyne hva det er, er ikke veldig lett
Antall ord: 414
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2013 11:16
- 11
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
- - - - Min bestemor kommer på besøk
Ordet farlig er ikke veldig lurt å si, selv om det finnes en 'ikke' forran så høres ikke den og det er livsfarlig ganske søttjeditrond skrev:Nei, ikke lett, men det er fint lite innenfor det alternative som er "lett" Det kan være det holder at mor forklarer at det ikke er farlig, gjentas ved behov og så når han blir litt eldre kan du forklare nærmere hva som foregårSeeking skrev:Har prøvd det, men i går var hun tilbake igjen, så virka ikke eldig lenge.jeditrond skrev: Sett foten ned og si at det er din leilighet og at de får ringe på/banke på. Det er tross alt vanlig folkeskikk. Hun vil nok bare se til sønnen din, men barn kan bli skremt av "gjennomsiktige mennesker" som min eldste nevø kaller dem. Sett deg ned og forsøk å forklar for sønnen din at dette ikke er noe farlig
Men skal prøve å sjefe litt mot bestemor neste gang
Antall ord: 207
Hide post links |