Alva26 skrev:Tror ikke noen her inne skriver hva de tror i denne saken, for å håpe de har rett, eller at det vil være som å få en premie, slik du skriver, ludo. Det er jo ikke derfor man synser om ting.
Tvert imot er dette en sak som har fått mye oppmerksomhet og som mange synser, og tror noe om. Og det kan være greit eller spennende å diskutere, eller få sagt sine synspunkter om hva en selv tror, inntil årsaken dukker opp.
Kanskje finner de forklaringen, kanskje ikke. Det ville ikke vært moro om de fant den, uansett, dersom ingen hadde engasjert tankene sine om hva de faktisk tror har skjedd, enten det er nå det ene eller det andre.
Svartepus skrev:Det eneste man kan gjøre i denne saken er jo å synse og prøve å snuse opp informasjon om saken, verken mer eller mindre. Ingen her har påstått noe bastant eller diskreditert hverandre, bare kommet med egne synspunkt og teorier ut ifra sitt ståsted. Eller synes du noen har uttalt seg galt på noen måte?
Nei, innrømmelig til dere begge to, så trollet jeg kanskje litt nå.
Jeg mente kanskje et lite snev av det alvorlig likevel, for jeg ser denne tendensen... men jeg er enig med dere i at det er synsing og teorier vi har å komme med i mangel av forklaringer. Det sa jeg vel selv også, så det indikerer jo at vi er nøyaktig enige om akkurat det.
Mener ikke noen har uttalt seg galt, men merker meg bare at folk ofte er ute etter å harsellere straks noen deler sin mening, og at folk er kjapt ute med å koble dem til noe/noen eller stemple dem.
Det er ikke bare her på forumet, generelt, men også på andre forum.
Kommentarene mine var litt generelt ment, og egentlig var det også bare å sette det på spissen fordi det er inntrykket jeg får om jeg blir oppgitt nok... enkelt ganger. Det er sjeldent jeg ser at folk gidder å engasjere seg for noe med mindre det allerede på forhånd er hauset opp, så DamageDone var egentlig inne på noe her tidligere i tråden. Men er likevel ikke enig i at folk som vanligvis er kritiske blir så ukritiske når det er snakk om disse sakene... jeg tror fint, som du på en måte her sier, at man kan sitte med sine synspunkter og teorier fra sitt ståsted uten å være særlig ukritisk.
Det jeg vil si er iallefall at man kan jo diskutere uten å måtte være verken så enige eller uenige, og at det er noe med dette om å ledes av hysteri likevel... uansett hvem vi er. Savner litt selvstendighet i meninger og at folk tør å skrive på tross av hva slags "forventninger" de eventuelt tror at andre har til dem. Og merk at jeg sier eventuelt, jeg sier ikke at dette nødvendigvis skjer.
Føler det er nødvendig å gardere utsagnet mitt med dette.