Universet & dets hemmeligheterRegner døde fugler..

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

steini93
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2008 21:04
16
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Re: Regner døde fugler..

Innlegg av steini93 »

Dette er så spennende, men det tar slutt når de finner en "Naturlig" forklaring på det. :fis
Har enda ikke gitt opp håpet på at spiralen over nord norge var noe annet enn en kjedelig russisk rakett. Kan det i såfall være at fuglene har sett inn i spiralen, å blitt så svimle at de detter i bakken? :badgrin:
Vet ikke hva jeg skal tro, men er litt mistenkelig at det skjer all over the world, hvis dere skjønner :shock:
Det kan ikke ha vert aske skyen som har stoppet disse fuglene, å gjort sånn at de ikke klarte og holde kurs grunnet finanskrisen? :lol:
Neida, tuller vell litt nå.
Men skulle gjerne vert noe overnaturlig for min del :666
Fugledøden i sverige kan jeg forsåvidt gå god for at var en trailer ulykke, men hvem vet :notworthy:
Antall ord: 138
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

En til link om saken, og her kommer det frem at døde fugler som ramler ned fra himmelen verken er så mystisk eller så uvanlig som man skal ha det til :)

http://www.dagbladet.no/2011/01/05/nyhe ... /14955085/

Jeg tror denne saken kommer til å balle grundig på seg. Den har jo allerede tatt helt av.

Angående fulger og saltforgiftning så vet jeg ikke, men dersom fuglene spiste rent salt fra veiene er en halvtime kanskje nok til at fuglene dør av saltforgiftning. Men jeg vet ikke, jeg er ingen fugleekspert.
Antall ord: 95
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steini93
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2008 21:04
16
Kjønn (valgfri): Guttonge
Lokalisering: alta

Innlegg av steini93 »

Svartepus skrev:En til link om saken, og her kommer det frem at døde fugler som ramler ned fra himmelen verken er så mystisk eller så uvanlig som man skal ha det til :)

http://www.dagbladet.no/2011/01/05/nyhe ... /14955085/

Jeg tror denne saken kommer til å balle grundig på seg. Den har jo allerede tatt helt av.

Angående fulger og saltforgiftning så vet jeg ikke, men dersom fuglene spiste rent salt fra veiene er en halvtime kanskje nok til at fuglene dør av saltforgiftning. Men jeg vet ikke, jeg er ingen fugleekspert.
Men det er ingen sikkerhet i det.
Alt er bare antakelser, kan være det og kan være det osv.
Vi alle kan jo tenke oss til hva det kan være, mn hva er det?
Hva om fuglene som ble påkjørt var syke eller frustrerte før de ble påkjørt ?
Mn kommer vell bedre svar får vi da håpe.
Antall ord: 164
Stein hær ... ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

? skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev:Skjer vist litt overalt nå..: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7451210

Kanskje vi ser starten på "den siste tid"?
oioi
mener du dette?

Hmmmm... Lurer litt på detta nå.
Antall ord: 34
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Jeg tror selv alle disse tilfellene har en naturlig forklaring, og ikke at det er noe skummelt eller nytt som foregår for tida. At det opplyses av flere slike tilfeller verden over nå, kan være naturlig. Media dekker godt, og får en sak oppmerksomhet, kan lignende hendelser verden over også øke deres salg, om de også tar det med som nyhet. Jo mer man kan gjøre folk nysgjerrige, dess bedre.

Lastebilfyren, med det tilfellet i sverige, sier jo han kjørte over en del fugler, og flere av disse fuglene har også ytre skader som tyder nettopp på det.
Likevel, ALLE hadde ikke ytre skader, sant nok det. Men det er jo med sikkerhet at han kjørte ihjel en god del, så at noen andre fugler døde på mystisk vis, samtidig som en lastebilsjofør kjørte ihjel noen, på naturligvis, tror jeg ikke noe om.

Alt er nok som før :p
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er ikke så viktig å diskreditere hverandre.
Heller ikke så viktig om forklaringen er "naturlig" eller "overnaturlig".

Det viktige er hva årsaken faktisk er.
Grunnen til spekulasjoner og synsing oppstår nettopp i mangel av dette.
Trenger vel ikke si noe mer. Men det ender alltid sånn.

"Hvem har rett, folkens?"

1,2 millioner kroner i potten!
Antall ord: 58
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Tror ikke noen her inne skriver hva de tror i denne saken, for å håpe de har rett, eller at det vil være som å få en premie, slik du skriver, ludo. Det er jo ikke derfor man synser om ting.
Tvert imot er dette en sak som har fått mye oppmerksomhet og som mange synser, og tror noe om. Og det kan være greit eller spennende å diskutere, eller få sagt sine synspunkter om hva en selv tror, inntil årsaken dukker opp.
Kanskje finner de forklaringen, kanskje ikke. Det ville ikke vært moro om de fant den, uansett, dersom ingen hadde engasjert tankene sine om hva de faktisk tror har skjedd, enten det er nå det ene eller det andre.
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

http://www.wbaltv.com/r/26357581/detail.html

Det skjer overalt, noe er galt....

Først biene... så fugler og fisk nå...

Dette har ikke skjedd tidligere....

2012....
Antall ord: 28
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:Det er ikke så viktig å diskreditere hverandre.
Heller ikke så viktig om forklaringen er "naturlig" eller "overnaturlig".

Det viktige er hva årsaken faktisk er.
Grunnen til spekulasjoner og synsing oppstår nettopp i mangel av dette.
Trenger vel ikke si noe mer. Men det ender alltid sånn.

"Hvem har rett, folkens?"

1,2 millioner kroner i potten!
Det eneste man kan gjøre i denne saken er jo å synse og prøve å snuse opp informasjon om saken, verken mer eller mindre. Ingen her har påstått noe bastant eller diskreditert hverandre, bare kommet med egne synspunkt og teorier ut ifra sitt ståsted. Eller synes du noen har uttalt seg galt på noen måte?
Antall ord: 119
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Paranomia »

Tror jeg også hadde fått ytre skader dersom jeg hadde regnet fra himmelen.
Antall ord: 14
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

FandenTa skrev:http://www.wbaltv.com/r/26357581/detail.html

Det skjer overalt, noe er galt....

Først biene... så fugler og fisk nå...

Dette har ikke skjedd tidligere....

2012....
Har det ikke skjedd tidligere? Jo du, det har nok det. Eksempler:

http://www.abcnyheter.no/nyheter/vitens ... egner-fisk

http://www.yr.no/nyheter/1.6656721

http://illvit.no/spor-oss/kan-frosk-regne-fra-himmelen

http://www.abcnyheter.no/verden/070112/ ... a-himmelen

Her er forresten en interessant teori om hva som forårsaker bienes mystiske død og forsvinningsnummer:
http://www.abcnyheter.no/nyheter/vitens ... rept-biene
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Alva26 skrev:Tror ikke noen her inne skriver hva de tror i denne saken, for å håpe de har rett, eller at det vil være som å få en premie, slik du skriver, ludo. Det er jo ikke derfor man synser om ting.
Tvert imot er dette en sak som har fått mye oppmerksomhet og som mange synser, og tror noe om. Og det kan være greit eller spennende å diskutere, eller få sagt sine synspunkter om hva en selv tror, inntil årsaken dukker opp.
Kanskje finner de forklaringen, kanskje ikke. Det ville ikke vært moro om de fant den, uansett, dersom ingen hadde engasjert tankene sine om hva de faktisk tror har skjedd, enten det er nå det ene eller det andre.
Svartepus skrev:Det eneste man kan gjøre i denne saken er jo å synse og prøve å snuse opp informasjon om saken, verken mer eller mindre. Ingen her har påstått noe bastant eller diskreditert hverandre, bare kommet med egne synspunkt og teorier ut ifra sitt ståsted. Eller synes du noen har uttalt seg galt på noen måte?
Nei, innrømmelig til dere begge to, så trollet jeg kanskje litt nå.
Jeg mente kanskje et lite snev av det alvorlig likevel, for jeg ser denne tendensen... men jeg er enig med dere i at det er synsing og teorier vi har å komme med i mangel av forklaringer. Det sa jeg vel selv også, så det indikerer jo at vi er nøyaktig enige om akkurat det.

Mener ikke noen har uttalt seg galt, men merker meg bare at folk ofte er ute etter å harsellere straks noen deler sin mening, og at folk er kjapt ute med å koble dem til noe/noen eller stemple dem.
Det er ikke bare her på forumet, generelt, men også på andre forum.

Kommentarene mine var litt generelt ment, og egentlig var det også bare å sette det på spissen fordi det er inntrykket jeg får om jeg blir oppgitt nok... enkelt ganger. Det er sjeldent jeg ser at folk gidder å engasjere seg for noe med mindre det allerede på forhånd er hauset opp, så DamageDone var egentlig inne på noe her tidligere i tråden. Men er likevel ikke enig i at folk som vanligvis er kritiske blir så ukritiske når det er snakk om disse sakene... jeg tror fint, som du på en måte her sier, at man kan sitte med sine synspunkter og teorier fra sitt ståsted uten å være særlig ukritisk.

Det jeg vil si er iallefall at man kan jo diskutere uten å måtte være verken så enige eller uenige, og at det er noe med dette om å ledes av hysteri likevel... uansett hvem vi er. Savner litt selvstendighet i meninger og at folk tør å skrive på tross av hva slags "forventninger" de eventuelt tror at andre har til dem. Og merk at jeg sier eventuelt, jeg sier ikke at dette nødvendigvis skjer.
Føler det er nødvendig å gardere utsagnet mitt med dette.
Antall ord: 509
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Hva ville ha vært en skikkelig selvstendig mening da?
Jeg må ærlig innrømme at jeg falt litt av lasset her nå... Jeg har lest innlegget ditt flere ganger, men klarer ikke å skjønne helt hvor du vil.

Nei, det er vel sikkert leggetid snart for forvirrede svartepuser :oops:
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2006 21:55
18
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Starchild »

2 millioner døde fisk i Maryland. (Link.) Liker ikke dette, jeg.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Jeg antar vel, ludo, at alle de som har svart i denne tråden har svart selvstendig og med en selvstendig mening? Om noen har samme mening har jo ingenting med at noen ikke tør si hva de står for. Alle kan ikke ha ulike meninger. Og det er vel forøvrig ikke viktig heller? Man må vel kunne svare selv om man har lik (eller ulik?) mening, likevel?
Nå har jo også i tillegg denne diskusjonen vært veldig fin, uten noen som har sagt hverken noe diskriminerende eller noen som har sagt at "de VET". Alle her har bare "jeg tror".
Jeg vet ikke hva du mener, når du påstår at folk her svarer etter hva det forventes, og ikke etter hva de selv mener? Her er jo en rekke ulike tolkninger i denne tråden, og andre, generelt. Jeg kan naturligvis ikke vite om samtlige her inne står for hva de har skrevet, og det bryr jeg meg ikke så mye om heller. Jeg står kun for mine egne tanker og meninger, så får hver enkelt re sin egen seng.
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links