Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Tyrell skrev:Det er ikke noe problem å lage et opptak som ser autentisk ut, bare man er datakyndig og bruker det rette programmet kan man lage svært så sofistikerte effekter som virker meget overbevisende.
Hvis man studerer opptaket ser det ut som om det er et klipp like etter at "spøkelsesgutten" forsvinner bak en gravsten for så å hoppe opp i treet, her kan det være manipulert.
Det at man også bruker troverdige vitner er også med på å styrke historien av at dette er virkelig, man tar i bruk stadig nye metoder for å overbevise.
Jeg er svært skeptisk til slike opptak, jeg har sett altfor mye som ser meget autentisk ut, men som i etterkant har vist seg å være fake...
Ja, jeg ser jo selvsagt ikke bort fra at det kan være fake. Jeg sitter ikke på sannheten her. Men mitt poeng er at hvis det er fake så er det ikke selve videoen som er manipulert, men at denne skikkelsen vi ser er manipulert. At man i så fall har gjort noe med det som ikke innbefatter videomanipulasjon. Og det er jo også det mest logiske, siden det ville vært så mye lettere.
Og så sier eksperter at de har analysert videoen. Det klippet du ser er når man zoomer inn for å vise hendelsen nærmere.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Svartepus skrev:Sjå der ja. Fake as Linni Meisters boobs...
Må innrømme jeg er litt skuffet.
Ikke at jeg tviler, men hvordan vet du det?
altså, hva får deg til påstå det.
noe på klippet eller det med copyright og penga?
Har du sett klippet til Bearchild? Der blir filmen ganske så elegant plukket i småbiter så selv om jeg ikke kan vite noe 100% sikkert, tror jeg så absolutt at filmen er falsk etter å ha sett debunkingsvideoen Bearchild la ut.
Antall ord: 87
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Svartepus skrev:Sjå der ja. Fake as Linni Meisters boobs...
Må innrømme jeg er litt skuffet.
Ikke at jeg tviler, men hvordan vet du det?
altså, hva får deg til påstå det.
noe på klippet eller det med copyright og penga?
Har du sett klippet til Bearchild? Der blir filmen ganske så elegant plukket i småbiter så selv om jeg ikke kan vite noe 100% sikkert, tror jeg så absolutt at filmen er falsk etter å ha sett debunkingsvideoen Bearchild la ut.
Oi nei, den linken var litt for godt kamuflert for mine øyne. beklager, jeg skjønner jo hvorfor du mener den er fake nå.
Ja her var det jo litt ny info som kom fram..
I den første reportasjen så man ikke sekvensen i sin helhet uklippet. Men det gjorde man nå.
Så da skal vi jo ikke se bort fra at den er fake. Hvis det da ikke er noe som skjedde med kameraet som gjorde at det ble sånn..
Uansett så er det en bra jobb de paranormale etterforkerne i Viper Paranormal gjør i å avsløre falske videoer. Vi har nemlig INGEN bruk for folk som jukser. Det har kun motparten bruk for.
Se her ja, enda en tenåring med fake video, ikke noe nytt hva gjelder disse som legger ut påståtte "ekte" saker.
Men "etterforskeren" tar litt feil når han sier spøkelsesgutten ikke følger etter en "shadowy woman", det er faktisk en sortkledd dame med en hvit pose/bag som gutten løper etter, men det er vanskelig å se ved første øyekast.
Men hvis noe er for godt til å være sant, så er det som oftest det, er vel heller ikke noe unntak her.
Tyrell skrev:
Men "etterforskeren" tar litt feil når han sier spøkelsesgutten ikke følger etter en "shadowy woman", det er faktisk en sortkledd dame med en hvit pose/bag som gutten løper etter, men det er vanskelig å se ved første øyekast..
Det er svært dårlig opptak og vanskelig å se, men man kan se damen like før gutten forsvinner bak gravstenen (3-4 sekunder før "spøkelse" hopper opp i treet).Hun kaster noe i en container er noe lignende, man ser henne lettere hvis man ser nærmere pc`n og litt på skrå.
Det ser ikke ut som om det er noe mystisk med damen, men poenget er at "etterforskeren" ikke har oppdaget henne.
hmmmm.. dette var sykt.. sykt å se ungen falle og nesten leke med tyngekraften.. som om den skulle vise ossn den døde (ned fra treet) liksom.. Ser fram til å studere dette mer!;)
ÆÆÆH. Får ikke sett den der videoen dere snakker om. Men denne derimot: http://www.youtube.com/watch?v=CT5DXnFVV5k(Er det samme debunkings-videoen som det dere snakker om, eller...?) Uansett, etter å ha sett denne forklaringen synes jeg det er veldig åpenbart at det er en helt vanlig unge som leker seg litt med en rake. Du ser jo raka som blir løftet opp mot treet + lyden av det. Litt skuffende.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her