UFO, Kornsirkler & fenomenDisclosure Conference, National Press Club 27 Sept 2010

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Disclosure Conference, National Press Club 27 Sept 2010

Innlegg av Bearchild »

Hvis man ser på disse UFOene da.. uansett hva de er så må det vel være snakk om en "ukjent" teknologi? Hvis man ser bort fra at det dreier seg om naturfenomener (gassansamlinger e.l.). I følge øyevitner utfører disse objektene vanvittige manøvrer, raskere enn noe fly. Hvis hastighetene som anslåes er i nærheten av riktig er det langt mer enn et fly ville greid uten å ramle fra hverandre. Da må man vel anta at G-krefter ikke har noen betydning for disse? Og da tenker jeg på selve "maskinen"- sett at det kan være snakk om et fjernstyrt objekt.

En annen ting.. når fly kommer opp i en viss hastighet så bryter de jo lydmuren og man hører et kraftig drønn (torden-like, har hørt det flere ganger! :p ). Hvis disse UFOene flyr så sabla fort, hvorfor bryter ikke de lydmuren? Har aldri hørt vitner si noe om det. Har du noen teorier, Marius`en? :)
Antall ord: 167
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av marius'en »

Bearchild skrev:Hvis man ser på disse UFOene da.. uansett hva de er så må det vel være snakk om en "ukjent" teknologi? Hvis man ser bort fra at det dreier seg om naturfenomener (gassansamlinger e.l.). I følge øyevitner utfører disse objektene vanvittige manøvrer, raskere enn noe fly. Hvis hastighetene som anslåes er i nærheten av riktig er det langt mer enn et fly ville greid uten å ramle fra hverandre. Da må man vel anta at G-krefter ikke har noen betydning for disse? Og da tenker jeg på selve "maskinen"- sett at det kan være snakk om et fjernstyrt objekt.

En annen ting.. når fly kommer opp i en viss hastighet så bryter de jo lydmuren og man hører et kraftig drønn (torden-like, har hørt det flere ganger! :p ). Hvis disse UFOene flyr så sabla fort, hvorfor bryter ikke de lydmuren? Har aldri hørt vitner si noe om det. Har du noen teorier, Marius`en? :)
Ja, når vi diskuterer dette her, så snakker vi om det vi annser som intelligente, styrte farkoster som består av et fast fysisk skrog, men hvordan de unngår å bryte lydmuren i jordens atmosfære med medfølgende smell har ikke jeg kjennskap til. Hadde jeg vist det, så hadde en vel vist åssen fremdriftssystem de hadde og hvrdan de klarer å gjøre disse manøvrene. hehe.

Når det gjelder vanlige fly som flyr etter normale prinsipper her nede, så er det vi hører som fysisk smell rett og slett oppsamlede sjokkbølger som samles opp på forskjellige deler av flykroppen. I høy hastighet handler det om store krefter når flyet beveger seg så fort at det blir en opphopning av lufttrykk rundt på flykroppen ettersom luften ikke rekker å "bli skjøvet til siden". En kan sammenligne det med baug-bølgene på en båt, og de vil oppføre seg på samme måte i luften. Flyet tar rett og slett igjen sine egne baugbølger, og når dette skjer blir denne oppsamlede energien hørbar som et kraftig smell. Flyet produserer slokkbølger i alle retninger etter seg som vil se ut som en etterfølgende kon (dvs som en konisk form med spissen på flykroppen. Jo raskere flyet beveger seg, jo mere spiss blir denne konen, og vi på bakken oppfatter smellet først når enden av denne konusen treffer oss på bakken. Flyet "sleper" dermed en sjokkbølge etter seg som vi på bakken oppfatter som et smell ei stund etter at flyet har passert over oss. Dette påvirkes også av lufttettheten og flyets fasong. Et fly som ser ut som en murstein (hvis vi satt på nok motorkraft og tvang den til å fly...) vil bygge opp denne sjokkbølgen raskere og lage et sonisk smell ved lavere hastighet enn f.eks. ett vakker strømlinjeformet jagerfly. På samme måte vil et fly "bryte lydmuren" raskere ved lav høyde, siden luften er tettere her og dermed har flyet mange flere luftmolekyler forran seg som vil hope seg opp raskere. Lydmuren er ikke konstant ved en viss fart. Hastigheten som et objekt bryter lydmuren med vil avhenge av både lufttrykket (dvs høyden) og formen på objektet. Det er vanlig at f.eks. en liten del av et jagerfly med en bestemt fasong, f.eks. ei antenne eller noe annet på flykroppen bryter lydmuren før resten av flykroppen. :mozilla_smile:

Dette er masse teori og et artig tema, men hvordan de gjør det i UFO-verden er ikke godt å si. Hvis de f.eks har en eller annen form for å manipulere luften rundt fartøyet så kan kansje det være en årsak. Kansje noen av lysfenomenene rundt disse objektene også har noe med saken å gjøre? Det skjer mye rart med luft når den påvirkes av store krefter. Nordlyset er ett eksempel.
De må jo også på et vis beskyttes mot enorm aksellerasjon, og det tyder jo på at de har en løsning på disse ulike problemene.
Antall ord: 688

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Bearchild »

Jeg tenker også at det må være noe annet enn fasongen på UFOer som gjør at de unngår å "bryte lydmuren". Ihvertfall hvis man tar betraktning alle de forskjellige fasongene som oppgies av vitner,- tallerkener, sigarer, gravide(!) sigarer samt diverse "utstikkere".

Uansett hva disse objektene er er det vel etterhvert liten tvil om at de finnes og at de oppfører seg på et uforkarlig vis utifra kjente fysiske lover. Hadde dette Disclosure-prosjektet åpnet for at de "rette instansene" kunne lette på sløret og fortelle åpent om hvor langt man har kommet med dagens teknologi kunne vi kanhende fått bedre holdepunkter for om disse UFOene er så fantastiske?

Siden det spekuleres i om det faktisk dreier seg om "ting laget på jorda" mener jeg.. eneste måten å få dette bekreftet/ avkreftet er jo om man får full oversikt over hva som er bygd, hvordan det er bygd og hvordan det virker. Hvorfor skal det være så hemmelig? (Joda, jeg forstår at det til enhver tid er snakk om å ha et overgrep på potensielle fiender..) Men tenk så enkelt det egentlig hadde vært å fått svar på mye av det vi lurer på! :D
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av marius'en »

Bearchild skrev:Jeg tenker også at det må være noe annet enn fasongen på UFOer som gjør at de unngår å "bryte lydmuren". Ihvertfall hvis man tar betraktning alle de forskjellige fasongene som oppgies av vitner,- tallerkener, sigarer, gravide(!) sigarer samt diverse "utstikkere".
Jeg tviler også på at fasongen i seg selv på disse farkostene er nok til å ikke bryte lydmuren, da det finnes ting i dag som er langt mere strømlinjeformet enn en tallerken eller en sylinder som flyr rundt, så jeg trur nok de bruker en eller annen form for teknikk som påvirker lufta rundt fartøyene. Å fly rundt i vår atmosfære uten en eller annen måte å manipulere lufta for å hindre en vanvittig overopphetning av farkosten pga friksjonen, er ikke mulig. Høyhastighetsjagerfly og de aller raskeste kjente maskinene vi har i dag benytter høyverdige legeringer i vingeforkantene og ymse steder på skrogene for å hindre at de ødelegges av varmefriksjonen. Titanlegeringer og høyverdig syrefaste stållegeringer er mye brukt.
En kan vel gå ut fra at en fremmed rase har langt bedre kunnskap om legeringer og metallurgi enn det vi har, men jeg ville tru at de har elegante måter som både sparer de for friksjon/sjokkbølger og skadelig aksellerasjon.
Ser en på UFO filmet (og kommentert) av NASA i en del opptak fra verdensrommet, så er det fascinerende å se objekter som NASA selv ikke vet hva er som har en viss "glød" og som plutselig endrer kurs osv. Eneste teorien jeg har om dette, er at det er støvpartikler/romskrot osv som går i bane, men at fartøyet det filmes fra innimellom korrigerer med styreraketter og dermed beveger seg slik at det ser ut som partiklene/objektene utenfor endrer kurs. Men jeg tviler litt på dette, siden en ofte hører besetningen kommentere de og at ved mange tilfeller besetningen bytter fra åpen samtale til kryptert lukket samband i det disse objektene kommenteres.

Jeg har en følelse at en del av denne "gløden" har en sammenheng med fremdriftssystemer og at det som nevnt er store krefter i sving. En ser mange fortelle om mere skarpe og tydelige lys, samtidig som det er enda flere tilfeller av mere diffust og glødende lys.
En vakker dag får vi nok svar på alt dette. :mozilla_smile:
Antall ord: 396

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Innlegg av Isan »

avva skrev:Lavpannet underholdning (i generell forstand) er viktig og appelerer "fremdeles" til den primitive delen av oss (som trenger føde - ville være synd om vi skulle miste den - selv om den type primitivitet ofte er årsaken bak b.a. mobbing). Vi trenger den når når vi slapper av slik at vi senere presterer bedre på andre områder. En liten del av den bør henge igjen i menneskets utviklingsekspansjonisme, så for all del - gi oss masse enkle situasjoner og misforståelser vi kan sitte og le av i latmansstolen. Når vi vil slappe helt av med sansene er vi ikke så intressert i "The Joy of Science" programmene. Ikke enda!
Bevares, jeg unner oss alle upretensiøs underholdning til tider! :D Det er nok bare noen få særinger av oss - og jeg innrømmer glatt at jeg er en av dem - som ofte kan finne faktisk kunnskap og ekte filosoferinger vel så underholdende :mozilla_innocent: For all del, ikke hele tida, men ofte.
Antall ord: 168
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jul 2008 20:01
16
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av avva »

Philip Corso Jr. produserer fly, her prøver han fra sitt ståsted og erfaringer å forklare litt om hva ufo'er kan være for noe, han er sønn av legendariske Philip J. Corso som jobbet under forskjellige avdelinger i det amerikanske forsvaret. Philip J. Corso Sr. ble brukt som poteten, og var innom "foreign technology" hvor han fikk som oppgave å undersøke gjenstander og kropper fra Roswell. Han hadde vanvittige 180 i iq og var veldig analytisk. Før han døde kom han frem til at vi fortjener (publikum) å få vite sannehten, derfor skrev han boken "The Day After Roswell". Anbefaler de som vil vite sannheten om Roswell og lese den. Her er fordrag fra Philip Corso jr.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Philip_J._Corso]

[youtube]GtBeoM8dKk4&feature=related[/youtube]

Lengre foredrag; og eneste konferanse som har blitt filmet med ham om hans far:

[Dette er fra 2004, og han har ikke holdt konferanser siden. Jeg vet han snakker
inngående om hva en ufo'er er (de som vi definerer som tidsreisende eller reisende over
store avstander), jeg vet ikke om det er i del 1,2 eller 3 (lenge siden jeg så det). Men
jeg synes det er noe av det mest intressante jeg har vært borti når det gjelder ufo-
fenomenet og forklaringer]

[googlevideo]-3131453436857082051#[/googlevideo]Del 1
[googlevideo]-5512941528295043578#[/googlevideo]Del 2
Del 3
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Innlegg av Isan »

marius'en skrev:Det som er litt spesiellt, er at en må klare og tenke utenfor den berømte boksen, det vil si en må være i stand til å være åpen for at vi ikke er på toppen i universet, og at ikke vår teknologi er av det ypperste som finnes.
Jeg er klar over at du sier dette generelt :)

Men for å snakke for egen del, har jeg aldri vært av den oppfatning at vi nødvendigvis står på toppen i universet, eller at vår teknologi verken er av det ypperste eller til veis ende på noen som helst måte. Det ville være både arrogant og naivt. Nå beveger vi oss omtrent over i det filosofiske, men jeg er enig med dem som sier at enhver art som lever på samme tid, står på toppen av sin egen stige, og at det blir feil å rangere dem vertikalt i forhold til hverandre.

(Kan vel også legge til at hvis du hadde snakket med dem som har truffet meg i løpet av livet, ville nok de færreste si at jeg er en som tenker innenfor boksen, som det kalles :D )
Antall ord: 199
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Bearchild »

avva skrev:Philip Corso Jr. produserer fly, her prøver han fra sitt ståsted og erfaringer å forklare litt om hva ufo'er kan være for noe, han er sønn av legendariske Philip J. Corso som jobbet under forskjellige avdelinger i det amerikanske forsvaret. Philip J. Corso Sr. ble brukt som poteten, og var innom "foreign technology" hvor han fikk som oppgave å undersøke gjenstander og kropper fra Roswell. Han hadde vanvittige 180 i iq og var veldig analytisk. Før han døde kom han frem til at vi fortjener (publikum) å få vite sannehten, derfor skrev han boken "The Day After Roswell". Anbefaler de som vil vite sannheten om Roswell og lese den. Her er fordrag fra Philip Corso jr.
Her var det mye spennende..! Synes mye av det som blir sagt forklarer veldig mye, på langt bedre vis enn mange andre teorier. Men ang. boken "The day after Roswell" sier vel junior ganske klart at senior ikke var "enig i" mye av det som står der.. Har også skumlest igjennom den andre boka (som jeg ikke husker hva heter.. :oops: ), ble litt skuffet over at det var så få "avsløringer". ;)

Enten er disse folka klor hakk gale, eller så har de faktisk svaret. Er følelsen jeg sitter igjen med. Selv om mye av forklaringene virker skummelt logiske ramler jeg litt ut når Ashtar blir nevnt, og junior kanaliserer senior. Blir litt for..vet ikke, svevende? Og så stusser jeg litt på tregheten ifht "bevis". Først er veldig mye "hysj-hysj", junior blir truet til å tie og må gjemme dokumenter på forskjellige plasser. Et par år senere er de hyperhemmelige notatene allemannseie og det står veldig lite der egentlig,- ikke noe revolusjonerende, liksom.

Men ja, idèen er fengende og virker på mange måter logisk. :)
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jul 2008 20:01
16
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av avva »

Da vet du mer en meg om innholdet i boken, jeg har såvidt kikket i den. Jeg var mest intressert i hva disse kroppene var, konklusjonene, og hva de fikk ut av teknologien, som vi fikk "reversed engineered" via firma i USA og ut på markedet, og som vi i dag har nytte av i dagliglivet.

Some of these things came to the market between 1960 and 1963, General Trudeo og Corso got it out on the market, everything came from the ufo in Roswell. The Roswell artifacts and the questions and isues that arose from the Roswell crash, on my preliminary list that needed resolution for development scheduling or simple inquiries to our military scientific community were:

- Image intensifiers, which ultimately became "night vision"
- Fiber optics
- Supertenacity fibers
- Lasers
- molecular alignment metallic alloys
- Integrated circuits
- Microminiaturization of logic boards
- HARP (high altitude research projevt)
- Project Horizon (moon base)
- Portable atomic generators (ion propulsion drive)
- Irradiated food
- Third brain guidance systems (EBE headbands)
- Particle beams ("star wars" antimissile energy weapons)
- Electromagnetic propulsion systems
- Depleted uranium projectiles"

Jeg leste for en stund siden at den tidligere Canadiske forsvarsminister, Paul Hellyer (har visst sett ufo han også), omsider leste boken etter å ha hatt den stående i bokhyllen (mas fra bekjente). Han ble lettere sjokkert, men gikk ut og forsvarte boken til Corso etter å ha personlig sjekket noen av referansene (flere kilder svarte da uavhengig av hverandre at det som sto i boken var autentisk (og mer til) - og styrket troverdigheten til Corso's siste testamente):

"Colonel Philip Corso has recently become a renewed focus of interest in the UFO community due to him being cited by a former Canadian Minister of Defense, Paul Hellyer, as a reliable source of UFO information. According to Hellyer, a retired US Air Force general confirmed Corso’s claims about extraterrestrial technologies described in his book The Day After Roswell.

Along with confirmation from other confidential ’official’ sources, Hellyer had the confidence to come forward to declare the existence of a high level government conspiracy to hide the truth about the UFO phenomenon and the extraterrestrial presence."

Paul Hellyer: "The government within the government":
[youtube]W-0Ebn3qrBE&feature[/youtube]

"MJ-12 Documents"

Ja, jeg synes som du at Corso Jr. gir gode logiske resonemanger om hva en ufo er og hvordan den er bygd opp. Han går litt i dybden og generaliserer ikke så mye. Har han helt eller delvis rett? Kan noe av det beskrives slik mens andre ufo-fenomener er noe helt annet? Jeg tror ikke han har hele svaret, men vet kanskje noe. Og dessverre, det er jo omtrent umulig å vite hvis man ikke har spesiell innsikt i dette? Og hvem har det som viser seg på konferanser eller i media?

At han er teknisk begavet og bygger eksperimentelle fly, og har hatt interesse for ufo'er (bl.a. sett ufo) fra barnsben av (selvfølgelig mye på grunn av hans oppvekst med en far som hadde høy sikkerhetsklarering), og er en av få som kjenner inngående til hva som står i hans far's notater og dokumenter, gjør det vanskelig å se bort i fra, for jeg synes det er ganske bra beskrevet, selv om det ikke skulle stemme, men det er det ingen som vet.

Så selvfølgelig kan det være tøv, men det virker ganske logisk, han tror bestemt på dette selv, og med hans bakgrunn fikk jeg interesse for hans forklaring som var litt mer spennende og går mer i dybden på temaet "hva ufoer er" enn hva mange andre som har prøvd å forklare gjør.
Antall ord: 606

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links