Lurer på hvem den kloke mannen er?
Det å danne seg et eget indre rom eller Tempel er en veldig fin ting, og har vært en tradisjon blant Mystikere i årtusener.
Ved å danne seg et eget personlig rom man føler seg 100% trygg og hjemme i, kle det visuelt med symboler og gjenstander som representerer spirituelle prinsipper man har kommet frem til og står for, er det lettere å komme i kontakt med "The Universal Mind" og sitt eget indre åndelige arbeide.
Det er ingen regler, man kan danne det helt etter egne valg og ønsker som representerer DIN indre verden og tro.
Man bør ha meditert en 10 min før man begynner å visualisere seg sitt indre Sanktum(Tempel), og kanskje skrive ned detaljene ettervært for å ikke glemme det til senere.
Mitt indre Sanktum er inne i en Pyramide, kledd med symboler som jeg liker.
Inngangen til Tempelet er det KUN JEG som har nøkkel til, og KUN jeg har adgang.
Inne i Tempelet har jeg visualisert 4 vegger med ett senter på gulvet og ett i taket. Senteret i taket er et hvitt lys som er linken til Universets Utsprung "The Universal Mind", og senteret under er for Jording.
De fire veggene er kledd med de 4 elementer Jord,Ild,Vann og Luft.
Jeg står i senter og sentrerer meg med Oven og Under, og fører de sammen i Hjertet.
De 4 elementer aktiveres og brukes bevisst etter hvilke behov jeg har. Ønsker jeg mer av de aspektene som Vann representerer, fokuserer jeg på den veggen, og suger essensen til meg. Trenger jeg for eks mer handlekraft og Vilje, fokuserer jeg på Ild veggen.
Noen ganger vekker jeg alle, ved å visualisere meg kraften og essensen til alle ved å mane de frem i personifisert form, og har en "samtale" med dem.
Jeg opplever å føle meg veldig sentrert, fokusert, kraftfull, og in sync med Universet gjennom disse teknikkene ved visualisering, og dette Templet/Sanktum får jeg stor nytte av i hverdagen.
Denne spesielle teknikken er hentet "The Hermetic Order Of The Golden Dawn"