Ja, jeg ser jo selvsagt ikke bort fra at det kan være fake. Jeg sitter ikke på sannheten her. Men mitt poeng er at hvis det er fake så er det ikke selve videoen som er manipulert, men at denne skikkelsen vi ser er manipulert. At man i så fall har gjort noe med det som ikke innbefatter videomanipulasjon. Og det er jo også det mest logiske, siden det ville vært så mye lettere.Tyrell skrev:Det er ikke noe problem å lage et opptak som ser autentisk ut, bare man er datakyndig og bruker det rette programmet kan man lage svært så sofistikerte effekter som virker meget overbevisende.
Hvis man studerer opptaket ser det ut som om det er et klipp like etter at "spøkelsesgutten" forsvinner bak en gravsten for så å hoppe opp i treet, her kan det være manipulert.
Det at man også bruker troverdige vitner er også med på å styrke historien av at dette er virkelig, man tar i bruk stadig nye metoder for å overbevise.
Jeg er svært skeptisk til slike opptak, jeg har sett altfor mye som ser meget autentisk ut, men som i etterkant har vist seg å være fake...
Og så sier eksperter at de har analysert videoen. Det klippet du ser er når man zoomer inn for å vise hendelsen nærmere.