Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerKrystaller, hva og hvordan..

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Diffusa »

Det er jo en del tråder her om krystaller men jeg tror ikke det er en tråd som går ut på hvordan vi bruker krystallene og hva vi bruker dem til.

Selv så bruker jeg dem ikke så aktivt for tiden men jeg er i fasen der jeg har tatt opp litt av bruken igjen.

Jeg sover med krystaller, jeg føler det hjelper på å få klarere drømmer. Da sover jeg enten med krystallen under puta eller i hånda, det kommer litt ann på hvilken krystall jeg bruker. Favoritten min er en ametyststav, og jeg må innrømme at jeg stort sett bare bytter den ut når jeg føler den trenger en pause :lol: Da og ellers til denne bruken så benytter jeg også sodalitt, Lapis lasuli, ametrin, lepidolitt, blå diamant, moldavitt og amazonitt.

I hjemmet har jeg plassert en del krystaller rundt. Jeg liker å ha dem rundt meg og noen er bevisst plassert med tanke på rens, andre for fornøyelsens skyld. Har jo også selvfølgelig mange små krystaller som dekorerer settekassen på veggen i stuen :mrgreen:

Jeg hadde en periode da jeg lagde min "rune"pose av krystaller, posen har jeg funnet frem nylig, nå gjenstår det å finne frem notatene mine om dem. Denne ble jo brukt til spåing, jeg prøvde nå å lære meg det.

Tidligere så holdt jeg også på å forsøke å lære meg å bruken med krystaller ved healing og energisenter stimulering, dette synes jeg at er veldig interresant og har troen på det.

Det var litt om min bruk. :)

Hva bruker dere andre dem til og hvordan bruker dere dem?
Antall ord: 275
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Arven »

:lol: Jeg fikk et bilde i hode av deg der du ligger i senga og tviholder på en ametyst stav mens du chanter OM KIRI KIRI SWAHA :lol:

Jeg har stein på alle ledige plasser her hjemme. De er naturlige og jeg liker energien de gir meg. Jeg bruker Ametyst og bergkrystall for renselse, innsikt og øke mine intuitive evner og Rav når jeg trenger litt mot, men ellers er jeg veldig nyfødt når det gjelder å bruke krystaller bevisst.

Jeg skal kjøpe meg månestein og tigerøye, også får det komme litt etterhvert som jeg lærer mer og kjenner at jeg trenger det :mozilla_smile:
Antall ord: 110
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Diffusa »

:lol: vakkert syn! Måtte le godt her nå.

Føler meg temmelig nyfødt selv også. Bruken av krystaller varierer jo fra person til person, og hvor man enn kikker så er det forskjellig. Det viktigste er å stole på seg selv, noe som ofte merkelig nok er veldig v a n s k e l i g :roll: :mozilla_smile:
Antall ord: 59
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Må innrømme at jeg har bare en krystall og jeg aner ikke hva jeg skal bruke den til... Men jeg føler at den gir gode energier da ;)
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Arven »

Da blir det med deg og krystallen din som med meg og alle mine "Vet-ikke-hva-de-heter" steiner. De gir god energi og det holder jo det :mozilla_smile:
Antall ord: 31
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av zind »

Jeg har en stor skål stående midt på kjøkkenbordet, og oppi der ligger alt som har overlevd og blitt med av samlinga gjennom flytting og gudvetikkehva. Det hender jeg sover med steinene jeg også :lol: før la jeg de under puta, men etter at jeg fant ut at jeg faktisk holdt på steinene helt til jeg våkner har jeg sovet med de i henda. Sånn generelt plukker jeg bare den jeg måtte føle for og stapper den i lomma.

nå har jeg for en gangs skyld klart å dedikere meg til en stein over lengre tid. kjøpte et fantastisk smykke i sort obsidian, skjært ut som kwan yins hånd som holder en lotusblomst. jeg bare MÅTTE ha det, hehe. Kwan yin (guan im) er en av mine absolutte favoritter, som jeg har jobbet mye med og som har dukket opp mye dette året.

Jeg har også et moldavitt smykke som jeg seriøst må ta av meg innimellom, for jeg blir helt susen og bomull i hodet etter noen dager før jeg kommer på at, shit nå har jeg glemt at jeg har på meg moldavitten igjen. Den bruker jeg som healing stein og for å minne meg selv på det bruker jeg denne;
Stone of power,
stone of might,
heal me with the speed of light

et lite tips; vær forsiktig med moldavitt og elektronikk! den lille jævelen der kan fint slå en splitter ny dvd-spiller ut av spill. det er i allefall min erfaring
Antall ord: 259
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Diffusa »

Takk for tipset om Moldavitten, det var jeg ikke klar over. Nå er det ikke store stykkene jeg har med moldavitt, jeg har ikke lagt merke til noe slikt, jeg har kanskje vært heldig til nå. Vet du om det er noen andre mineraler som kanskje ikke bør oppbevares sammen med moldavitten? Siden det er div mineraler som er i bruk i elektronikk så kom jeg til å lure på det.

Det smykket hørtes fint ut :) Jeg kjenner ikke til Kwan yin, må google etterpå :lol:
Slik du beskriver har jeg de med mine blå diamanter, jeg er egentlig ikke noe diamantdame men de måtte jeg ha, jeg elsker fargen. De jeg har er i p3 kvalitet, de var ikke så dyre, så de har synlige urenheter, noe som gjør at jeg elsker dem enda mer. Jeg ble hekta på blåfargen med en gang jeg så dem. Jeg har både øredobber og ring :oops: Ringen synes jeg er litt for stor for hånda den er en karat, jeg føler også at hånda er feil sted å bære den på så jeg har veldig lyst til å bruke steinen i noe som er rundt halsen for det er i det området jeg føler den hører hjemme.

Jeg har også en annen bit av no stein som jeg har brukt mye de siste ti årene, jeg har liksom bestemt meg for at den passer på meg. Den er veldig enkel men samtidig så skjer det så mye i den. Har hatt den innom hos stein spesialister for å finne ut hva den er men de står som spørsmålstegn, noe fosiler er det hvertfall i den.
Denne kjøpte jeg av stein/ sølvdama i byen. Hun fikk en bit i mexico når hun var på tur for å finne materialer til smykkene sine, hun fikk den av en annen samler fra et annet land som hun møtte på, og litt av den biten har jeg :D

Kjekt å vite at det ikke bare er jeg som ligger med steinene mine :lol:
Antall ord: 348
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Lilja »

Jeg har en liten samling steiner og krystaller som sammen med kortene mine har ligget urørte leeenge. Men nå er jammen steinene i siget igjen også :D

Bærer dem med meg i lomma (ikke alle på en gang, da) eller bare holder dem i hånda. Føler at de påvirker chakraene og hjelper til med å ballansere dem. Merker etter bare noen sekunder om jeg holder i "riktig" stein. Og en sjelden gang tar jeg meg tid til et kvarter på ryggen med ulike steiner plassert på chakraene.

Tidligere lo jeg litt av dem som tror at stein er mer enn bare... stein, men jeg påvirkes så sterkt fysisk av noen av dem, så jeg måtte bare endre oppfatning.

Spesielt hematitten min har jeg et lettere anstrengt forhold til. Klarer ikke å ha den i bukselomma, for den føles så varm at den brenner. Sist jeg tvang meg til å ha den der et par timer, fikk jeg et svært rødt merke på låret :roll: Kan holde den i hånda en liten stund, bare. Merkelige greier!
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Svartepus »

Kanskje ikke så rart siden hematitt kommer av det greske ordet for blod :mozilla_wink: Kanskje den får igang blodsirkulasjonen på høyt nivå og trekker til seg blod så du får merke der den har vært?

Jeg har altid vært fascinert av krystaller og hadde en gang et smykke med en type krystall i, men det ble ødelagt og nå husker jeg ikke hvor krystallen ble av... Tror jeg skal kjøpe noen krystaller og steiner en gang og teste ut forskjellige virkninger, for sånt er kjempespennende!
Antall ord: 93
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av jeditrond »

Interessant emne, har dere noen tips til hvor en fullstendig nybegynner kan lese seg opp på dette emnet? :mozilla_smile:
Antall ord: 20
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av zind »

*klippe og lime litt*

Guanyin is the bodhisattva associated with compassion as venerated by East Asian Buddhists, usually as a female. The name Guanyin is short for Guanshiyin which means "Observing the Sounds (or Cries) of the World".

Kwan yin er litt sånn østens Jesus :mozilla_laughing:
(jeg opplever i allefall energien som ganske lik)
Bruker henne en del i meditasjon og bønn.

Bilde


jeditron; som med mye annet innenfor det alternative og spådomskunst er problemet de uendelig mengdene forskjellige forklaringer og betydninger for hver sten. Jeg har et lite knippe bøker og jeg tror det er lite de er samsvarte om, og ingen av de har vært til noe særlig hjelp så vet ikke om jeg kan si jeg anbefaler de. Forvirrende hele greia spørru meg! Heldigvis er det en viss enighet rundt de mest brukte steinene, google holder nok lenge. imo! håper andre her har noe bra å anbefale deg ;)
Antall ord: 158
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Lilja »

jeditrond skrev:Interessant emne, har dere noen tips til hvor en fullstendig nybegynner kan lese seg opp på dette emnet? :mozilla_smile:
Jeg bruker denne siden mye: http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivel ... skaper.htm
Lilja skrev:Spesielt hematitten min har jeg et lettere anstrengt forhold til. Klarer ikke å ha den i bukselomma, for den føles så varm at den brenner. Sist jeg tvang meg til å ha den der et par timer, fikk jeg et svært rødt merke på låret :roll: Kan holde den i hånda en liten stund, bare. Merkelige greier!
Svartepus skrev:Kanskje ikke så rart siden hematitt kommer av det greske ordet for blod :mozilla_wink: Kanskje den får igang blodsirkulasjonen på høyt nivå og trekker til seg blod så du får merke der den har vært?
Ja, noe er det i hvertfall! Vi snakker ikke om noen behagelig varme, den brenner virkelig i lomma. Men når jeg tar den opp, føles den kald i hånda :roll: Prøvde å holde den litt i hånda i går kveld igjen, og fikk en intens hodepine som gikk over igjen så fort jeg la steinen fra meg. Jeg pleier ikke la meg påvirke SÅ kraftig, verken fysisk eller mentalt, men akkurat hematitten har jeg ingen kontroll over. Og det er hardt å svelge for en kontrollfreak som meg :oops:
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av jeditrond »

Takk for svar folkens! Da skal jeg begi meg ut på leting etter informasjon om stener via google og larsrolle-siden :mozilla_smile:
Antall ord: 23
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Nephandi »

Jeg bruker krystaller til healing i form av å bære dem med meg eller hva slags stener jeg trenger, jeg lager krystall eleksierer, bruker dem til massasje og bruker dem for å styrke min egen healende kraft. Jeg bruker krystaller i magiske ritualer. Jeg bruker krystaller til meditasjon og til å pynte på alteret mitt. Jeg bruker også krystaller til å rense og styrke auraen min og til andre Åndelige formål. Krystaller er awsome. :D
Antall ord: 72
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- Krystaller, hva og hvordan..

Innlegg av Mei987 »

Når jeg først begynnte å fokusere på krystall lære og healing søkte jeg etter noen bøker på emnet. Men jeg fant ikke noen god side verken på norsk eller engelsk som passet det jeg trengte av informasjon.

Så snublet jeg over en bok kallt Crystal Bible Volume 1 by Judy Hall.

Det er en liten bok med vitenskapelig oprinnelse på over 200 krystaller, men også spirituelle og healing egenskaper. Viser også med enkle begrep hvordan du kan bruke krystaller i healing, lage eleksirer. Hvilke land og hvor sjeldne eller lette og få tak i krystallene er. Klart boka er på engelsk men den er en god start for nybegynnere. Jeg har til og med kjøpt volum 2 av boka litt nyere krystaller i den. Men også noen kjenninger.

Jeg anbefaler disse bøkene på det varmeste. I norske kroner havner de på rundt 150/179.
Antall ord: 150
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links