Hei til dere som kan dette her!
Som sagt er jeg ny her i forumet, og har ingen "talenter" innenfor området.
Jeg oppsøkte forumet fordi det er begrenset informasjon innenfor dette området på nettet, og dette er stedet der dere er!
Så derfor håper jeg at du som erfaren kan gi meg ett svar?
I ett par annledinger har jeg møtt døde personer/energier og bitt veldig skremt av det.
I disse to situasjonene reagerer jeg veldig på tilstedeværelse av døde, kan se de i mitt hodet, men ikke i synet. Jeg kaldsvetter, får hjertebank, og blir skjelven. Dette er ikke en ønskedrøm, men jeg føler at jeg alikevel må ta det for det DET er, og undersøke det nærmere. ("tror ikke dette fenomenet forsvinner")
Derfor lurer jeg veldig på hva dette egentlig er, og om du har erfaring "innenfor det første møtet"?? Hilsen Anne
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er det noe der?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Er det noe der?
Ikke noe å være redd for, kan forstå at det virker skremmende, men de kan ikke gjøre deg noe Det at du reagerer på denne måten kan være at du får inn noe av følelsene til avdøde, mange som henger mer i det klarfølte spekteret av evner som da får informasjon på den måten. Disse evnene forsvinner ikke så lett av seg selv, så bedre om du jobber med å utvikle dem slik at du bedre kan takle slike møter i fremtiden
Antall ord: 91
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- Er det noe der?
Reagerer du slik hver gang eller er den opplevelsen knyttet til en og samme ånd?
Antall ord: 15
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
- Er det noe der?
Vi er alle åndelige vesen, så at vi merker ånder er ikke så rart.anneliv skrev:Hei til dere som kan dette her!
Som sagt er jeg ny her i forumet, og har ingen "talenter" innenfor området.
Jeg oppsøkte forumet fordi det er begrenset informasjon innenfor dette området på nettet, og dette er stedet der dere er!
Så derfor håper jeg at du som erfaren kan gi meg ett svar?
I ett par annledinger har jeg møtt døde personer/energier og bitt veldig skremt av det.
I disse to situasjonene reagerer jeg veldig på tilstedeværelse av døde, kan se de i mitt hodet, men ikke i synet. Jeg kaldsvetter, får hjertebank, og blir skjelven. Dette er ikke en ønskedrøm, men jeg føler at jeg alikevel må ta det for det DET er, og undersøke det nærmere. ("tror ikke dette fenomenet forsvinner")
Derfor lurer jeg veldig på hva dette egentlig er, og om du har erfaring "innenfor det første møtet"?? Hilsen Anne
Det er faktisk veldig mange som har slike "følelser", men likevel blokkerer de fordi "dette er jo bare tull" ....
Men jeg tror nok at mange likevel merker at det er noe mer.
På samme måte som noen kan høre en sonate en gang, og så sette seg ned å spille den tilbake feilfritt, er det andre som ikke engang får "lisa gikk til skolen" til å fungere.
Med andre ord, vi er forskjellige, og har derfor også forskjellig "grad" av følsomhet, om det er for musikk, poesi, eller det åndelige.
Reaksjonen din er helt normal, - fordi du ikke vet hva det er du merker. Det er en fryktreaksjon,
de som ikke liker edderkopper eller slager reagerer tilsvarende når slike er i nærheten.
Når du hører en kjent stemme ( en levende ) bak et hushjørne, - vet du somregel hvem som er der allerede før du får se vedkommende.
Det går på personligheten til den du møter. Du kjenner den.
Det hender dog at det er en som har lignende stemme, og at du kan ta feil, men er det en du er glad i, vil kroppen reagere positivt, og så får du en skuffelse når du ser det er en annen.
Poenget er at hver av oss har en personlighet, som er knyttet til det enkelte menneske.
Kansje du har hørt utrykket å være full av åndelighet ? Åndsfull ?
Jeg tror det åndelige i oss, og personligheten er 2 beskrivelser av samme sak.
Fordi jeg har følt tilsvarende det du føler, og visst hvem som var der.
Og personen har vitterlig vært død ....og gjerne begravet lang tid i forveien.
Det åndelige er en energi det også, og energi forsvinner ikke, - men går over til andre former.
Når kroppen dør, forlater denne livsgnisten kroppen, og blir en ren ånd, en energi som noen mennesker kan kjenne / føle, eller tilogmed se og snakke med.
De skeptiske, som ikke vil tro på at dette faktisk skjer,
er skeptiske enten fordi de ikke har opplevet dette, ikke forstår det, avviser det av redsel / frykt,
eller rett og slett fordi det for de ikke spiller noen rolle hva det er ...
Kun de som virkelig har opplevet slike fenomen, vil forstå de, mange har interesser, men ikke alle har evnen.
På samme måte som noen er fotballflinke, andre blir ledd ut, -
eller noen kan spille Beethovens 4 på fiolin, mens andre bare skremmer vekk katta...
Vi er alle forskjellig, og har forskjellige evner.
Så først og fremst, ikke vær redd, - de kan ikke gjøre så mye skade. Ikke uten at du tillater det iallfall.
Derimot kan det hende du kan hjelpe de videre dit de skal.
Skal du hjelpe noen, må du helst vite at det er noen der som trenger hjelp...
De aller fleste skal videre inn i lyset, men somregel er det noe som stopper dem.
Noen er redd for "dommedag" - fordi de har noe på samvittigheten....
Noen vet ikke engang at de er døde, og må forklares fakta....
Og noen har noe de vil formidle....
Mange muligheter, og man får ikke vite hva uten å spørre...
Det fine med åndelig kommunikasjon, er at man ofte kan kommunisere med tankene....
Det er flere her på forumet som vet om slike ting, og som kan gi deg gode råd.
Og det er noen som bare ler av oss, og kaller det tull.... dem om det...
Engang så får de vite de og
A
Antall ord: 774
Hide post links |
- Er det noe der?
Jeg merker ikke disse ghosts ...
Men har sett på TVn at Lilli Bendriss (åndenes makt) får elektrisk støt hver gang hun kommer i kontakt med ånder, og det er visst nokså ubehagelig eller noe vondt..
Men har sett på TVn at Lilli Bendriss (åndenes makt) får elektrisk støt hver gang hun kommer i kontakt med ånder, og det er visst nokså ubehagelig eller noe vondt..
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Mar 2013 23:00
- 11
- Kjønn (valgfri): Bondekone
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
- Er det noe der?
Takk for svar!
Jeditron: At jeg reagerte så kraftig helt ut av det blå var uventet, ubehagelig og skremmende. Det er kanskje ikke så dumt å være bedre forberedt neste gang det skjer.
Galaxy: Det er ikke samme person, og ingen jeg kjenner.
Den første opplevelsen var værst, for mannen jeg traff var så intens, var en "slakter" og i mine øyne ond. Det var akkurat som at han var ute etter meg.....
Den siste opplevelsen var mildere, men forsatt intens. Jeg ble ikke like redd som første gangen, men ble veldig svimmel.
Asbjørn: Det er godt å høre at jeg ikke er alene om slike opplevelser. Takk!
Skal lese mer i forum, og hvis jeg er heldig lærer jeg meg å takle min egen frykt.
A
Jeditron: At jeg reagerte så kraftig helt ut av det blå var uventet, ubehagelig og skremmende. Det er kanskje ikke så dumt å være bedre forberedt neste gang det skjer.
Den første opplevelsen var værst, for mannen jeg traff var så intens, var en "slakter" og i mine øyne ond. Det var akkurat som at han var ute etter meg.....
Den siste opplevelsen var mildere, men forsatt intens. Jeg ble ikke like redd som første gangen, men ble veldig svimmel.
Skal lese mer i forum, og hvis jeg er heldig lærer jeg meg å takle min egen frykt.
A
Antall ord: 131
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - Er det noe der?
Intense ånder er ikke nødvendigvis onde, men de kan virke sånn pga. intensiteten sin. Mitt første møte med en sånn kar under min første husrens var sånn, men han mente ikke å være så intens, det var bare det at han ønsket hjelp men ikke hadde anelse om hvordan han skulle be om det så han pushet på med alle følelser, dødsårsak m.m. så huseier ble fysisk dårlig. Det hører med til historien at jeg ikke var forberedt på at dette skulle være min første husrens, det var det hjelperne som hadde planlagt, men det var aldri meningen at huseier som er en god venninne av meg, skulle få en sånn smell. Men nå hadde hun jo en annen særs ufyselig plageånd i tillegg som jeg ikke fikk vite om før noen dager senere.anneliv skrev:Takk for svar!
A
Lykke til med å takle frykten, får du den under kontroll er mye gjort
Antall ord: 300
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |