Terra skrev:Var innom en liten alternativ butikk som jeg ikke har visst om før. Den lå litt bortgjemt i en liten sidegate. Skal si de hadde mye spennende der av krystaller, steiner, figurer, musikk, engle og tarotkort mm. Butikken heter Pachamama og den ligger i Industrigata 47 i Oslo på Majorstuen. Skal si det var mye fint å se på der... Kom ut med både et armbånd av rosenkvarts (for tiden min yndlingsstein som jeg også har i et anheng mm. Den gir sånn ro) og en for meg ny stein som heter orange kalsitt. Ble bare trukket mot dette og måtte bare ha det!
Skriver litt om disse steinene her for kanskje fler er interessert i å vite mer om dem:
ROSENKVARTS
Gir lyst på livet, mildhet, glede og forløsning. Den lærer oss om tilgivelse, gir oss kontakt til kjærlighetens kilde, og knytter glade bånd mellom kropp og sjel.
Chakra: Hjerte
Fysisk: Til å bli gladere av, god ved stress, motløshet og depresjoner
ORANGE KALSITT
Kalsitt er en av de vanligste og mest verdifulle krystaller i vår tid. I tillegg til Kalsittens generelle egenskaper, vil den orange Kalsitten integrere en god energiflyt og fremme forståelse for alle de fire legemene du består av. Dermed kan du bevege deg mot ditt høyere mål: å forene det høyere og det lavere i deg.
Det handler om å bli mer av den du er: din sjels lys og skjønnhet.
Chakra: Sakral og hals
Fysisk: Øker den mentale kraften, styrker hukommelsen
(Kilde: Pachamama - Industrigata 47 i Oslo)
Den har jeg ikke vært på, men på Pachamama på kirkeristen ved Karl Johan Dronningens gate 27
Har en ganske stor krystall og stein-samling her til pynt og har ikke kommet så langt å ta dem i bruk til noe annet. Kjøpte en ametyst-geode på 12 kilo til bare kr 1000 på Oslo geologisk museum, egentlig ok pris