Jeg som har drevet med å kødde i Orb-tråden her inne nå... forventer ikke å bli tatt seriøst,
men da er det jo selvfølgelig typisk at jeg har fanget opp en del aktiviteter av "flekker" i lyseblått og nesten gjennomsiktig format som i det siste har oppholdt seg i leiligheten der jeg bor...
Typisk!
Jeg vil selvfølgelig ikke påstå at det er en orb, men det er som sagt en skikkelse helt lik som tidligere har blitt lastet opp videoklipp av her på forumet. Det første jeg merket var at hunden til kjæresten min reagerte på et eller annet, da vi var hjemme hos meg og jeg var barnevakt mens hun var på jobb. Hunden ligger og slapper av i sofaen, men virker litt oppjaget innimellom. Tydelig som om det er noen andre i rommet. Stemningen var også rar, jeg merket et slags nærvær.
Dette er, bare så det er sagt, ikke verdens mest oppmerksomme hund. Hun er mer den typen som lar seg lures når ludo erter med bankelyder i bordet, og innimellom bjeffer som en gal hvis hun ser sitt eget speilbilde, mens andre ganger kan hun ikke skjønne hvor maten sin er blitt av etter hun akkurat spiste den opp
![Laughing :lol:](./images/smilies/lol.gif)
Bare for å illustrere det litt. Uansett...
Hun spisset ørene sine en del, som om hun ble årvåken og lyttet. Så det jeg gjorde var å ta fram mobilkameraet mitt, på pur impuls(!), og det første jeg snapper opp er: en blå liten "kule" som svirrer rundt foran skjermen. Det forsvinner igjen, og hun slapper av og begynner å snorke igjen der hun ligger. Slapper av. Dagen etter skjer det igjen: hun ligger og slapper av i sofaen mens ludo sitter og troller på nett, og plutselig farer hun opp sittende i sofaen, kikker med trillrunde klinkekuler og spisse ører rett til værs. Hva gjør jeg? Tenker at det hadde vært morsomt å ta fram kamera igjen - og det første jeg ser er den kula som flakker over skjermen igjen. Begynner å skal ta opptak, men har fullt minne så får det ikke med på tape denne gang.
Hvem er det som tøyser med meg og bikkja hennes?
Hyggelig med selskap iallefall, selv om stemningen blir litt rar når man ikke kan se eller høre vedkommende på vanlig måte. Jeg begynner å lure på om det er orbetrollinga mi som har trigget alt dette, som en slags hevn fra universet eller noe. Kanskje jeg burde fortelle det til legen min, og se om jeg ikke kan få meg et fint lite opphold i en fin, lys liten leilighet hvor folk vasker klærne mine med blendahvitt?