Hei. Jeg er ny på forumet, er veldig interessert i paranormale ting, og da er visst dette et sted for meg. Naturlig nok har jeg en sunn skepsis, men er åpen for det meste. Ønsker å dele en opplevelse jeg hadde i august i år, og om noen vil gi tilbakemelding så er det kjempeflott. :mozilla_smile:
Min farmor døde da min far var 15 år, så naturlig nok fikk jeg aldri treffe henne, men opp igjennom årene har jeg vært svært opptatt av henne, og av hennes liv. Jeg føler meg undelig knyttet til henne, og det går aldri i en dag uten at jeg tenker på henne.
Min far tok meg med på gravstedet hennes én gang da jeg var ganske ung, og siden det hadde jeg aldri vært der. Men i august ble jeg plutselig veldig opptatt av å dra dit igjen. Jeg sendte en melding til min far, og spurte om vi kunne dra til gravstedet hennes når han kom tilbake fra jobb i utlandet. Han sa at det kunne vi sikkert. Jeg slo meg ikke helt til ro med det, og det ble plutselig veldig viktig at jeg dro på gravstedet hennes så fort som miulig. Jeg kan ikke helt beskrive følelsen jeg fikk. Men jeg måtte dra dit.
Et par dager etterpå kjørte meg og min samboer til gravplassen, og jeg husket sånn ca hvor graven hennes lå. og vi fant den relativt fort. Jeg hadde tatt med en rose i et glass, og satt den foran gravstøtten hennes, og satt lenge med hånden på gravstøtten før vi dro hjem igjen... Da vi satt i bilen på veien hjem, så begynte jeg å tenke på hvem som hadde ansvar for graven, hvem som betaler festeavgift o.l. Dagen etterpå ringte jeg til kirkevergen i kommunen og fortalte hvem jeg var.
Damen i telefonen ble veldig overrasket, og lurte på om gravstøtten stod fremdeles? Jeg sa jo som sant var at, ja... Den står. Jeg var der jo bare dagen før. Hun sier at den graven står som slettet i hennes system, og at hun må ringe meg tilbake...
To timer senere ringer hun tilbake, og har følgende beskjed.. Graven har ikke vært betalt for siden 2003! Min farfar har flyttet til utlandet (i 2003...) og sluttet rett og slett å betale etter det. Graven hadde med andre ord stått der gratis i 7 år....
Noe som skjelden skjer med dagens oppdatere dataregister. Hun sier også at stort sett så sletter de graver som ikke blir betalt for etter 6 måneder. Og det bare var en tilfeldighet at dette ikke hadde skjedd med min farmors grav. I datasystemet deres så stod det nemlig at graven ikke var stelt, og på en eller annen måte har noen tolket dette som at den var blitt slettet...
Jeg sa jo selvfølgelig klart i fra om at denne graven på ingen måte måtte slettes! Og satt hele ansvaret i mitt navn. Og nå lurer jeg på...
Er det tilfeldig at jeg ble så utrolig opptatt av denne graven akkurat ved dette tidspunktet?
Visste farmor at noe kom til å skje (graven ble slettet) om ingen tok grep veldig snart?
Det virker som at hun har nådd frem til meg, på ett eller annet plan. For den følelsen jeg fikk kan jeg ikke beskrive.
Jeg følte også en ENORM lettelse etter at jeg fikk ordnet dette.
Dette ble veldig langt...Sorry!
Noen som vil forklare dette for meg? Jeg prøver også å komme i kontakt med farmor på egen hånd, via meditasjon o.l.
Takk på forhånd!
Edit: Jeg glemte visst å nevne at før min farmor var helt i ørska av morfin så hadde hun sagt til min far at så langt det var mulig, så skulle hun holde et øye med pappa og hans nærmeste.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spesiell opplevelse.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Okt 2010 19:01
- 14
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Re: Spesiell opplevelse.
Det er akkurat slike historier dette forumet er for, - det var nok en grunn til at du fikk denne "beskjeden", ja.
Personlig er jeg ikke så interresert i gravsteder, - fordi jeg ikke tror at "selvet" befinner seg der, - men heller i "lyset" / himmelen / hva du vil kalle det.
Gravstedet er heller der for de som ønsker et sted å gå til, som har behov for å "knyte forbindelsen" med de som har reist videre.
Mange vil gjerne få kontakt også der, - kansje fordi de lettere er i "modus" for kontakt - pågrunn av den form for meditasjonslignende tankegang der.
Uansett ; - at graven ikke var fjernet for flere år siden kan og være inngripen "fra andre sida" - men at det nå måtte mer drastiske tiltak for å beholde den der...
Spennende sak !
Og forresten ; velkommen skal du være !
Asbjørn
Personlig er jeg ikke så interresert i gravsteder, - fordi jeg ikke tror at "selvet" befinner seg der, - men heller i "lyset" / himmelen / hva du vil kalle det.
Gravstedet er heller der for de som ønsker et sted å gå til, som har behov for å "knyte forbindelsen" med de som har reist videre.
Mange vil gjerne få kontakt også der, - kansje fordi de lettere er i "modus" for kontakt - pågrunn av den form for meditasjonslignende tankegang der.
Uansett ; - at graven ikke var fjernet for flere år siden kan og være inngripen "fra andre sida" - men at det nå måtte mer drastiske tiltak for å beholde den der...
Spennende sak !
Asbjørn
Antall ord: 139
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Takk for svar!Asbjørn skrev:Det er akkurat slike historier dette forumet er for, - det var nok en grunn til at du fikk denne "beskjeden", ja.
Spennende sak !
Asbjørn
Verken meg eller min far er spesielt opptatt av gravsteder. Men som du sier, å ære vedkommende i minnet osv. Men selv om pappa ikke hadde vært på graven i årevis, så ble han veldig glad for at jeg ordnet dette. Han vil nok ikke at graven skal slettes, selv om ikke han har så voldsomt behov for å dra dit.
Min far sier også at jeg og farmor også er svært like. Og at han ser mye av henen i meg. Kanskje det er derfor hun "tok kontakt"? Ikke vet jeg. Men jeg tror at hun lytter til det jeg sier..
Jeg prater mye til henne, spør om råd og støtte. Stort sett sier jeg ingenting høyt, men kun inni meg. Men det er nok like effektivt likevel. :mozilla_smile:
Antall ord: 280
One sees them first at the back of one's eyes.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Jun 2009 01:36
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Tromsø
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 39 ganger
Avdøde skal visstnok ofte være opptatt av at graven deres holdes ved like. Så det har nok også noe med hvordan de føler at minnet deres blir ivaretatt.
Antall ord: 31
How about that left hand, Ace?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Det har du nok også rett i.Thulr skrev:Avdøde skal visstnok ofte være opptatt av at graven deres holdes ved like. Så det har nok også noe med hvordan de føler at minnet deres blir ivaretatt.
Sånn som jeg tenker det så visste nok farmor om at graven stod der på lånt tid, og at det var henne som satt tanken i hodet mitt.
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Du har jo fått svar, og jeg har ingen bedre forklaringer... Så jeg bare ønsker deg velkommen hit på forumet!
Antall ord: 21
Hide post links |