Det du sier her strider imot alt jeg har erfart med spøkelser! Og her må det understrekes at jeg, ennå, ikke bevisst har oppsøkt steder jeg har visst det har vært noe paranormalt. Jeg har, blond, vimsete og uheldig som jeg er, bare havnet midt oppi det. Og jeg er skeptisk til det motsatte er bevist.sliten skrev:Meridian - jeg følger deg når det gjelder spøkelser og det at de uten intelligens. Som regel.
Jeg har "dumpet borti", det jeg kan huske, 10 forskjellige spøkelser. Og, alle har virket som tenkende, i mer eller mindre grad! Og, enkelte har spesielt vært utspekulerte!
I et hus eksen og jeg leide i Gudbrandsdalen, gikk far og farmor til hun som eide gården, igjen i gammelhuset (der vi bodde). Begge to, spesielt hun, virket svært truende og ga klart uttrykk at vi ikke hørte hjemme der. Så røyk vaskemaskinen vår, og vi kjøpte den gamle til de vi leide hos. Disse kom og hjalp til med den tunge maskinen. (Dette var i gangen i kjelleren, der de to "paranormale" pleide vise seg for oss. Jeg kunne se at de sto bak samboeren min mens maskinen ble installert. Etter at utleierne hadde vært der, konkluderte tydeligvis spøkelsene at vi var godkjente. Vi så dem aldri mer...... Virker mer som intelligente "vesener" enn tilfeldighet på meg.
Da jeg og min nåværende samboer flyttet hit i vår, oppdaget jeg snart at jeg hadde selskap av ei jente i 14-års alderen når jeg var alene. Hun sto gjerne bak meg, og så på at jeg møblerte, hang opp bilder etc. Hun hadde bare positiv energi rundt seg, og virket bare nysgjerrig. Da jeg var ferdig med innredningen, sa jeg til henne: Sånn, nå er jeg ferdig. Hvis du har lyst til å komme å se, skal jeg stå og kikke ut vinduet her litt. Jeg gjorde så, og jeg så i øyekroken at hun gikk rundt på stua og kjøkkenet og kikket. Så gikk hun hastig ut i gangen, og etter det har jeg ikke sett henne, så hun var nok fornøyd........
Vet det hele kan virke søkt, og hadde nok ikke trodd på det hvis noen fortalte det til meg. Men jeg vet hva jeg opplevde: To tenkende spøkelser.