Når vi dør, så havner vi i en slags venterom. Et venterom, hvor døren er åpne, og de som er der, har mulighet til å besøke oss, enten for å hjelpe oss, passe på oss, veilede og rettlede, eller bare for å hilse på oss. Vi har jo samme mulighet, til å besøke de, men vi kan ikke være der, slik de kan.
Tankene begynte å rulle igjen, da min mor som er kristen begynte å snakke om døden og sjelen, og at sjelen blir oppbevart hos Gud.
Jeg begynte å tenke igjen, på dette med døden og reinkarnasjon. Jeg selv er av den mening, at vi er her for å lære og erfare, og det skal vi gjøre igjennom flere trinn på livets stige. Så begynte jeg å fundere; et menneske som dør, vil dens sjel gå over til et nytt menneske, eller må sjelen være en viss tid i oppholdsrommet, før det går tilbake til mennesket? En sjel som er reinkanert, kan man jo ikke kontakte sånn utenvidre? I flg den kristne lære, vil sjelen oppbevares i dette venterommet, men vil ikke reinkarnere. Så da må det jo kjempefult i himmelen hvis ingen sjeler kan vende tilbake som nye mennesker.
Litt sånn filosofiske tanker og undringer her.
![Laughing :D](./images/smilies/mozilla_laughing.png)